کد خبر : 2064187 | 02 شهریور 1403 ساعت 11:55 | 99.9K بازدید | 109 دیدگاه

لاماسیا: کارخانه بازیکن دوباره با دود آبی-اناری

فلیک و خاص‌ترین ترکیب 11 نفره اروپا!

هانسی فلیک کار سختی در بارسا در پیش دارد اما این فرصت را هم خواهد داشت که از با استعدادترین ستاره‌های جوان اروپا در ترکیب تیمش بهره ببرد.

فلیک و خاص‌ترین ترکیب 11 نفره اروپا!

به گزارش "ورزش سه"، هانسی فلیک به عنوان سرمربی جدید بارسلونا حالا تعدادی از بازیکنان مهم بارسلونا را در اختیار گرفته که در آکادمی و تیم جوانان این باشگاه پرورش پیدا کرده‌اند و بسیاری از آنها تحت هدایت ژاوی فرصت حضور و بازی در تیم اول بارسا را به دست آوردند که اتفاق مهمی برایشان بود.

با توجه به محدودیت و شرایط سخت مالی بارسلونا، این مربی آلمانی حالا باید با بازیکنانی از نسل جوان بارسا کار کند که بعضی از آنها تجربه و مهارت بیشتری از سایرین دارند و در تلاش است تا بتواند تیمی قابل تحسین و با داشتن توانایی رقابت بالا را با همین بازیکنان شکل دهد.

به محض این که سرمربی جدید وارد بارسلونا سعی کرد به فلسفه باشگاه بارسلونا ادای احترام کند، فلسفه‌ای که بر پایه اعتماد به آکادمی معروف آنها به نام لاماسیا و پرورش استعدادهای بومی است و تا به حال هم نشان داده است که تعهدش به این دیدگاه در این تابستان و در اولین دیدارش در رقابت‌های فصل جدید نمایشی نبوده است.

فلیک در طول دیدارهای پیش فصل سعی کرد از همه بازیکنانی که در دسترسش قرار داشتند استفاده کند تا شرایط آنها و آمادگی‌شان را ارزیابی کرده باشد. او در اولین بازی رسمی فصل در مستایا هم تصمیم گرفت به بازیکنی مانند کاسادو در خط میانی بازی دهد. او در اولین بازی یک بازیکن جوان دیگر به نام جرارد مارتین هم داشت و با این تصمیمات ثابت کرد که مایل است بازیکنان جوان را در فصل جدید به کار بگیرد.

ترکیب اصلی جذابی که فلیک ممکن است حتی در دیدارهای مهم به کار بگیرد شامل اینیاکی پنیا در دروازه، هکتور فورت، پائو کوبارسی، اریک گارسیا و الخاندرو بالده در خط دفاعی، کاسادو و گاوی در پست هافبک دفاعی، لامین یامال، دنی اولمو و فرمین در خط میانی و آنسو فاتی به عنوان مهاجم نوک است.

2071539

بسیاری از این بازیکنان جایگاه خاص خودشان را در برنامه‌های این مربی پیدا کرده‌اند. بعضی از آنها بازیکنان اصلی ترکیب ثابت بارسا هستند و شاید این فرصت را به دست آورند و همین یعنی این ایده که بارسا قصد دارد تیمش را بر اساس استعدادهای کشف و ساخته شده در لاماسیا بنا کند واقعی است.

سیستم محبوب فلیک در واقع سیستم ۱-۳-۲-۴ است که با مشخصات و ویژگی‎‌های این بازیکنان سازگاری بسیاری دارد. انتخاب ترکیب اصلی از بازیکنان بومی نه تنها باعث تقویت هویت بارسا می‎‌شود، بلکه نشان‌گر سطح بالای رقابت بین آنها است که به بهبود شرایط بارسا کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ها