کد خبر : 2064183 | 02 شهریور 1403 ساعت 11:29 | 30.9K بازدید | 9 دیدگاه

طلای المپیک شگفت‌انگیز بود، ٣٠ سال منتظرش بودم

آندره‌آ جیانی در مصاحبه‌ای جدید درباره اتفاقات المپیک صحبت کرده است.

طلای المپیک شگفت‌انگیز بود، ٣٠ سال منتظرش بودم

به گزارش "ورزش سه"، آندره جیانی، سرمربی تیم ملی والیبال فرانسه که با این تیم قهرمان المپیک شد، پس از یک فصل ملی موفق به باشگاه جدیدش زاکسا لهستان پیوست و قرار است برای اولین‌بار در این لیگ مربی‌گری کند.

این سرمربی ایتالیایی مصاحبه مفصلی با باشگاه زاکسا انجام داد که در آن بازی‌های المپیک را به یاد آورد و درباره آمادگی خود در باشگاه جدیدش نیز اظهار نظر کرد.

آندره‌آ جیانی در مورد کسب طلای المپیک گفت:  
"خیلی خوشحالم چون ۳۰ سال منتظر این مدال بودم. مبارزه در فینال بازی‌های المپیک شگفت‌انگیز بود. چیزی که تیم ما را منحصر به‌فرد می‌کرد، این بود که تیم من در طول این فصل ملی چگونه تغییر کرد و کیفیت بازی خود را ارتقا داد.

ما در لیگ ملت‌ها و همچنین در خود المپیک بازی‌های مهمی را بردیم و سطح خود را بالا بردیم. ما قبل از المپیک سه هفته کار کردیم. بازیکنان واقعاً سخت تمرین کردند و به پیشرفت خود در سرویس، دفاع و حمله ادامه دادند و در پایان مسابقات، این سه عنصر اساسی بسیار مهم بود.

فرانسه در نیمه‌نهایی مقابل ایتالیا، در سرویس و دفاع فوق‌العاده بود و در فینال هم همین‌گونه در ست‌های دوم و سوم مقابل لهستان پیروز شدیم. در لحظات مهم، دفاع‌های ما تفاوت زیادی ایجاد کرد."

جیانی همچنین تأکید کرد که قهرمانی مقابل تماشاگران خودی طعم خاصی دارد: "بازی در مقابل تماشاگران خودی برای بازیکنان مهم است، اما به نظر من نکته خاص این است که آنها برای دومین‌بار متوالی مدال طلا را کسب کردند. جو هم شگفت‌انگیز بود، اما برد و مدال طلا، به‌ویژه در چنین تورنمنتی، خاص است. من به‌عنوان مربی این مدال را گرفتم، اما برای بازیکنان کاملاً متفاوت است. من در دوران حرفه‌ای‌ام مدال طلای بازی‌های المپیک را کسب نکرده‌ام، اما این یک طلا مهم برای من است."

وی همچنین در مورد حضورش در پلاس‌لیگا و تیم زاکسا گفت: "در مقایسه با فصل قبل، ترکیب تیم تغییر کرده و بازیکنان مختلفی در آن حضور دارند. بنابراین باید با کادرفنی خود کار کنیم، به یکدیگر آموزش دهیم و من باید نحوه کار در پلاس‌لیگا را یاد بگیرم. قطعاً در ابتدا سخت خواهد بود، اما برای من بسیار مهم است."

دیدگاه‌ها