کد خبر : 2064078 | 01 شهریور 1403 ساعت 22:55 | 390.1K بازدید | 1018 دیدگاه

اولین اخراج وی ای آری تحت بررسی

کارشناسی موشکافانه: داوری تراکتور - پرسپولیس

صحنه‌های مشکوک دیدار تراکتور - پرسپولیس مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است.

کارشناسی موشکافانه: داوری تراکتور - پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، دیدار حساس تراکتور و پرسپولیس در تبریز با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. این مسابقه که با سیستم کمک داور ویدئویی برگزار می‌شد، با چند صحنه مشکوک همراه بود که اعتراض هواداران پرسپولیس را به دنبال داشت.

در دقیقه ۶۰ مسابقه، پس از یک برخورد مشکوک، وحید کاظمی، داور مسابقه، در سوت خود دمید و یک خطا به سود تراکتور اعلام کرد تا همین ضربه تبدیل به گل شود و تیم میزبان با یک گل از حریف پیش بیفتد.

همچنین در دقیقه ۷۴ بازی سروش رفیعی برخوردی با بازیکن حریف داشت که داور پس از بازبینی صحنه تصمیم به اخراج او گرفت تا پرسپولیس ده نفره به بازی ادامه بدهد.

این صحنه‌ها مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است:

📌 برخورد سینا اسدبیگی و ایگور پستونسکی (خطا - دقیقه ۶۰)

ویدئو: 350912

✅ محمدرضا ابوالفضلی: در این صحنه در ابتدا هیچ خطایی بر روی بازیکن پرسپولیس رخ نمی‌دهد ولی در ادامه بازیکن شماره ۸۸ پرسپولیس با پای راستِ خود، پای چپِ مهاجم را بدون اینکه به توپ ضربه‌ای بزند، مورد اصابت قرار داده و سرنگون می‌کند، لذا خطا به درستی توسط داور اعلام گردید.
✅ محمدحسین ترابیان: بازیکن مشکی مچ پای چپ بازیکن قرمز را می‌زند. اعلام خطای ضربه آزاد مستقیم تصمیم درست داور در این صحنه بود. لازم به توضیح است قبل از این خطا، به روی بازیکن مشکی خطایی صورت نگرفت و ادامه بازی تصمیم صحیح داور بود.
✅ مهدی عالیقدر: جايگيري داور خوب است و خطاي گرفته شده به درستي اعلام شده است. مدافع به وضوح مچ پاي مهاجم را ميزند.
✅ ابراهیم میرزابیگی: خطا به درستی اعلام شد.
✅ تورج حق‌وردی: اعلام خطا روی بازیکن تراکتور درست بود. 
✅ حسین عسگری: بازیکن پرسپولیس مرتکب خطا شد و تصمیم داور درست بود
✅ سعید علینژادیان: بر روی بازیکن پرسپولیس (وحید امیری) خطایی رخ نداد و در ادامه داور به درستی خطا بر روی بازیکن تراکتور را تشخیص داد.

📌 گل تراکتور (مشکوک به آفساید - دقیقه ۶۱)

ویدئو: 350911

✅ محمدرضا ابوالفضلی: قبل از ارسال توپ، سه نفر از مهاجمینِ تراکتور در وضعیت آفساید قرار داشتند (قرار داشتن در موقعیت آفساید، به خودی ‌خود و تا زمانی که منفعتی کسب نشود، جریمه‌ای در پی نخواهد داشت) اما در لحظه ضربه، تمامی مهاجمین از وضعیت آفساید خارج شدند و گل به ثمر رسیده کاملا صحیح بود.
✅ محمدحسین ترابیان: با وجود سیستم کمک داور ویدئویی VAR، تشخیص صحنه های آفساید توسط این سیستم تایید یا رد می‌شود. احترام به تصمیم تیم داوری و VAR.
✅ مهدی عالیقدر: به هيچ عنوان آفسايد رخ نداد و مدافعين هنگام ضربه وضعيت آفسايد را كاملا پوشش دادند و به درستي گل به ثمر رسيده است.
✅ ابراهیم میرزابیگی: شجاع خلیل‌زاده در هنگام ضربه در موقعیت آفساید قرار نداشت و گل سالم بود.
✅ تورج حق‌وردی: گل سالم بود.
✅ حسین عسگری: بازیکنان تراکتور قبل از ضربه در آفساید بودند اما زمان ضربه به سمت وسط زمین رفتند و بازیکنان پرسپولیس آفساید را پر کرده بودند.
✅ سعید علینژادیان: گل کاملا سالم به ثمر رسید. کمک داور با جای‌گیری بسیار خوبی که داشت، دستور به ادامه بازی داد.
✅ بابک وسیله‌بر: زمان لمس توپ توسط همدسته زننده گل یکی از مدافعین آفساید را پر کرده است، بنابراین ادامه بازی صحیح و گل سالم به ثمر رسیده است.

📌 برخورد سروش رفیعی و ریکاردو آلوز (اخراج - دقیقه ۷۴)

ویدئو: 350915

✅ محمدرضا ابوالفضلی: با توجه به تصاویر و زوایای موجود، بازیکن پرسپولیس با استوک کفش خود در ابتدا به بالای کفش و‌ مُچ پای حریف ضربه وارد کرده و علاوه بر آن و‌ در ادامه، بر روی کفش نیز نیرو وارد می‌کند. با این تفاسیر داوران اتاق VAR به درستی، نسبت به احتمال اخراج بازیکن خاطی، داور‌ مسابقه را فراخوانده و ایشان پس از بازبینی صحنه، به درستی وی را با کارت قرمز جریمه نمود.
✅ محمدحسین ترابیان: در این صحنه بازیکن مشکی با استوک کفش به بالای مچ پای بازیکن قرمز ضربه می‌زند و مرتکب خطای شدید می‌شود. اخراج بازیکن مشکی تصمیم صحیح داور. با توجه به وجود VAR و بازبینی صحنه توسط داور مسابقه، در این صحنه تیم داوری تصمیم درستی اتخاذ نمود.
✅ مهدی عالیقدر: بازيكن پرسپوليس به وضوح و با شدت اقدام به زدن مچ پاي بازيكن تراكتور مي‌کند كه اين از ديد داور VAR پنهان نماند و بازبيني اين صحنه توسط داور، وي را مجاب به اخراج صحيح بازيكن پرسپوليس مي‌نمايد.
✅ ابراهیم میرزابیگی: بازیکن پرسپولیس یک خطای شدید و خطرناک انجام داد و با استوک روی مچ پای بازیکن حریف گذاشت. اخراج به درستی انجام شد.
❌ تورج حق‌وردی: اخطار کافی بود.
✅ حسین عسگری: اخراج به درستی انجام شد. سروش رفیعی با استوک با شدت و سرعت زیاد پایش را روی مچ پای حریف گذاشت و داور به درست به او کارت قرمز داد.
✅ سعید علینژادیان: اخراج بازیکن پرسپولیس کاملا درست بود. شاید در ابتدا تصور شود که بازیکن پرسپولیس با کف پا بر روی کفش بازیکن تراکتور ضربه می‌زند، اما قبل از آن بالای مچ پا را می‌زند. همکاری تیم VAR در این صحنه بسیار خوب بود.
✅ بابک وسیله‌بر: این تکل تمامی فاکتورهای خطای شدید برای اخراج را داراست، بازیکن خاطی با قسمت سخت پا (استوک کفش) با شدت زیاد و بدون خمیدگی زانو، ضربه به قسمت آسیب پذیر بدن حریف (بالاتر از کفش) وارد می‌کند که مستحق دریافت کارت قرمز می‌باشد.

دیدگاه‌ها