کد خبر : 2064030 | 01 شهریور 1403 ساعت 22:19 | 6.7K بازدید | 18 دیدگاه

یحیی طلسم شانزده ساله را نشکست

فولاد صفر - صفر مس: غلاف تمام فلزی

تیم های فولاد و مس رفسنجان در یکی از بازی‌های هفته دوم، در اهواز به مصاف هم رفته‌اند.

فولاد صفر - صفر مس: غلاف تمام فلزی

نخستین حضور یحیی گل محمدی روی نیمکت فولاد با یک تساوی بدون گل همراه بود و این تیم نتوانست پس از شانزده سال، در دو هفته ابتدایی به پیروزی دست یابد.

به گزارش "ورزش سه"، دیدار فیزیکی و نزدیک فولاد و مس رفسنجان در هوای گرم و شرجی اهواز با نتیجه مساوی صفر – صفر تمام شد. دو تیم موقعیت‌های خیلی زیادی را خلق نکردند و یحیی گل‌محمدی نیز نتوانست به طلسم شانزده ساله فولاد و کسب دو پیروزی در دو هفته ابتدایی پایان دهد.

این بازی کاملا تحت تأثیر دمای هوای و شرجی شهر اهواز قرار گرفته بود. در همان دقیقه دوم بازی بود که مس می‌توانست صاحب فرصت خوبی شود ولی پیش از آنکه علی‌نژاد به توپ برسد، یوسوپوف با خروج از دروازه موفق شد توپ را دور کند.

فولاد می‌توانست روی تیزهوشی عسکری به گل برسد که چنین نشد. این تیم کنار زمین صاحب یک ضربه کاشته شد که ارسال عسکری مستقیم در حال ورود به دروازه بود ولی حامد لک با واکنشی به موقع، توپ را راهی کرنر کرد.

در ادامه و در نیمه نخست، موقعیت چندان خاصی به روی دروازه‌ها خلق نشد و دو تیم فرصت‌های نصف و نیمه‌ای داشتند که بی‌نتیجه بود تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در ابتدای نیمه دوم، فولاد تا آستانه گلزنی پیش رفت. عسکری از سمت راست حرکت خوبی را آغاز کرد و با یک سر توپ، مدافع روبرویش را از سر راه برداشت و سپس نیز قصد داشت با یک شوت محکم زمینی، دروازه را باز کند که شوت او را حامد لک دفع کرد.

در ادامه فولاد بر بازی مسلط بود ولی نتوانست موقعیت خاصی را به روی دروازه میهمان خلق کند و این مس بود که توسط علی‌نژاد یک فرصت خوب را به دست آورد که شوت این بازیکن را یوسوپوف مهار کرد.

در نهایت این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا مس اولین امتیاز خود را در فصل جدید کسب کند. فولاد و گل محمدی نیز در کسب دومین پیروزی متوالی بازماندند.


بازی از هفته دوم – بیست و چهارمین دوره رقابت های لیگ برتر ایران 
پنج‌شنبه: 01/06/1403 ؛ ساعت: 20:30 
ورزشگاه: فولاد آرنا /  دو هزار تماشاگر 
گروه داوری: حسین زمانی / کمک ها: سید یعقوب حجتی، رحیم حاجیلو؛ داور چهارم: امیر ایار / ناظر: اکبر بخشی‌زاده


ترکیب فولاد:
اتکیر یوسوپوف، وحید حیدریه، موسی کولیبالی، علی نعمتی، مجتبی نجاریان، محمد عباسی،امیرمسعود سرآبادانی، احسان پهلوان(70- ساسان انصاری)، محمد عسکری(70- امین قاسمی نژاد)، محمدرضا سلیمانی و محمدجواد محمدی(85- سینا مریدی) ، محمد عباسی (85- علی اصغر اعرابی).
سرمربی: یحیی گل محمدی

ترکیب مس رفسنجان:
حامد لک، حسن جعفری، مجید نصیری(86- محمد نژاد مهدی)، محمدرضا مهدی‌زاده، میثم تیموری، جلال‌الدین علی محمدی، فرشید باقری، محمد علی‌نژاد(86-محمد اکبری)، فرشید اسماعیلی(70- سباستین اسپاهیو)، بهنام برزای(70- علی شجاعی) و عیسی مرادی(77- مهدی شریفی).
سرمربی: محرم نویدکیا


لحظات حساس:
دقیقه 2: پاس در عمق جلال‌الدین علی محمدی نزدیک بود در موقعیت تک به تک نصیب علی‌نژاد شود که با خروج یوسوپوف از دروازه، او به خوبی توپ را دفع کرد. البته برخورد گلر ازبکی فولاد و علی‌نژاد باعث مصدومیت یوسوپوف و توقف بازی شد.

دقیقه 22: فولاد در کنار زمین صاحب یک ضربه کاشته شد که ارسال عسکری مستقیم در آستانه ورود به دروازه بود که حامد لک توپ را در دهانه دروازه راهی کرنر کرد.

دقیقه 27: مس رفسنجان روی یک موقعیت خوب صاحب فرصت شد که شوت فرشید باقری پیش از رسیدن به دروازه فولاد، با تکل مدافع میزبان دور شد.

دقیقه 39: فولاد صاحب فرصت خوبی شد که ارسال عسکری به روی دروازه با سرنگونی سلیمانی در محوطه جریمه همراه شد که داور، خطای بازیکن فولاد را اعلام کرد.

دقیقه 46: فولاد در شروع نیمه دوم صاحب موقعیت خوبی شد. عسکری پس از ورود به درون محوطه جریمه، با یک سر توپ دیدنی، مدافع مس را از سر راه برداشت و ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که حامد لک با یک واکنش دیدنی، توپ را دفع کرد.

دقیقه 61: علی‌نژاد از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه او را یوسوپوف مهار کرد.

دقیقه 78: شوت پرقدرت وحید حیدریه از پشت محوطه جریمه، به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 85: فولاد روی دو کرنر متوالی ساسان انصاری صاحب فرصت شد که ضربه اول توسط مدافعان مس دفع شد و ضربه دوم نیز پس از شوت بازیکن فولاد راهی اوت شد.


🟡اخطار ها:

مس رفسنجان: فرشید باقری (52)

دیدگاه‌ها