کد خبر : 2063953 | 01 شهریور 1403 ساعت 15:12 | 35.4K بازدید | 179 دیدگاه

جذاب، تماشایی و پراتفاق؛

ده تقابل به‌یادماندنی تراکتور - پرسپولیس (ویدیو)

تراکتور یا پرسپولیس، کدام یک را برنده این نبرد حساس می‌دانید؟

ده تقابل به‌یادماندنی تراکتور - پرسپولیس (ویدیو)

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از حساس‌ترین دیدار‌های هفته دوم، تراکتور و پرسپولیس به مصاف هم می‌روند. دیداری که همیشه آبستن اتفاقات و البته نتایج جالب توجهی بوده است. بی‌شک دیدار امروز نیز با توجه به حضور ستارگان سابق پرسپولیس در ترکیب تراکتور، از جذابیت‌های خاصی برخوردار خواهد بود. به همین بهانه بد نیست ده دیدار خاطره‌انگیز دو تیم در تاریخ لیگ برتر را مرور کنیم.

۱. تراکتور ۴-۱ پرسپولیس ۱۳۹1
در بحرانی‌ترین روزهای تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر، این تیم در تبریز متحمل سنگین‌ترین شکست خود مقابل تراکتوری شد که با امیر قلعه‌نویی به دنبال قهرمانی بود. محمد ابراهیمی، ستاره محبوب هواداران تراکتور، مرد اول آن دیدار با دو گل و یک پاس گل بود. جالب آنکه هر پنج گل این بازی در نیمه دوم به ثمر رسید.

ویدئو: 3220

۲. پرسپولیس ۱-۰ تراکتور ۱۳۹۲
علی دایی بعد از دو سال به نیمکت پرسپولیس برگشته بود و در نخستین بازی فصل سیزدهم، حریف سرسختی به نام تراکتور را پیش‌روی خود می‌دیدید. پرسپولیس در نهایت با تک گل سیدصالحی تراکتور را در این دیدار شکست داد. ضمن آنکه حامد لک در دهمین دقیقه بازی پنالتی محمد نوری را مهار کرد. همچنین تراکتور از دقیقه 50، با اخراج مرتضی اسدی ده نفره به بازی ادامه داد.

ویدئو: 29240

۳. پرسپولیس ۱-۳ تراکتور ۱۳۹۳
آخرین بازی علی دایی روی نیمکت پرسپولیس نیز مقابل تراکتور رقم خورد. در شبی که پرسپولیس با گل زیبای بنگر از حریف پیش بود، درخشش سامان نریمان جهان و لوسیانو ادینهو زمینه‌ساز کامبک باشکوه شاگردان خطیبی در آزادی و در نهایت شکست تلخ سرخپوشان پایتخت شد. بعد از این باخت، حمید درخشان روی نیمکت پرسپولیس نشست.

ویدئو: 59807

۴. پرسپولیس ۱-۱ تراکتور ۱۳۹۴
اولین مصاف برانکو و قلعه‌نویی با پرسپولیس و تراکتور حسابی جنجالی بود. درحالی که رامین رضاییان در دقیقه ۱۲ پرسپولیس را پیش انداخت، محمد ایرانپوریان گل مساوی را وارد دروازه سرخپوشان پایتخت کرد تا بازی مساوی به پایان برسد. بزرگترین حاشیه این بازی، نارنجک عظیم الجثه‌ای بود که در اواسط نیمه دوم بعد از درگیری شدید بنگر و عشوری روی نیمکت تراکتور فرود آمد و بازی را دقایقی متوقف کرد.

ویدئو: 110290

۵. پرسپولیس ۳-۰ تراکتور ۱۳۹۵
یک روز بعد از شوک بزرگ محرومیت نقل و انتقالاتی، تراکتور در آزادی مقابل رقیب مستقیم قهرمانی یعنی پرسپولیس با شکست پرگل بدرقه شد. رامین رضاییان، مهدی طارمی و وحید امیری گلزنان تیم برانکو در این دیدار بودند.

ویدئو: 133122

۶. پرسپولیس ۰-۰ تراکتور ۱۳۹۷
حمل پرچم ژاپن توسط هواداران تراکتور که اشاره به شکست پرسپولیس در فینال آسیا مقابل کاشیما داشت، این دیدار را حسابی جنجالی کرد. هرچند که گلی در پایان نود دقیقه تلاش دو تیم رد و بدل نشد اما این بازی تا دلتان بخواهد حاشیه و اتفاق عجیب درپی داشت.

ویدئو: 179877

۷. تراکتور ۱-۰ پرسپولیس ۱۳۹۸
آخرین برد خانگی تراکتور مقابل پرسپولیس در این بازی با شوت استثنایی احسان حاج‌صفی رقم خورد. جالب آنکه در آن بازی، بیرانوند، شجاع، ترابی و نادری در ترکیب اولیه پرسپولیس بودند و حالا بعد از پنج سال عضوی از تراکتور هستند.

ویدئو: 198831

۸. پرسپولیس ۲-۰ تراکتور ۱۳۹۸
یکی از آخرین بازی‌های باتماشاگر لیگ برتر پیش از شیوع بیماری کرونا را پرسپولیس و تراکتور در آزادی برگزار‌ کردند. دیداری که در آن باز هم شاهد برخی درگیری‌ها روی سکوهای ورزشگاه بودیم و در نهایت پرسپولیس در روزی که یحیی برای نخستین بار روی نیمکت این تیم می‌نشست، با گل‌های امیری و علیپور از سد شاگردان الهامی گذشت.

ویدئو: 208538

۹. تراکتور ۰-3 پرسپولیس ۱۴۰1 (انضباطی)
این بازی را بی‌شک می‌توان پرحاشیه‌ترین تراکتور پرسپولیس تاریخ دانست. دیداری که بدون گل دنبال شد و به علت برخی اتفاقات روی سکوهای ورزشگاه یادگار امام، در نهایت نیمه تمام ماند و با حکم کمیته انضباطی، پرسپولیس با نتیجه ۳-۰ برنده اعلام شد.

ویدئو: 252091

۱۰. تراکتور ۲-۳ پرسپولیس ۱۴۰۱
بازی تهاجمی شاگردان یحیی در تبریز، پرسپولیس را با برتری دو بر صفر در نیمه اول راهی رختکن کرد‌. تراکتور اما در نیمه دوم چیزی برای از دست دادن نداشت و با انجام یک بازی انتحاری، دو بار توسط عباس‌زاده دروزاه بیرانوند را باز کرد تا همه چیز از نو شروع شود. همه آماده سوت پایان بودند، اما وحدت حنانوف بهترین شب فوتبالش در پرسپولیس را مقابل تراکتور با گلزنی در آخرین ثانیه این بازی رقم زد.

ویدئو: 274273

دیدگاه‌ها