کد خبر : 2063931 | 01 شهریور 1403 ساعت 13:54 | 11.9K بازدید | 6 دیدگاه

درد از دست دادنش از بین نمی‌رود

رابرت را در بهشت ​​اینطور تصور می‌کنم

همسر رابرت انکه، دروازه‌بان فقید آلمانی، در آستانه تولد او مصاحبه‌ای با بیلد داشت و به مرور خاطراتش پرداخت.

رابرت را در بهشت ​​اینطور تصور می‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، رابرت انکه شنبه آینده 47 ساله می‌شد.  دروازه‌بان سابق تیم ملی آلمان و کاپیتان هانوفر که در 19 نوامبر 2009 دچار افسردگی شد و جان خود را از دست داد.
در حوالی روز تولد رابرت، همسرش ترزا و بنیاد او در هانوفر در حال سازماندهی مجموعه ای از رویدادها با موضوع افسردگی هستند.
نکته قابل توجه در روز شنبه ارائه "جایزه آگاهی از سلامت روان" است که ستاره کمدی، کورت کروم، دریافت خواهد کرد. در میان مهمانان، ستاره‌های سابق فوتبال مثل پر مرتساکر و ران رابرت زیلر و همچنین رئیس اتحادیه فوتبال آلمان، برند نوئندورف (63) نیز حضور دارند.

همسر انکه در این رابطه به بیلد گفت: «ما شهامتش را نداشتیم در روز مرگ رابرت چنین رویدادی را برگزار کنیم. این روز همیشه بسیار پراسترس است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در جشن تولد رابی آن را برنامه‌ریزی کنیم. ما چیزهای بسیار خوبی برای ارائه داریم. رابی را نباید تنها با غم و اندوه یاد کرد.»

پس خنده به جای اشک؟ «انسان‌ها همیشه تلاش می‌کنند پس از سوگواری شدید راه بازگشت به زندگی را پیدا کنند. من نیز الان حالم خوب است. من خوشحالم و خانواده خوبی دارم. با این حال، شما هرگز نمی‌توانید به طور کامل با مرگ یک عزیز کنار بیایید.»

2071165

آیا هنوز غم و اندوه با شماست؟ «درد هرگز از بین نخواهد رفت. من اغلب در ذهنم فکر می‌کنم و می‌گویم، اوه رابی با ما نیست. به خصوص وقتی با همراهان قدیمی آن زمان ملاقات می‌کنم. امیدوارم رابی در جایی که الان هست آرامش پیدا کرده باشد. اگرچه او آدم ناراضی‌ای نبود.»
او چگونه بود؟ «او می‌توانست بسیار شاد باشد و حس شوخ‌طبعی داشت. ما با هم خیلی می‌خندیدیم. این بیماری بود که او را به سمت مرگ سوق داد.»

2071166

روز تولد او را چگونه جشن می‌گیرید؟ «معمولاً جشن نمی‌گیرم، بنابراین شنبه برای من ویژه است. مانند روز تولد لارا، برادرم و پدرم (دختر دو ساله‌اش لارا در سال 2006 درگذشت، برادرش فلوریان ریم در سال 2011 و پدرش هربرت ریم در سال 2019)، شمعی روشن می‌کنم و برای او تبریک می‌فرستم. سپس او را در بهشت در کنار دخترم، برادرم و پدرم تصور می‌کنم. ایده فوق‌العاده زیبایی است، اینطور نیست؟»

دیدگاه‌ها