کد خبر : 2063923 | 01 شهریور 1403 ساعت 13:02 | 66.8K بازدید | 111 دیدگاه

بازتاب خداحافظی نویر از مانشافت

آلمان بزرگترین دروازه‌بان خود را از دست داد

خداحافظی مانوئل نویر از تیم ملی آلمان حتی در 38 سالگی غیرمنتظره بود و بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های دنیا داشت.

آلمان بزرگترین دروازه‌بان خود را از دست داد

به گزارش "ورزش سه"، مانوئل نویر دیروز دستکش‌های دروازه‌بانی خود را در تیم ملی بازنشسته کرد و در واکنش به خداحافظی او از بازی‌های ملی، دنیای فوتبال کلاه به احترام برداشت.

او در یک بیانیه ویدئویی گفت: «هواداران و آلمانی‌های عزیز، روزی که باید فرا می‌رسید. دوران حرفه‌ای من در تیم ملی فوتبال آلمان امروز به پایان می‌رسد.»

2071153

به این ترتیب قهرمان جهان در سال 2014 پس از 124 بازی بین المللی که 61 مورد از آنها به عنوان کاپیتان بود، اعلام کناره‌گیری کرد.

واکنش‌ها به بازنشستگی ابردروازه‌بان تاریخ فوتبال آلمان در سراسر دنیا گسترده بود:

آلمان

"t-online": مانو، گلری که لیبرو بود. کسی از تیم ملی می‌رود که انقلابی در دروازه‌بانی ایجاد کرد. یکی که قبلاً وجود نداشت.

"Stern.de":  کسی که غیر قابل دسترس بود، رفت.

اسپورت وان: دروازه‌بان 38 ساله همین حالا یک اسطوره است. دستاوردهای او در سال‌های اخیر او را با دیگر دروازه‌بانان بزرگ آلمانی مانند سپ مایر و الیور کان برابر می‌کند. او انقلابی در بازی دروازه‌بانی ایجاد کرد که شاید او را یک پله بالاتر از سایر اسطوره‌ها قرار می‌دهد.

اشپیگل: نویر توپ‌هایی را می‌گرفت که در واقع نمی‌توان آنها را دفع کرد. او مدافعانش را بی‌دغدغه به جلو می‌فرستاد انگار ورد جادویی خوانده باشد. آنقدر ظریف و باهوش با توپ زیر پایش باز می‌کرد که مربیانش مدعی شدند که نویر می‌تواند در خط میانی یک تیم معمولی بوندسلیگا نیز بازی کند.

Faz: بازنشستگی آخرین قهرمان جهان. مانوئل نویر که دروازه‌بانی را در تاریخ فوتبال توسعه داد، از تیم ملی خداحافظی کرد.

"Zeit": بازی با الجزایر برای همیشه در ذهن ما باقی خواهد ماند. مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2014 بازی خاص مانوئل نویر بود. او به تنهایی خط دفاع آلمان را تشکیل می‌داد. از آن بازی به بعد، دروازه‌بانی عوض شد و او جهان را شگفت‌زده کرد.

"SZ": تیم ملی فوتبال آلمان باید با یک جدایی غیرمنتظره دیگر کنار بیاید. البته، قهرمانی در جام جهانی 2014 همیشه با او همراه خواهد بود. گلری که در مرحله یک هشتم نهایی مقابل الجزایر نقش لیبرو را بازی کرد. سیو غیرعادی او در برابر مهاجم فرانسوی، کریم بنزما، در یک چهارم نهایی را چگونه فراموش کنیم.

2069977

سوئیس

"بلیک": نویر در نهایت با کسب عنوان قهرمانی جام جهانی 2014 خود را به اوج قله فوتبال آلمان رساند، این دروازه‌بان در برزیل نقشی کلیدی ایفا کرد. اکنون آلمان بزرگترین دروازه‌بان خود را از دست داده است.

2071154

اتریش
"کرون": این نشان دهنده پایان یک دوره است و جستجو برای جانشین آغاز می‌شود.

"heute": نویر نقطه عطفی برای تیم ملی آلمان بود و خداحافظی‌اش دردناک.

2050508

اسپانیا

"آس": این نشان دهنده پایان یک دوره است، زیرا نویر آخرین عضو تیمی بود که در جام جهانی 2014 قهرمان شد.

"مارکا": یکی از بهترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال و برای بسیاری حتی در تاریخ ورزش از تیم ملی آلمان خداحافظی کرد.

موندو دپورتیوو: فینال جام جهانی برزیل مقابل آرژانتین نام او را در تاریخ فوتبال ثبت کرد.

2063139

ایتالیا

گاتزتا: آلمان، یک اسطوره دیگر خداحافظی می‌کند.
توتو اسپورت: تصمیمی غیرمنتظره، حتی اگر نویر در حال حاضر 38 سال داشته باشد.

2070979

انگلیس

دیلی میل: ستاره 38 ساله بایرن مونیخ یکی از بهترین دروازه‌بانان آلمانی تاریخ با 124 بازی ملی و 51 کلین‌شیت، اعلام بازنشستگی کرد.

گاردین: بازنشستگی نویر از تیم ملی آلمان. دروازه‌بان سابق شالکه بعد از لوتار ماتئوس، میروسلاو کلوزه، توماس مولر و لوکاس پودولسکی پنجمین بازیکن با بیشترین بازی‌های ملی است.

دیدگاه‌ها