کد خبر : 2063852 | 01 شهریور 1403 ساعت 08:13 | 97K بازدید | 41 دیدگاه

نوجوان‌هایی که حق خود را از مربیان می‌گیرند

میلیون‌ دلاری‌های فوتبال ایران در لیگ برتر

فهرست جدید تیم ملی جوانان در حالی اعلام شده که برخی از بازیکنان این فهرست در تیم‌های لیگ برتری خود به میدان می‌روند.

میلیون‌ دلاری‌های فوتبال ایران در لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، اردوی جدید تیم ملی جوانان بعد از دو بازی تدارکاتی در چین از صبح روز پنجشنبه اول شهریورماه آغاز خواهد شد آن هم در حالی که برخی از بازیکنان دعوت شده به اردو مثل دو هفته قبل احتمالا نمی‌توانند موقع در اردو حاضر باشند یا شاید این اردو را هم از دست بدهند.

اردوی تیم ملی جوانان به منظور غربال نهایی و برای تعیین فهرست این تیم جهت شرکت در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا از اول تا نهم شهریورماه برپا می‌شود در حالی که مسابقات هفته دوم لیگ برتر طی روزهای اول و دوم شهریور و رقابت‌های هفته سوم در تاریخ 8 و 9 شهریور ماه برگزار شد.

با در نظر گرفتن این تداخل زمانی شاید بعضی از مربیان لیگ برتری به برخی از نفراتی که برای بازی‌های لیگ برتر به آنها نیاز دارند اجازه حضور در اردوی تیم ملی جوانان را ندهند.

در فهرست 38 نفره جدید تیم ملی جوانان 28 نفر عضو تیم‌های لیگ برتری هستند که از این جمع چهار بازیکن در هفته اول این رقابت‌ها در ترکیب اصلی قرار گرفتند، دو نفر دقایقی به میدان رفتند و دو بازیکن دیگر در لیست تیم‌شان بودند و فرصت بازی پیدا نکردند.

دو تیم فولاد خوزستان و سپاهان هر کدام با 7 بازیکن بیشترین سهمیه را در فهرست جدید تیم ملی جوانان دارند.از بین بازیکنان سپاهان تنها اسماعیل فلامرزی از دقیقه 89 بازی تیمش مقابل چادرملو اردکان به میدان رفت و نام بقیه بازیکنان دعوت شده از این تیم حتی در فهرست بیست نفره طلایی‌پوشان دیده نمی‌شد.

2071063

از بین 7 بازیکن دعوت شده از فولاد خوزستان محمد عسگری بازیکنی بود که در ترکیب اصلی تیم گل‌محمدی مقابل نساجی به میدان رفت و تا دقیقه 73 در زمین بود اما سایر نفرات جایی در فهرست تیم خود برای بازی هفته اول نداشتند.

2071067

پرسپولیس که چهار بازیکن در تیم ملی جوانان دارد تنها یعقوب براجعه را در فهرست بیست نفره‌اش داشت که از دقیقه 78 دیدار با ذوب‌آهن وارد میدان شد.جالب اینکه سرمربی سرخ‌ها اجازه حضور سمیر حبوباتی را هم در اردوی تیم ملی جوانان و سفر به چین نداده بود اما این بازیکن را در فهرست بیست نفره تیمش در دیدار مقابل ذوب‌آهن قرار نداد.

2071065

از بین سه بازیکن ملوانی تیم ملوان ، رضا غندی‌پور مقابل گل‌گهر بازیکن فیکس بود که 58 دقیقه هم در زمین ماند.همچنین امیرمحمد رزاقی‌نیا و علی‌اصغر شیخ‌الاسلامی دو نفر از سه سهمیه گل‌گهر در تیم ملی جوانان هستند که در دیدار مقابل ملوان نیمکت‌نشین بودند و بازی نکردند.

2071066

آرشا شکوری اما دروازه‌بان فیکس تیم هوادار در دیدار مقابل خیبر خرم‌آباد بود و 90 دقیقه هم بازی کرد .این اتفاق در مورد ابوالفضل کوهی مدافع استقلال خوزستان هم رخ داد و او نیز 90 دقیقه مقابل آلومینیوم اراک در زمین بود.

2071064

حالا اگر قرار باشد تیم‌های لیگ برتری به این 9-8 بازیکن اعلام نیاز کنند آنها نمی‌توانند در اردوی جدید تیم ملی جوانان حاضر باشند چرا که هفته دوم مسابقات درست از روز شروع اردوی این تیم آغاز می‌شود و در زمان برگزاری هفته سوم به پایان خواهد رسید. اتفاقی که ممکن است منجر به خط خوردن نام‌شان از فهرست نهایی حسین عبدی برای مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در لائوس شود که روز آخر شهریورماه آغاز می‌شود.

در عین حال اگر آنها به اردوی تیم ملی بپیوندند شانس بازی در لیگ برتر و مسابقات هفته‌های دوم و سوم را از دست خواهند داد که هم به ضرر خودشان می‌شود هم تیم‌شان.

دیدگاه‌ها