کد خبر : 2063837 | 01 شهریور 1403 ساعت 13:20 | 18.4K بازدید | 16 دیدگاه

استعدادهای سوخته تئاتر رویاها:

گزارش ویژه: انتظار داشتیم فوق‌ستاره بشوید!

بالندگی بازیکنان جوان و سیر صعودی آنها در ترکیب یک باشگاه خوشایند است اما این امتیازی نیست که همه باشگاه‌ها بتوانند از آن بهره ببرند.

گزارش ویژه: انتظار داشتیم فوق‌ستاره بشوید!

به گزارش "ورزش سه"، در دنیای فوتبال، استعدادهای فراوانی وجود دارند که به دلایل مختلف نتوانسته‌اند به جایگاه مورد انتظار هواداران دست یابند. باشگاه منچستر یونایتد به عنوان یکی از باشگاه‌های معتبر تاریخ فوتبال، میزبان ستاره‌های بسیاری بوده است؛ با این حال، برخی از این بازیکنان در دستیابی به موفقیت‌های لازم ناکام مانده‌اند. در اینجا به برخی از این موارد در ده سال اخیر اشاره خواهیم کرد.

یکی از باشگاه‌هایی که در سال‌های اخیر استعدادهای زیادی را جذب کرده اما نتوانسته از آنان به خوبی استفاده کند، منچستر یونایتد است.

استعدادهایی که در سال‌های اخیر با امیدهای فراوان جذب شدند یا از آکادمی باشگاه به تیم بزرگسالان پیوستند و از آن‌ها انتظار می‌رفت تبدیل به ستاره‌های بزرگ شوند، یا به جایگاه مورد نظر نرسیدند یا حتی موقعیت خود را از دست دادند. در ادامه، به برخی از ستاره‌های مطرح  در دهه گذشته اشاره خواهیم کرد.

ادنان یانوزای: یانوزای یکی از استعدادهای درخشان بود که در مارس ۲۰۱۱ و در سن ۱۶ سالگی از اندرلخت به منچستر یونایتد پیوست. در فصل ۱۳–۲۰۱۲، او به تیم اصلی باشگاه راه یافت و در ۱۱ اوت ۲۰۱۳، نخستین بازی رسمی‌اش را در جام خیریه انگلستان مقابل ویگان انجام داد. یانوزای در ادامه در بازی با ساندرلند، با به ثمر رساندن هر دو گل، اولین عملکرد قابل توجه خود را در ترکیب اصلی به نمایش گذاشت. با این حال، پس از پنج فصل و در حالی که نتوانست انتظارات را برآورده کند، به صورت قرضی به دورتموند منتقل شد.

2071022

آنتونی مارسیال: مارسیال فوتبال حرفه‌ای خود را در لیون آغاز کرد و در سال ۲۰۱۳ با قراردادی به مبلغ ۶ میلیون یورو به موناکو ملحق شد. او در سال ۲۰۱۵ با قرارداد ۳۶ میلیون پوندی به منچستر یونایتد پیوست که در آن زمان بالاترین رقمی بود که به یک بازیکن زیر ۲۰ سال پرداخت می‌شد و در همان سال موفق به کسب جایزه Golden Boy شد. او در اولین فصل خود در یونایتد موفق به کسب جام حذفی و در فصل ۲۰۱۹–۲۰۲۰ بهترین آمار گلزنی‌اش را با ۲۳ گل به ثبت رساند. در ژانویه ۲۰۲۲، مارسیال به مدت یک فصل به باشگاه اسپانیایی سویا قرض داده شد.

2071020

جسی لینگارد: لینگارد از سن هفت سالگی به آکادمی باشگاه منچستر یونایتد پیوست و در سال ۲۰۱۱ قرارداد حرفه‌ای خود را با این باشگاه امضا کرد. او همراه با منچستر یونایتد موفق به کسب چندین عنوان قهرمانی شامل جام حذفی در سال ۲۰۱۶، جام اتحادیه در سال ۲۰۱۷ و لیگ اروپا در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ شد. با این حال، به دلیل عملکرد ضعیف در سال ۲۰۲۱، لینگارد به صورت قرضی به تیم وستهم یونایتد پیوست. وی با نمایش‌های درخشان خود در وستهم، توانست به تیم ملی انگلستان دعوت شود. پس از این تجربه، او به طور قرضی به ناتینگهام فارست منتقل شد، اما نتوانست انتظارات را برآورده کند. در حال حاضر، لینگارد بازیکن باشگاه اف سی سئول در کره جنوبی است.

1978203

میسون گرینوود: گرینوود از ۶ سالگی به مدرسه فوتبال منچستریونایتد پیوست و در فصل ۲۰۱۷–۱۸ به تیم زیر ۱۸ سال‌های باشگاه پیوست و تبدیل به بهترین گلزن لیگ توسعه انگلستان شد. در ژانویه ۲۰۲۲، او به اتهام تجاوز و تهدیدات دستگیر شد، اما پس از تحقیقات پلیس، همه اتهامات علیه او لغو شد. با این حال، منچستر یونایتد قرارداد او را به دلیل حواشی زندگی خصوصی‌اش فسخ کرد. او پس از تبرئه به صورت قرضی به ختافه پیوست و در ۳۳ بازی موفق به زدن ۸ گل شد. او در حال حاضر عضو تیم مارسی به هدایت روبرتو دیزربی است.

2071021

آنتونی: او فوتبال حرفه‌ای خود را از باشگاه سائو پائولو آغاز کرد و سپس در سال 2020 با یک قرارداد به آژاکس منتقل شد.آنتونی توانست به همراه تیم ملی برزیل در المپیک 2020 توکیو، مدال طلای مسابقات را کسب کند. او به مدت دو فصل در این تیم عضویت داشت و در سال 2022 با انتقالی به ارزش 95 میلیون یورو به منچستریونایتد پیوست. این انتقال، رکورد گران‌ترین فروش تاریخ باشگاه آژاکس را ثبت کرد. با وجود صرف هزینه قابل توجه، او در حال حاضر بازیکن ذخیره تیم است و مدیران منچستر در حال بررسی گزینه‌های فروش این بازیکن هستند.

1981870

دونی فن دِ بیک: او نیز با نمایشی مطلوب در پست هافبک میانی در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹، به همراه آژاکس تجربه‌ای موفق داشت و تیمش را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رساند، جایی که موفق به حذف تیم‌های بزرگی چون رئال مادرید و یوونتوس شدند. در سال 2020 او به منچستریونایتد پیوست و هواداران این باشگاه امیدوار بودند که وی بتواند خط هافبک تیم را متحول کند. اما عملکرد او طی دو فصل کمتر از انتظار بود و وی تنها در 27 بازی به میدان رفت. در فصل 2021-2022، فن دِ بیک به مدت یک‌سال به باشگاه اورتون قرض داده شد و پس از آن دوباره به منچستریونایتد برگشت. در حال حاضر، او در تیم خیرونا فعالیت می‌کند.

2071019

در حال حاضر، ترکیب منچستریونایتد خالی از ستاره‌های جوان نیست و بازیکنانی همچون کوبی مینو و الخاندرو گارناچو در ترکیب اصلی این تیم نقش آفرینی می‌کنند و عملکرد قابل توجهی از خود نشان داده‌اند، به طوری که موفق به کسب جایگاهی در تیم ملی کشور خود شده‌اند. همچنین استعداد جوانی به نام لنی یورو نیز در تابستان سال جاری به این تیم اضافه شده است.

دیدگاه‌ها