کد خبر : 2063759 | 01 شهریور 1403 ساعت 04:10 | 20.3K بازدید | 26 دیدگاه

رونق مدرسه فوتبال‌های دخترانه در سراسر کشور؛

زیباترین عکس‌های فوتبالی: دخترها فوتبال بازی می‌کنند!

الزام کمیته مجوز حرفه‌ای و کنفدراسیون فوتبال آسیا موجب رونق جدی مدرسه فوتبال‌های دخترانه در سراسر کشور شده است.

زیباترین عکس‌های فوتبالی: دخترها فوتبال بازی می‌کنند!

به گزارش ''ورزش سه''، اگرچه فوتبال زنان در ایران تاریخ کوتاهی ندارد و از دهه چهل شمسی، تیم‌های فوتبال زنان فعالیت خود را آغاز کرده بودند؛ اما حتی برگزاری هفده دوره رسمی لیگ برتر زنان هم مثل این روزها موجب رونق مدرسه فوتبال‌های دخترانه نشده بود.

با الزام کمیته مجوز حرفه‌ای مبنی بر لزوم تیم‌داری باشگاه‌ها در بخش زنان و همچنین ورود رسمی پرسپولیس و استقلال به این حوزه، حالا مدارس فوتبال دخترانه جان دوباره گرفته است. تحقیقات خبرنگار ''ورزش سه''، از چندین مدرسه فوتبال در تهران و شهرستان‌ها نشان می‌دهد که حالا خانواده‌ها به جز پسران خود، سودای پرورش دختر فوتبالیست هم در سر می‌پرورانند و در فصل تابستان حمایت ویژه‌ای از دختران خود برای حضور در مدارس فوتبال می‌کنند.

2070893

در سال‌های اخیر، به جز کلاس‌های آکادمیک علمی، حضور در مدارس فوتبال یکی از محبوب‌ترین تفریحات پسران بود و خانواده‌ها حداقل در فصل تابستان میزان استعداد پسران خود برای ورود به صنعت فوتبال را محک می‌زدند، اگرچه در همین سال‌ها هم برخی خانواده‌ها این فرصت را در اختیار دختران علاقه‌مند به فوتبال قرار می‌دادند، اما حالا با حضور رسمی باشگاه‌های بزرگ در فوتبال زنان، خانواده‌های ایرانی هم فوتبال زنان را جدی گرفته‌اند و از همان کودکی فرصت حضور دخترانشان در مدارس فوتبال را فراهم می‌کنند.

2070894

دیدگاه‌ها