کد خبر : 2063745 | 01 شهریور 1403 ساعت 03:34 | 11.8K بازدید | 15 دیدگاه

آقای گلی سری آ

چالش موراتا در میلان: غیرممکن برای اسپانیایی‌ها!

آلوارو موراتا با نیم ساعت بازی و یک گل برای میلان، یک هدف بزرگ دارد که هیچ بازیکن اسپانیایی‌ای در سری آ به آن نرسیده است.

چالش موراتا در میلان: غیرممکن برای اسپانیایی‌ها!

به گزارش "ورزش سه"، ستاره سابق اتلتیکو مادرید در اولین بازی خود برای میلان، فوق العاده کار کرد و پس از دو سال دوباره در ایتالیا گلزنی کرد. آلوارو موراتا می‌تواند و می‌خواهد اولین "کاپوکانونیره" اسپانیایی شود و عنوان بهترین گلزن سری آ را به خود اختصاص دهد.
در فوتبال ایتالیا، اصطلاح "Capocannoniere" برای اشاره به بهترین گلزن لیگ‌های فوتبال استفاده می‌شود، اگرچه از سال 2021، نام این جایزه را جایزه پائولو روسی گذاشته‌اند.

این لیست گلزنان صد ساله شامل هیچ بازیکن اسپانیایی‌ای نمی‌شود. البته بازیکنی که بیشترین آقای گلی را به دست آورده یک خارجی است. به طور خاص یک سوئدی. ما در مورد گونار نوردال صحبت می‌کنیم، مهاجم دهه 1950 آث میلان که به رکورد 35 گل هم رسید و توانست در مدت حضورش در این باشگاه چند قهرمانی را برای این باشگاه به ارمغان بیاورد.

2069691

هیچکس بیشتر از بازیکنان میلان این جایزه را نگرفته است: 18 بار، یک بار بیشتر از یوونتوس و سه بار بیشتر از رقیب همیشگی آنها، اینتر.

خوزه کایخون همچنان بازیکن اسپانیایی با بیشترین گل در سری آ است. این بازیکن سابق رئال در طول هفت فصل حضور خود در ناپولی 64 گل زد و یک گل هم برای فیورنتینا به ثمر رساند. در اولین فصل بازی برای ناپولی، او توانسته بود 15 گل بزند که هفت گل کمتر از چیرو ایموبیله، آقای گل آن فصل، بود. موراتا این طلسم را می‌شکند؟

دیدگاه‌ها