کد خبر : 2063702 | 31 مرداد 1403 ساعت 13:43 | 68.3K بازدید | 58 دیدگاه

گفتگو با آخرین کاپیتان مشترک برادران محمدی

مهرداد و میلاد دیگر هم‌تیمی نمی‌شوند!

بهادر عبدی به عنوان کسی که در راه آهن کاپیتانی برادران محمدی را بر عهده داشته، از تقابل آنها در لباس استقلال و پرسپولیس می‌گوید و اینکه مهرداد و میلاد با تلاش و شایستگی توانسته‌اند به این رده از فوتبال ایران برسند.

مهرداد و میلاد دیگر هم‌تیمی نمی‌شوند!

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته میلاد محمدی با عقد قرارداد رسمی به پرسپولیس پیوست. بازیکنی که حالا باید مقابل برادرش یعنی مهرداد قرار بگیرد که او فصل قبل راهی استقلال شده بود. پس از سال‌ها، طلسم تقابل و حضور دو برادر در سرخابی‌های پایتخت شکسته شد و حالا قرار است که این دو برابر هم به میدان بروند.

مهرداد و میلاد محمدی با حضور در راه آهن به فوتبال کشور معرفی شدند، تیم پرستاره‌ای به کاپیتانی بهادر عبدی که اکنون دیگر اثری از این باشگاه در فوتبال کشور دیده نمی‌شود. همین موضوع بهانه‌ای شد تا مصاحبه‌ای با عبدی داشته باشیم و او درخصوص برادران محمدی و تقابلشان با هم به صحبت پرداخت.

2070813

* ابتدا درباره خودتان صحبت کنید، در حال حاضر مشغول چه فعالیتی هستید؟
- حدود دو-سه سال است که در خدمت آکادمی پرسپولیس هستم و تازه موفق شده‌ام دوره کلاس A را به پایان برسانم. یک ماه پیش مدرک خود را دریافت کردم. فعلاً از پایه‌های پرسپولیس شروع کرده‌ایم تا ببینیم خدا چه می‌خواهد.

* درباره مهرداد و میلاد صحبت کنیم. شما در راه‌آهن کاپیتان این دو بازیکن بودید و حالا قرار است روبروی یکدیگر بازی کنند. نظرتان درباره آن زمان و شرایط فعلی این دو بازیکن چیست؟
- حقیقت این است که آنچه شما امروز می‌بینید، نتیجه لیاقت و تلاش خودشان است. مهرداد و میلاد از لحاظ شخصیتی، اخلاقی و فنی به جایگاه بسیار خوبی دست یافته‌اند و به نظر من، حتی می‌توانستند به سطوح بالاتری نیز برسند. میلاد حدود هشت یا نه سال در خارج از ایران بازی کرده است و مهرداد نیز از نظر فنی توانایی بازی در لیگ‌های خوب دنیا را داشت. اما به هر دلیلی به آنچه می‌خواستند نرسیدند. حالا دست روزگار این دو برادر را در این سن و سال روبروی هم قرار داده و رقیب یکدیگر شده‌اند. به نظر من، این تقابل بسیار جالب خواهد بود. هر دو نفر از لحاظ شخصیتی، اخلاقی و فنی فراموش نکرده‌اند که از کجا آمده‌اند. حتی اگر امروز با آن‌ها برخورد کنید، خواهید دید که از لحاظ شخصیتی کوچک‌ترین تغییری نکرده‌اند و من بسیار خوشحالم که روز به روز در حال پیشرفت هستند.

* پیش‌بینی شما از عملکرد آنها در این فصل چیست؟
- من امیدوارم هر دو نفر موفق باشند. بالاخره این دو از دوستان قدیمی من هستند و من در زندگی شخصی آن‌ها نیز حضور داشته‌ام. در روزهای سخت زندگی‌شان کنارشان بوده‌ام و بسیار خوشحالم که اکنون این‌قدر درباره‌شان صحبت می‌شود. چیزی که به یاد دارم این است که سال‌ها پیش، این دو نفر بسیار جذاب و چشمگیر بودند. مصاحبه‌های خود من نیز موجود است. به عنوان کسی که در آن زمان کاپیتان تیم بودم، سعی می‌کردم آن‌ها زیاد در رسانه‌ها دیده نشوند و حتی در بسیاری از مواقع مانع مصاحبه کردنشان می‌شدم و می‌گفتم که هنوز برایشان زود است. اما اکنون بسیار خوشحالم که این دو نفر در مرکز توجه قرار دارند و نشان داده‌اند که ظرفیت این توجه را دارند. بسیاری از بازیکنان بودند که دو یا سه سال بازی کردند، اما ظرفیت رسانه‌ای مانند تلویزیون و سایت‌ها را نداشتند و از صحنه خارج شدند. اما این دو برادر آن‌قدر در مسیر رشد و بزرگی حرکت کردند که توانستند خود را بیش از ۱۰ سال در این سطح حفظ کنند.

* شما در این مدت دوستی خودتان را با برادران محمدی حفظ کرده‌اید، ولی اکنون مهرداد در تیم رقیب شماست. شرایط را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
- من به این دوستی افتخار می‌کنم، چرا که این دو از نظر شخصیتی افراد بسیار شایسته‌ای هستند. جدا از مهارت‌های فوتبالی‌شان، از لحاظ روح ورزشی و شخصیت بیرونی نیز بسیار قابل احترام هستند. شما حتماً با شخصیت شوخ و خندان آن‌ها آشنا هستید. این‌ها همیشه لبخند به لب دارند، اما در عین حال بسیار سرسخت و پرتلاش هستند. فکر می‌کنم هر چقدر پیشرفت کنند، حقشان است و برایشان آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم هر دو نفر، چه مهرداد که در تیم رقیب ما بازی می‌کند و چه میلاد، روزهای خوبی پیش رو داشته باشند و مثل همیشه موفق باشند.

2070812

* احتمال دارد که مهرداد اگر توسط کمیته انضباطی بخشیده شود، در دربی برگشت با میلاد روبروی یکدیگر قرار بگیرند. آخرین باری که دو برادر در دربی روبروی هم بازی کردند، مربوط به برادران بیانی بود. نظر شما درباره این موضوع چیست؟
- اگر این اتفاق بیفتد، بسیار جالب خواهد بود. آقایان بیانی از بزرگان فوتبال ما هستند. میلاد و مهرداد شخصیتی دارد که مطمئن باشید صحنه‌های جذابی به وجود خواهد آورد. مطمئن باشید از لحاظ فنی یک قدم هم عقب‌نشینی نمی‌کنند. هر دو نفر تمام تلاش خود را خواهند کرد تا روبروی هم سربلند باشند. در تمرینات ما و بازی درون تیمی هم همیشه برابر یکدیگر جدی بودند و حتی گاهی اوقات ما به آنها می‌گفتیم که آرام‌تر بازی کنید و آرامش خودتان را حفظ کنید. حالا دربی است و این موضوع هزار برابر جذاب‌تر خواهد شد. امیدوارم که اگر در دربی اول به هم نرسیدند، در دربی برگشت این اتفاق بیفتد. در هر صورت، من امیدوارم که هر دو بتوانند سربلند باشند.

* چندین بار نزدیک بود که هر دوی این بازیکنان هم‌تیمی شوند و در زمان آقای قلعه‌نویی، به استقلال بپیوندند. مدتی هم به پرسپولیس نزدیک بودند تا با همدیگر هم‌تیمی شوند. فکر می‌کنم آخرین باری که این دو برادر با هم هم‌تیمی بودند، در راه‌آهن بود. 
- در فوتبال فکر می‌کنم هیچ‌چیزی را نمی‌توان حتی برای فردا پیش‌بینی کرد. اما با توجه به مسیری که هر دو انتخاب کرده‌اند و با احترام به انتخاب‌هایشان، فکر می‌کنم حالا دیگر هم‌تیمی شدنشان کمی سخت شده است و به نظر من هم دیگر نباید این کار را انجام دهند. شاید در تیمی غیر از استقلال و پرسپولیس این اتفاق بیفتد، اما مهرداد تصمیم گرفت که در آن سمت باشد و میلاد هم انتخاب خودش را کرد. از نظر من، بازیکنی که مثلاً در پرسپولیس بازی می‌کند، دیگر مناسب نیست که در تیم رقیب بازی کند. به نظر من، اگر هم قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد، بهتر است خارج از این دو تیم باشد. فعلاً باید عملکردشان را در این دو تیم دنبال کنیم.

2070814

* تیم راه‌آهن که شما کاپیتانش بودید، بازیکنان بسیار مهمی داشت. می‌توان به رامین رضاییان، برادران محمدی و حتی بهنام برزای و مهدی مهدی‌پور اشاره کرد. نظرتان در مورد آن تیم چیست؟
- آن تیم واقعاً بزرگ و پر از بازیکنان باکیفیت بود. به‌طور مثال، در فصلی که راه‌آهن سقوط کرد، از خط دفاع تا دروازه‌بان، ما بازیکنانی مثل رامین رضاییان و میلاد محمدی در دفاع و امیر عابدزاده درون دروازه داشتیم. تیم ملی هم در جام جهانی از همین بازیکنان بهره می‌برد. علی علیپور و بسیاری دیگر نیز در آن تیم حضور داشتند. خیلی ناراحت‌کننده بود که تیم راه‌آهن سقوط کرد، اما خوشحالم که بازیکنان جوان آن هنوز در فوتبال کشورمان قدرت‌نمایی می‌کنند، حتی پس از گذشت ۷ یا ۸ سال از سقوط تیم.

2070870

* آیا بعد از سقوط تیم، هیچ تلاشی برای احیای راه‌آهن انجام شد؟
- متأسفانه نه. تیم به دست افراد شایسته‌ای نیفتاد. ما تیم‌هایی مثل پیکان و سایپا داریم که فکر می‌کنم راه‌آهن از آن‌ها کم نداشت و در امر بازیکن‌سازی هم موفق بود. اما مالکان جدید اصلاً به فکر تیم‌داری و فوتبال نبودند. ما هم از هر طرف فریاد زدیم که این‌ها برای پیشرفت فوتبال نیامده‌اند، اما کسی گوش نداد. اگر بخواهم الان به شما بگویم، می‌توانم ۴۰ بازیکن از راه آهن نام ببرم که شاید ملی‌پوش نبودند، اما سال‌ها در تیم‌هایی مثل سپاهان، استقلال و پرسپولیس در سطح بالا بازی کرده‌اند. متأسفانه این اتفاق افتاد و تیم به دست اهلش نیفتاد. هنوز هم با بچه‌های قدیمی راه‌آهن درباره این موضوع صحبت می‌کنیم و فقط می‌توانیم افسوس بخوریم.

* نقل و انتقالات امسال را چگونه دیدید؟
- به نظرم امسال از لحاظ نقل و انتقالات، استقلال و تراکتور سرآمد بودند. البته رقیب ما هستند، اما واقعاً خوب کار کردند. من دوست دارم نه‌تنها استقلال و پرسپولیس، بلکه سپاهان، تراکتور، مس رفسنجان، گل گهر و ملوان هم بازیکنان خارجی یک میلیون دلاری بگیرند. مملکت ثروتمندی داریم و به نظرم هواداران ما لیاقت این را دارند که روی سکوها بنشینند و ببینند که یک بازیکن از برزیل آمده و در تیمشان بازی می‌کند و یک میلیون دلار گرفته، اما عملکرد خوبی دارد و برای تیمش موثر است. چه ایرادی دارد که مردم خوشحال باشند؟ صنعت نفت آبادان هم می‌تواند بازیکنان خارجی خوبی جذب کند و در موقعیت بهتری قرار گیرد و سقوط نکند. در آن شهر که من زندگی کرده‌ام، این امکان وجود دارد. فکر می‌کنم شهر آبادان با آن پالایشگاهی که دارد، می‌تواند هزینه‌ای در حد نیمی از جمعیت ایران را تأمین کند. اما متأسفانه هیچ چیز در جای خودش نیست و فقط باید بنشینیم و افسوس بخوریم. به عنوان مثال، تیم القادسیه از لیگ یک عربستان به لیگ برتر صعود می‌کند و ناچو کاپیتان رئال مادرید و اوبامیانگ کاپیتان مارسی را جذب می‌کند. اما اصلا اینگونه نیست که بگوییم چون این نفرات را جذب کرده‌اند می‌توانند استقلال و پرسپولیس را شکست دهند. وقتی به این موضوع فکر می‌کنیم، بلافاصله یادمان می‌افتد که بزرگ‌ترین تیم‌های ایران یعنی استقلال و پرسپولیس هنوز مشکلات اساسی دارند. ما در فوتبالمان اینقدر ایراد داریم که وقتی می‌شنویم یکی از بازی‌های دیگر لیگ به جز استقلال و پرسپولیس همین هفته قرار است با سیستم VAR برگزار شود، به جای خوشحالی، فقط تأسف می‌خوریم. این چیزی نیست که برایش خوشحال شویم. لیگ‌های اندونزی و مالزی که حتی لیگ حرفه‌ای هم ندارند، چهار پنج سال است که VAR دارند. خواسته‌هایمان اینقدر کوچک شده که حالا مربیان و بازیکنان خوشحال می‌شوند، اما من فقط می‌توانم تأسف بخورم.

2070873

* به نظر شما مدعیان قهرمانی لیگ چه تیم‌هایی هستند؟
- امسال استقلال و تراکتور در نقل و انتقالات خوب عمل کرده‌اند. پرسپولیس بازیکنان بسیار تأثیرگذاری مثل مهدی ترابی و علی بیرانوند را از دست داده است. به نظرم در لیگ ما، همین حالا هم اگر بخواهیم سه بازیکن برتر را نام ببریم، مطمئن باشید دو نفر از آنها بیرانوند و ترابی هستند. اما در سمت مقابل، یاسین سلمانی و مرتضی پورعلی‌گنجی به عنوان دو بازیکن ملی‌پوش آماده به تمرینات تیم پیوسته‌اند و می‌توانیم بگوییم که پرسپولیس دو خرید خوب داشته است. علاوه بر این، خریدهای خوب دیگری مانند علیپور، فرشاد احمدزاده و میلاد محمدی هم انجام شده است. فکر می‌کنم میلاد می‌تواند نقطه ضعف ترکیب پرسپولیس را پوشش دهد، چرا که وحید امیری که یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان کشورمان است، اولاً پست اصلی‌اش آنجا نیست و دوم اینکه اگر ۲۵ ساله بود، می‌گفتم به راحتی می‌تواند در آن پست بازی کند. اما در این سن و سال، وحید بهتر است به پست اصلی‌اش برگردد که این باعث می‌شود پرسپولیس هم قوی‌تر شود و هم یک ملی‌پوش درجه یک به تیم اضافه شود. حالا آقای قلی‌زاده هم شاید به تیم اضافه شود. به نظر شخصی من، استقلال و پرسپولیس به دلایل زیادی مدعی اصلی هستند. سپاهان هم همیشه تیم بزرگی بوده است، اما شهریار مغانلو و رامین رضاییان را از دست داده و پر کردن جای خالی کار راحتی نیست. از سوی دیگر، تراکتور هم تجربه قهرمانی را ندارد، هرچند بازیکنان بزرگی دارد. شاید اگر به ترکیب تراکتور نگاه کنید، جزء دو تیم برتر لیگ باشد، با دو بازیکن باکیفیت در هر پست. اما باید ببینیم آیا این تیم می‌تواند فشار هفته‌های بیست و دوم و بیست و سوم را تحمل کند یا نه. به نظر من، پرسپولیس و استقلال نمره بالایی خواهند گرفت. در نهایت، فکر می‌کنم فقط استقلال و پرسپولیس بتوانند این فشار را تحمل کنند. در کل تصور می‌کنم که لیگ جذابی در پیش خواهیم داشت.

دیدگاه‌ها