کد خبر : 2063559 | 30 مرداد 1403 ساعت 17:02 | 40.9K بازدید | 58 دیدگاه

شهر قدس خیر، بازی با ملوان فقط در قزوین

ناکامی استقلال در کسب مجوزهای لازم برای میزبانی!

سازمان لیگ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که استقلال نتوانسته مجوزهای لازم برای برگزاری بازی با ملوان در شهر قدس را به دست بیاورد.

ناکامی استقلال در کسب مجوزهای لازم برای میزبانی!

به گزارش "ورزش سه"، تعمیر و مرمت استادیوم آزادی، منجر به خانه به دوشی دو تیم بزرگ پایتخت شده است. پس از آنکه پرسپولیس دیدار هفته نخست خود برابر ذوب آهن را در استادیوم اراک برگزار کرد، استقلالی‌ها نیز می‌بایست ورزشگاهی را جهت میزبانی از ملوان به سازمان لیگ معرفی می‌کردند که نظر آبی‌ها روی ورزشگاه شهر قدس بود.

حتی فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال با حضور در ورزشگاه شهر قدس با مسئولین این شهر نیز دیدار کرد ولی در نهایت امیرحسین روشنک مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد که بازی تیم‌های استقلال و ملوان در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار خواهد شد چرا که آبی‌ها اقدامات لازم را در فاصله چهار روز تا برگزاری بازی انجام نداده بودند.

این مصاحبه با واکنش باشگاه استقلال همراه شد و آنها ضمن انتشار اطلاعیه‌ای و با اعتراض به تصمیم سازمان لیگ مبنی بر برگزاری بازی با ملوان در قزوین، اعلام کردند که انتخاب یک استادیوم برای برگزاری خانگی، حق هر باشگاهی است و آبی‌ها به دنبال برگزاری دیدار با ملوان در شهر قدس هستند.

اما اکنون سازمان لیگ اطلاعیه رسمی را منتشر کرده و در آن قید کرده است که باشگاه استقلال در مدت زمان تعیین شده نتوانسته است مجوزهای لازم جهت میزبانی در ورزشگاه شهر قدس را به دست بیاورد. این بدان معناست که بازی دو تیم در نهایت باید در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین برگزار شود.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:
طبق ماده ۱۴ آئین‌نامه برگزاری مسابقات هر باشگاه موظف است دو ورزشگاه برای میزبانی مسابقات به سازمان لیگ معرفی کند با این وجود نامه‌نگاری‌های صورت گرفته از سوی سازمان لیگ در تاریخ‌های ۱۲ و ۲۷ مرداد مبنی بر درخواست معرفی دو ورزشگاه، این نامه‌ها از سوی باشگاه استقلال بدون پاسخ ماند و با وجود پیگیری‌های مکرر و حتی بیش از وظایف اداری این سازمان نیز هیچ گونه اقدامی از سوی مدیران باشگاه در این خصوص صورت نگرفت.

از سویی دیگر در آخرین جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها به باشگاه استقلال اعلام شد که هرچه زودتر ورزشگاه دیگری که قرار است در آن میزبان مسابقه باشد را معرفی کند.

سرانجام در تاریخ ۲۴ مرداد ( ۹ روز پیش از مسابقه با ملوان انزلی در هفته دوم لیگ برتر ) باشگاه استقلال ورزشگاه شهدای شهر قدس را معرفی کرد با این حال پس از بررسی‌های صورت گرفته با توجه به نواقص و شرایط موجود این ورزشگاه، مجوزهای لازم به منظور برگزاری این مسابقه با حضور تماشاگران صادر نشد.

با توجه به اینکه سازمان لیگ باید مواردی از قبیل شرایط رفت و آمد و رزرو هتل تیم میهمان و ... را لحاظ نماید لیکن با این وجود تا پایان وقت اداری روز یکشنبه ۲۸ مرداد ماه به استقلال مهلت داده شد تا مجوزهای لازم برای میزبانی در ورزشگاه شهدای شهر قدس را بگیرند که موفق به این کار نشدند و مطابق مقررات سازمان لیگ، ورزشگاه سردار آزادگان قزوین را که شرایط مطلوبی جهت برگزاری مسابقه را دارد و همچنین زیرساخت‌های لازم جهت استفاده از سیستم VAR را دارد به عنوان میزبان مسابقه استقلال و ملوان انزلی انتخاب کرد.

دیدگاه‌ها