کد خبر : 2063535 | 30 مرداد 1403 ساعت 14:04 | 32.5K بازدید | 223 دیدگاه

تماشاگران پرسپولیسی می‌توانند به یادگار بروند

بلیت فروشی دیدار پرسپولیس و تراکتور کاملا اینترنتی انجام خواهد شد.

تماشاگران پرسپولیسی می‌توانند به یادگار بروند

به گزارش "ورزش سه"، دیدار حساس تراکتور و پرسپولیس در هفته دوم لیگ برتر روز پنجشنبه برگزار خواهد شد و در حال حاضر مسئولان در حال آخرین اقدامات برای آماده‌سازی ورزشگاه یادگار امام برای میزبانی از این دیدار هستند.

در شرایطی که بلیت فروشی این مسابقه به زودی آغاز خواهد شد، امیر جابری، مسئول بلیت فروشی باشگاه تراکتور، امروز در جریان بازدید خبرنگاران از آخرین شرایط ورزشگاه یادگار امام در خصوص وضعیت گیت‌ها و همچنین نحوه بلیت فروشی این مسابقه توضیحاتی ارائه داد:

* درباره نصب گیت‌ها و نحوه ورود تماشاگران توضیح بدهید.
همانطور که مشاهده می‌کنید گیت‌ها مکانیزه شده است. فصل پیش کنترل با موبایل انجام می‌گرفت، یعنی هوادار یا کارت ملی و یا کد ملی را ارائه می‌داد و از طریق موبایل کنترل می‌شد، اما امسال خوشبختانه گیت‌ها راه‌اندازی شده و ان‌شاالله برای بازی پنجشنبه ۳۶ گیت عملیاتی داریم. البته این‌جا ۸۰ گیت داریم و در حال حاضر نصف مجموعه آماده شده است.

* به بازی پرسپولیس می‌رسد؟
نه، به این بازی که نمی‌رسد.

* یعنی در آن سمت ورود به صورت دستی انجام می‌شود؟
نه، در حال حاضر آن سمت گیت نیست، اما با این سرعت تا آخر ماه ۸۰ گیت ورودی استادیوم نصب خواهد شد. برای این بازی ۳۶ گیت داریم که جواب‌گو خواهد بود، چون بازی‌های قبل کلا ۲۷ ورودی داشتیم که دستی بود. سرعت گیت خیلی بالاتر از است. در حالت نرمال، ورودی گیت ۲۰ ثانیه است. در هر ورودی یک کمک هوادار حضور خواهد داشت تا نحوه درست گذاشتن کارت را نشان بدهد. هوادار طبق روال قبل از سامانه بلیت را خریداری می‌کند. یک تغییر کوچک که روی سامانه انجام شده این است که بعد از خرید که بعد از اینکه از بانک به سامانه برمی‌گردد، تصویر بلیت‌ها را نشان می‌دهد. سامانه قابلیت خواندن بارکد خطی و QR کد روی بلیت را دارد. در سمت دیگر سایت هم بلیت‌ها نمایش داده می‌شود و اگر کسی به هر دلیلی کارت ملی نداشت، می‌تواند با این بلیت به گیت‌ها مراجعه کند.

* سیستم شما به ثبت احوال متصل است تا کسی به کد ملی اشتباه بلیت نخرد؟
ثبت احوال فعلا این سرویس را به NGOهای خصوصی نمی‌دهد و باشگاه هم دولتی نیست، ولی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در حال رایزنی هستند. دو سال پیش در سامانه کنترل واکسن هم همین شرایط بود و به NGOهای خصوصی نمی‌دادند، اما وزارت ورزش همکاری کرد و این سرویس به باشگاه‌های خصوصی داده شد.

* قبلا هوادارانی بلیت نمی‌خرند و از ورزشگاه‌ مبلغ را پرداخت می‌کردند و بلیت به صورت الکترونیکی برایشان تهیه می‌شد. امسال هم با این شرایط امکان حضور در استادیوم وجود خواهد داشت؟
تا ساعت ۱۲ ظهر روز بازی، بلیت به صورت آنلاین فروخته خواهد شد. تاکید ما این است که هواداران حتما بلیت را آنلاین بگیرند. اگر هواداری به اینجا بیاید و کارت ملی هم نداشته باشد و از باجه‌های فروش بلیت الکترونیکی بگیرد، مشکل ورود خواهد داشت، چون نه تصویر بلیت و نه بارکد ندارد. از طرفی در این بازی ترافیک وحشتناک خواهد شد و اینترنت موبایل‌ها و دستگاه پوزها از کار خواهد افتاد و شرایط سخت خواهد شد که اینجا بلیتی فروخته شود.

* بلیت فروشی در استادیوم، نقض قانون نیست؟
بلیت اینجا هم آنلاین فروخته می‌شود و کاغذی نیست که بگوییم هوادار بلیت کاغذی خریده و اطلاعاتش‌ثبت نشده است. همین‌جا هم بلیت که فروخته می‌شود، اطلاعات ثبت می‌شود. فکر نکنم نقض قانون باشد.

* قبلا هر هوادار با یک کد ملی می‌توانست پنج بلیت بگیرد. هنوز هم این امکان فراهم است؟
هر هوادار با یک کد ملی وارد سامانه می‌شود و می‌تواند برای پنج نفر و خودش بلیت بگیرد، اما اینطور نیست که بتواند پنج بلیت برای خودش بگیرد. اگر یک نفر برای کد ملی خودش بلیت بگیرد و دوباره بخواهد بلیت بگیرد، سامانه می‌گوید بلیت این بازی برای این کد ملی صادر شده است، اما می‌تواند در پنل خودش برای پنج نفر از دوستانش بلیت بگیرد.

1340327

* سال قبل خیلی‌ها بدون بلیت وارد استادیوم می‌شدند و فشار به قدری زیاد بود که ماموران هم نمی‌توانستند کاری کنند. این فصل چطور است؟
یکی از ممنوعیت‌ها این است که اگر تعداد هوادار داخل استادیوم با تعداد بلیت فروخته شده یکسان نباشد، محرومیت‌هایی شامل باشگاه می‌شود. این محرومیت هم بازی بدون تماشاگر است. از هواداران خواهش می‌کنیم حتما بلیت تهیه کنند و بعد به استادیوم مراجعه کنند. الان گیت هست و نمی‌شود با فشار رد شد. گیت محکم است و حتما باید بلیت ارائه بدهند.

* قبلا جاهایی بود که می‌شد بدون بلیت از آنجا وارد شد.
کلا مسدود می‌شود و هیچ جایی نیست که وارد شوند.

* برای تیم میزبان تمهیداتی در نظر گرفته شده تا بتوانند بلیت تهیه کنند؟
شمال غربی استادیوم برای میهمان است و هشت ورودی داریم.

* کنار جایگاه زنان؟
سال قبل بانوان بود.

* پس در این بازی قطعا بانوان را نداریم؟
احتمالا بانوان نباشند. هر دو طرف طبقه بالا گیت‌ها را داریم. الان آماده است و می‌توانید تست کنید.

* از نظر سیستمی شرایط برای خرید بلیت بانوان مهیا است؟ حداقل برای بازی‌های آسیایی؟
اگر دستور بیاید حتما شرایط را مهیا می‌کنیم.

* می‌گفتند ثبت احوال هم اوکی شده.
لینک را بدهند، از ثبت احوال هم استفاده می‌کنیم.

دیدگاه‌ها