کد خبر : 2063515 | 31 مرداد 1403 ساعت 02:22 | 29.1K بازدید | 31 دیدگاه

ایلکای باعث آسودگی خاطر ناگلزمان شد

از گوندوگان یاد بگیرید و به موقع از تیم ملی بروید!

تصمیم ایلکای گوندوگان برای خداحافظی از تیم ملی آلمان به سود خودش و یولیان ناگلزمان تمام شده است.

از گوندوگان یاد بگیرید و به موقع از تیم ملی بروید!

به گزارش "ورزش سه"، ایلکای گوندوگان روز گذشته اعلام کرد که از تیم ملی فوتبال آلمان خداحافظی کرده و دیگر قصد دارد به عنوان بازیکن برای این تیم به میدان برود اما به نظر می‌رسد که علاقه زیادی به حضور در کادر فنی این تیم و کمک به یولیان ناگلزمان دارد.

این بازیکن در طول دوران حضورش در تیم ملی آلمان در ۸۲ بازی با پیراهن این تیم به میدان رفت اما حالا و پس از حضور در جام ملت‎‌های اروپای ۲۰۲۴ که با حذف آلمان در مرحله یک چهارم نهایی با قبول شکست برابر تیم ملی اسپانیا بود تصمیم گرفته است که به عنوان کاپیتان این تیم از بازی‌های ملی خداحافظی کند فضا برای حضور ستاره‌های جوان‌تر فراهم شود.

این ستاره فعلی بارسلونا با انتشاری پستی در صفحه رسمی‌اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام این تصمیم را اعلام کرد و مدعی شد که در حال حاضر احساس خستگی زیادی از نظر فیزیکی و روانی دارد. با توجه به تعدد و فشارهای دیدارهای ملی و باشگاهی، بازنشستگی او تصمیمی قابل درک و درست به نظر می‌رسد.

عملکرد خوب تیم ملی آلمان در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا باعث شد که هواداران این تیم بار دیگر به درخشش آنها امیدوار شوند و حالا تمام هدف این تیم و بازیکنانش این است که بار دیگر به یک مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی در مسابقات مختلف تبدیل شوند.

یولیان ناگلزمان در فاصله کوتاهی پس از شکست برابر اسپانیا در یورو اعلام کرد که هدف آلمان کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۶ است. تمام تصمیمات برای این تیم با همین محوریت گرفته خواهد شد. آنها برای رسیدن به این هدف نیاز به بازیکنان باتجربه دارند اما در عین حال، بازیکنان جوان و سرزنده هم باید در این تیم حضور داشته باشند.

2070333

گوندوگان در زمان برگزاری این مسابقات ۳۵ ساله خواهد بود و شاید یکی از دلایل تصمیم او همین بوده است. او مشخصا به خوبی از این موضوع خبر دارد که خستگی فیزیکی و روانی‌اش به این آسانی از بین نخواهد رفت چون استرس در دنیای فوتبال امروز که با فشار زیادی همراه است روز به روز بیشتر می‌شود و بهترین راهکار این است که بازیکن با خودش و مردم صادق باشد و به همین دلیل این بهترین زمان ممکن برای خداحافظی او بود.

این تصمیم به سود ناگلزمان هم تمام شد. اگر این بازیکن می‌خواست همچنان به حضورش در تیم ملی ادامه دهد، شاید این مربی جوان مجبور بود تصمیم ناخوشایندی برای کنار گذاشتن او بگیرد، خصوصا اگر نمی‌توانست درخشش همیشگی را به نمایش بگذارد. این دردسری جدی را برای آنها ایجاد می‌کرد و نوعی بی‌احترامی به دوران درخشان حضور گوندوگان در این تیم بود.

اما گوندوگان نشان داد که هوشش در زمین را در تصمیم‌گیری‌هایش هم دارد و خداحافظی‌اش از تیم ملی آلمان کاملا عاقلانه بود. او شایسته احترام بسیاری به‌خاطر این کار است چون مسیر درستی را انتخاب کرده است.

دیدگاه‌ها