کد خبر : 2063496 | 30 مرداد 1403 ساعت 11:23 | 117.5K بازدید | 122 دیدگاه

استیون انزونزی از اونای امری تا ژوژه مورایس

بلندقامت‌ترین بازیکن فوتبال ایران از پاریس آمد!

پیوستن استیون انزونزی به سپاهان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های معتبر دنیا داشته و همه منتظر درخشش او در لیگ برتر ایران هستند.

بلندقامت‌ترین بازیکن فوتبال ایران از پاریس آمد!

به گزارش "ورزش سه"، استیون انزونزی تصمیم گرفت که به‌عنوان بازیکن آزاد و پس از انجام تست پزشکی و بررسی شرایط به دهمین باشگاهش در طول دوران حضورش در فوتبال حرفه‌ای بپیوندد و قراردادی را با باشگاه سپاهان به امضا رساند.

این بازیکن ۳۵ ساله فرانسوی پیش از این سابقه حضور در باشگاه‌های لیگ برتری مانند استوک و بلکبرن را داشته و پس از پایان مهلت قراردادش با باشگاه ترکیه‌ای قونیه اسپور به‌عنوان بازیکن آزاد در حال بررسی پیشنهاداتی بود که در نهایت تصمیم گرفت راهی سپاهان شود تا بازی در هفتمین کشور متفاوت در دوران فوتبالش را هم تجربه کند.

2070485
او در سال ۲۰۰۹ با بلکبرن به فوتبال انگلیس رفت.

انزونزی دوران فوتبالش را در باشگاه دسته دومی آمیان شروع کرد و پس از درخشش در آکادمی و تیم اول این باشگاه توانست در سال ۲۰۰۹ با قراردادی به ارزش ۸۰۰ هزار یورو راهی بلکبرن شود.

او سه فصل در این تیم حضور داشت و پس از آن در سال ۲۰۱۲ پیراهن استوک را به تن کرد. این بازیکن در زمان حضورش در استوک این فرصت را داشت که در کنار ستاره‌هایی مانند پیتر کراوچ، مارکو آرناتوویچ و مایکل اوون به میدان برود و تجربه بسیاری به‌دست آورد.

2070486
انزونزی تجربه بازی در استوک سیتی را در لیگ برتر انگلیس دارد.

این ستاره فرانسوی در طول دوران حضورش در استوک و بلکبرن توانست ۱۹۵ بازی در لیگ برتر انگلیس انجام دهد و با سویا هم در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت. او به مدت سه سال هم در سویا ماند و به این باشگاه در کسب عنوان قهرمانی رقابت‎‌های لیگ اروپای ۲۰۱۶ تحت هدایت اونای امری کمک کرد.

2070490
این بازیکن در لیگ قهرمانان حضور داشته است و با سویا فاتح لیگ اروپا شد.

درخشش او در ترکیب این تیم از چشم دیگر باشگاه‌های بزرگ اروپایی پنهان نماند و خیلی زود در سال ۲۰۱۸ با قراردادی به ارزش نزدیک به ۳۰ میلیون یورو راهی رم شد اما پیوستن او به این باشگاه با این مبلغ بزرگ‌ترین اتفاقی نبود که در تابستان ۲۰۱۸ برای او رخ داد.

2070487
این ستاره فرانسوی تجربه بازی در باشگاه‌های بزرگ اروپایی مانند رم را دارد.

انزونزی موفق شد به همراه تیم ملی فرانسه در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور پیدا کند و در تمامی دیدارهای این تیم به‌جز دو بازی حضور داشت و در نهایت هم جام قهرمانی را به همراه دیگر هم‌تیمی‌هایش بالای سر برد تا افتخاری به یادماندنی را به‌دست آورده باشد.

2070488
او به همراه تیم ملی فرانسه قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ را تجربه کرد.

این بازیکن ۱۹۶ سانتی‌متری در دوران حضورش در رم چندان موفق نبود و دو بار به‌صورت قرضی راهی گالاتاسرای و رن شد و در نهایت هم در سال ۲۰۲۱ این باشگاه را به عنوان بازیکن آزاد ترک کرد و به الریان قطر پیوست.

2070487
این ستاره فرانسوی تجربه بازی در باشگاه‌های بزرگ اروپایی مانند رم را دارد.

او پس از دو سال بازی در کنار خامس رودریگز در خاورمیانه تصمیم گرفت که در  پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته از این باشگاه جدا شود و به ترکیه رفت تا پیراهن قونیه اسپور را به تن کند و پس از یک سال از این باشگاه هم جدا شد و به سپاهان پیوست.

2070489

نام انزونزی در طول دوران فوتبالش بارها در کنار نام باشگاه بزرگی مانند آرسنال به گوش می‌رسید و پیش از این هم گفته شده بود که باشگاه‌هایی مانند وستهم، بارسلونا و اورتون هم خواهان خرید این هافبک فرانسوی بودند. او در طول دوران فوتبالش تا به حال ۵۸۳ بازی انجام داده، ۳۴ گل زده و ۲۶ پاس گل ارسال کرده است. او ۲۰ بازی ملی هم برای فرانسه در جام جهانی، لیگ ملت‌های اروپا و سایر مسابقات داشته است.

2069299
سپاهان دهمین باشگاه او در دوران حرفه‌ای فوتبالش خواهد بود.

دیدگاه‌ها