کد خبر : 2063480 | 30 مرداد 1403 ساعت 08:38 | 30K بازدید | 59 دیدگاه

او قرار است زیر نظر ژوزه مورایس کار کند

بازتاب انتقال انزونزی: تلاش برای پایان طلسم 10 ساله

انتقال انزونزی به سپاهان بازتاب زیادی در رسانه‌های مطرح جهان داشت و او به دهمین باشگاه مختلف در دوران ورزشی‌اش پیوست.

بازتاب انتقال انزونزی: تلاش برای پایان طلسم 10 ساله

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال سپاهان موفق شد که استیفن انزونزی، بازیکن مطرح و سابق تیم ملی فرانسه را به خدمت بگیرد. او در سال 2018 با خروس‌ها به عنوان قهرمانی جام جهانی دست یافت و در تیم‌های مطرحی نیز به میدان رفته بود.

انتقال انزونزی به سپاهان با واکنش‌های متعددی در رسانه‌های مختلف مطرح اروپایی و حتی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا همراه بود که بخشی از آنها را در زیر مرور می‌کنیم:

روزنامه سان انگلیس درباره این خبر آورده است:
استیون انزونزی، ستاره سابق لیگ برتر انگلیس و بازیکن محبوب ۳۵ ساله، به ایران آمده است تا به دهمین باشگاه دوران حرفه‌ای پرفراز و نشیب خود بپیوندد. این هافبک دفاعی، که سابقه بازی در هفت کشور مختلف را دارد، به دوران حرفه‌ای خود ادامه می‌دهد.

2070471

این بازیکن فرانسوی به صورت بازیکن آزاد به تیم سپاهان اصفهان در لیگ برتر ایران ملحق شد. این انتقال پس از گذراندن تست‌های پزشکی و امضای قرارداد رسمی انجام شد. انزونزی که در لیگ برتر انگلیس با تیم‌های استوک سیتی و بلکبرن روورز بازی کرده بود، پس از پایان قراردادش با قونیه اسپور ترکیه، در حال حاضر بازیکن آزاد است.

انزونزی دوران حرفه‌ای خود را در باشگاه آمیان فرانسه آغاز کرد و پس از فارغ‌التحصیلی از آکادمی این باشگاه، در سال ۲۰۰۹ با مبلغ ۶۵۰ هزار پوند به بلکبرن روورز در لیگ برتر انگلیس پیوست. او سه فصل در ایوود پارک (ورزشگاه بلکبرن) بازی کرد و سپس در سال ۲۰۱۲ به استوک سیتی منتقل شد، جایی که در کنار ستارگانی چون پیتر کراوچ، مارکو آرناتوویچ و مایکل اوون به میدان رفت.

* نشریه آبولا پرتغال نیز نوشته است:
استیون انزونزی، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ با تیم ملی فرانسه، به عنوان خرید جدید تیم سپاهان به هدایت ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی، به ایران آمده است تا در فصل آینده این تیم را تقویت کند.

2070472

سپاهان که فصل گذشته به مقام سوم لیگ برتر و قهرمانی جام حذفی ایران دست یافت، اکنون با جذب این هافبک ۳۵ ساله، قصد دارد ترکیب خود را برای فصل پیش‌رو تقویت کند. جزئیات دقیق این انتقال هنوز اعلام نشده است.

تیم سپاهان هشتمین تجربه خارج از کشور انزونزی خواهد بود. او پیش از این در تیم‌های بلکبرن روورز، استوک‌سیتی، سویا، رم، گالاتاسرای، الریان و کانیاسپور بازی کرده است. انزونزی در فرانسه نیز در تیم‌های آمیان و رن به میدان رفته است.

* اکیپ فرانسه درباره این انتقال اینگونه نوشته است:
استیون انزونزی، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸، روز یکشنبه با سپاهان اصفهان، باشگاه حاضر در لیگ برتر ایران، قرارداد امضا کرد.

انزونزی به جمع بازیکنانی پیوست که از اروپا به مقاصد جدید و متفاوتی نقل مکان می‌کنند. این هافبک سابق رن به طور رسمی به سپاهان پیوست که فصل گذشته به مقام سوم لیگ برتر ایران دست یافته بود.

2070470

انزونزی که از سال ۲۰۰۷ و از باشگاه آمیان فرانسه فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده، حالا به هشتمین کشور در طول دوران حرفه‌ای‌اش وارد می‌شود. او فصل گذشته را در قونیه اسپور ترکیه با عملکردی قابل توجه سپری کرد و در ۳۶ بازی ۴ گل به ثمر رساند.

* روزنامه فیگارو فرانسه نیز به این خبر اینگونه پرداخته است:
استیون انزونزی، قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸، به سپاهان اصفهان، تیمی که فصل گذشته در لیگ برتر ایران به مقام سوم رسید، پیوست. این هافبک دفاعی ۳۵ ساله که در تیم‌هایی چون رن، سویا، آ.اس. رم و گالاتاسرای سابقه بازی دارد، پس از یک فصل حضور در قونیه اسپور ترکیه و دو سال بازی در الریان قطر، اکنون به ایران آمده است تا دوران حرفه‌ای خود را در سپاهان ادامه دهد.

* وب سایت رسمی AFC نیز این انتقال را اینگونه پوشش داده است:
باشگاه سپاهان که نه تنها به دنبال پایان دادن به انتظار ۱۰ ساله برای قهرمانی در لیگ برتر ایران است، بلکه در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۴/۲۵ نیز شرکت خواهد کرد، با جذب استیون انزونزی، خط میانی خود را تقویت کرده است.

این هافبک ۳۵ ساله و بازیکن سابق تیم ملی فرانسه، اولین بار در سال ۲۰۰۹ با باشگاه بلکبرن روورز به دنیای فوتبال حرفه‌ای معرفی شد و پس از آن در تیم‌هایی مانند سویا، آ.اس. رم و گالاتاسرای بازی کرد، پیش از آنکه برای اولین بار وارد فوتبال آسیا شود.

2070469

دیدگاه‌ها