کد خبر : 2063362 | 29 مرداد 1403 ساعت 17:30 | 13.8K بازدید | 38 دیدگاه

فیفا به فوتبال ایران مجوز داد

وعده مهم تاج: برگزاری تمام لیگ با وی‌ای‌آر

مهدی تاج اعلام کرد که فیفا مجوز برگزاری تمامی رقابت‌های لیگ برتر با فناوری کمک داور ویدیویی را به فدراسیون فوتبال داده است.

وعده مهم تاج: برگزاری تمام لیگ با وی‌ای‌آر

به گزارش "ورزش سه"، پس از برگزاری موفقیت آمیز دو دیدار استقلال و پرسپولیس برابر تیم‌های شمس‌آذر و ذوب‌آهن با استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی، حالا فدراسیون قدم‌های مهمی را جهت برگزاری تمامی مسابقات امسال با فناوری VAR برداشته است.

در جلسه‌ای که درخصوص بررسی آخرین وضعیت استادیوم‌های کشور و تجهیز ورزشگاه‌ها به فناوری کمک داور ویدیویی برگزار شد، مهدی تاج اعلام کرد که فوتبال ایران توانسته است مجوز برگزاری بازی‌های لیگ با استفاده از VAR را از فیفا بگیرد.

تاج گفت: فردا شب دو دستگاه VAR با کمک مسئولان روابط بین‌الملل و امور مالی فدراسیون فوتبال وارد کشور می‌کنیم. تلاش می‌کنیم تا قبل از هفته چهارم که حدود 21 شهریور می‌شود و لیگ تا آن زمان بخاطر بازی‌های تیم ملی تعطیل است، یکی دو دستگاه دیگر به ایران بیاوریم که تعداد دستگاه‌ها به عدد هفت برسد و همه بازی‌های لیگ را پوشش بدهد.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: باید از بخش بین‌الملل تشکر کنیم. قبلاً برای استفاده از کمک داور ویدیویی برای هر مسابقه، به‌صورت جداگانه به فیفا نامه می‌نوشتیم و مجوز می‌گرفتیم. روز گذشته مجوز استفاده از VAR در همه دیدارهای لیگ برتر را از فیفا گرفتیم که این برای فوتبال کشور یک اعتبار است.

دیدگاه‌ها