کد خبر : 2063338 | 29 مرداد 1403 ساعت 15:11 | 12.4K بازدید | 13 دیدگاه

خداحافظی‌ در کار نیست: مودریچ به تیم ملی دعوت شد

زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی کرواسی، 24 بازیکن را برای بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا دعوت کرده و در میان آن نام لوکا مودریچ هم به چشم می‌خورد.

خداحافظی‌ در کار نیست: مودریچ به تیم ملی دعوت شد

به گزارش "ورزش سه"، دالیچ امروز لیست تیم ملی فوتبال کرواسی را مشخص کرد و نام لوکا مودریچ در میان این بازیکنان به چشم می‌خورد.

علی‌رغم پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه یورو 2024 آخرین تورنمنت او خواهد بود، مودریچ که ماه آینده 39 ساله می‌شود، در حالی‌که کرواسی برای جام جهانی 2026 آماده می‌شود، دوباره به تیم ملی دعوت شده است.

در دوره قبلی لیگ ملت‌ها، کرواسی با فرانسه، دانمارک و اتریش هم‌گروه شد و به فینال رسید و نایب قهرمان شد.

در این دوره جدید کرواسی با پرتغال، لهستان و اسکاتلند هم‌گروه شده است. دو تیم برتر مرحله گروهی به مرحله یک چهارم نهایی صعود خواهند کرد که قرار است در مارس 2025 برگزار شود، در حالی که تیم سوم برای ماندن در لیگ A وارد مرحله پلی آف می‌شود. تیم آخر گروه هم به لیگ B سقوط خواهد کرد.

2070237

تیم کرواسی این رقابت‌ها را با یک بازی خارج از خانه در لیسبون در 5 سپتامبر آغاز خواهد کرد و سه روز بعد یک بازی خانگی مقابل لهستان در اوپوس آرنا برگزار خواهد شد.

دالیچ در کنار تیم 24 نفره، 7 بازیکنان را هم به صورت موقت به اردو دعوت کرده است. این تیم روز دوشنبه 2 سپتامبر در زاگرب اردو می‌زند و در 4 سپتامبر عازم لیسبون می‌شود.

دالیچ پس از اعلام لیست بازیکنان مدنظرش گفت: "لیگ ملت‌ها بستری عالی برای ما خواهد بود تا تیمی بسازیم که سال آینده مسابقات مقدماتی جام جهانی 2026 را آغاز کند. در مقایسه با یورو امسال، ما دو کهنه سرباز کلیدی، ویدا و بروزویچ را از دست دادیم، اما همه ما خوشحالیم که کاپیتان ما، لوکا مودریچ، هنوز در کنار ماست. او برای ما یک دارایی فوق‌العاده در داخل و خارج از زمین است."

لیست بازیکنان کرواسی برای دیدار مقابل پرتغال و لهستان:

دروازه‌بانان: دومینیک لیواکوویچ، دومینیک کوتارسکی، اندیلیکو لابروویچ

مدافعان: یوشکو گواردیول، دوژه کالتا-کار، بورنا سوسا، یوشیپ استانیشیچ، یوشیپ شوتالو، مارین پونگراچیچ، مارتین ارلیچ

هافبک‌ها: لوکا مودریچ، متئو کواچیچ، ماریو پاشالیچ، لورو ماجر، لوکا ایوانوشک، لوکا سوچیچ، کریستیان یاکیچ، مارتین باتورینا، پتر سوچیچ

مهاجمان: ایوان پریشیچ، آندری کراماریچ، برونو پتکوویچ، آنته بودیمیر، ایگور ماتانوویچ

بازیکنان موقت: بورنا باریشیچ، مارکو پیاکا، ایویکا ایوشیچ، مارکو پاشالیچ، نیکولا مورو، تونی فروک، روبرت لیوبیچیچ.

دیدگاه‌ها