کد خبر : 2063333 | 29 مرداد 1403 ساعت 14:49 | 26.7K بازدید | 20 دیدگاه

چرخش از فضاهای کناری به عمق؛

شاه‌ مهره تغییر تاکتیک مورایس در سپاهان (عکس)

تیم فوتبال سپاهان نمایش متفاوتی در اولین دیدار فصل ارائه کرد.

شاه‌ مهره تغییر تاکتیک مورایس در سپاهان (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، طلایی‌پوشان اصفهانی در اولین دیدار لیگ بیست و چهارم در چمن نامساعد ورزشگاه نقش جهان مقابل تیم تازه صعود کرده چادرملو قرار گرفتند و در مسابقه‌ای که در برخی دقایق شرایط برای آنها جهت کسب 3 امتیاز بسیار دشوار شده بود، موفق شدند هر طور که بود با پیروزی 3 بر یک از زمین مسابقه خارج شوند.

این پیروزی از این جهت دشوار به دست آمد که هواداران سپاهان در دقیقه 62 و در پی سوپرگل محمد پاپی از میهمان خود عقب افتاده بودند ولی محمد کریمی در دقیقه 69 پاس دقیق کاوه رضایی را که برای عبور از چندین مدافع تیم حریف با سرعت زیادی ارسال شده بود را در اختیار گرفت و بدون مکث به توپ ضربه زد و شوت کاپیتان سپاهان پس از برخورد به مدافع حریف تغییر جهت داد و به گل دوم طلایی‌پوشان تبدیل شد. در این دقایق هواداران سپاهان شعارهای خود را با صدای بلندتر علیه هیئت مدیره باشگاه سر می‌دادند و شاید اگر این گل از راه نمی‌رسید در ادامه شرایط برای ثبت گل و پیش افتادن از تیم باروحیه چادرملو سخت‌تر می‌شد.

2070226

اما نکته قابل توجه در این پیروزی طلایی‌پوشان اصرار آنها در طول مسابقه به استفاده از پاس‌های عمقی بود و آنها دو مرتبه با این روش به گل رسیدند که البته در نیمه اول مسابقه گلی که روی دو پاس عمقی دقیق محمد دانشگر و آریا یوسفی توسط محبی به دست آمده بود به اشتباه آفساید اعلام شد.

در ادامه همچنان شاهد استفاده سپاهانی‌ها از پاس‌های عمقی بودیم که حضور دو هافبک توانمند که کریمی و دابو هستند به مورایس برای پیاده کردن این استراتژی کمک کردند. جالب اینکه گل سوم سپاهان روی پاس استثنایی محمد کریمی ثبت شد که با جا گذاشتن 5 مدافع چادرملو رضا اسدی را در موقعیت تک به تک قرار داد.

2070227

سپاهان فصل گذشته با حضور بازیکنانی نظیر میلاد زکی‌پور و رامین رضائیان که توانایی بالایی در نفوذ و ارسال از جناحین داشتند، بیشتر تمرکز خود را بر استفاده از فضاهای کناری زمین گذاشته بود اما در اولین بازی لیگ بیست و دوم تمرکز بازیکنان سپاهان استفاده از فضاهای عمق خط دفاعی چادرملو بود و حالا باید دید با اضافه شدن انزونزی که استاد ارسال‌های پاس‌های چندمتری و دقیق است این استراتژی ادامه پیدا می‌کند یا خیر.

2070229
پاس استثنایی محمد کریمی که 6 بازیکن چادرملو را از جریان مسابقه خارج کرد و اسدی در موقعیت تک به تک با حجت صدقی قرار گرفت.

عکس‌ها: یاسر جمالی

دیدگاه‌ها