کد خبر : 2063324 | 29 مرداد 1403 ساعت 14:27 | 54.1K بازدید | 47 دیدگاه

ستایش پپ از کواچیچ

گواردیولا رودری جدید را پیدا کرد

منچسترسیتی، دو سال و نیم بعد، در یک مسابقه رسمی بدون رودری هرناندز در زمین پیروز شد و این کار را تا حد زیادی به لطف متئو کواچیچ انجام داد.

گواردیولا رودری جدید را پیدا کرد

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه متئو کواچیچ تابستان گذشته به سیتی پیوست تا رقیب هافبک اسپانیایی شود، اما او یک سال بعد در استمفوردبریج توانست از ابتدا در پستی که مختص رودری است به میدان برود و خوش درخشید.

متئو کواچیچ نه تنها جای خالی رودری را به خوبی پر کرد، بلکه با زدن گل دوم، برتری منچسترسیتی قطعی شد. بازیکنی که پپ گواردیولا بیشتر از همه او را مورد تمجید قرار داد: «متئو یک بازیکن تضمین شده است و مادر و پدرش از او یک انسان باورنکردنی ساخته‌اند. او یک فرد درجه یک است، فوق‌العاده دوست داشتنی.»

پپ گواردیولا می‌دانست که رودری هرناندز یک غایب بزرگ برای اولین بازی لیگ است، اما او به متئو کواچیچ اعتماد کامل نشان داد تا همانطور که در فینال سوپرجام مقابل منچستریونایتد انجام داد، مرکز زمین را برای سیتی تثبیت کند: «برخی در مورد خط هافبک ما تردید داشتند ولی ما آن را با متئو برطرف کردیم. بله، رودری برای ما خیلی مهم است، اما کواچیچ هم بازیکن باتجربه‌ای است که در بزرگترین رویدادها بازی کرده است.»

2070219

میزان موفقیت 97 درصدی پاس او قابل توجه بود و فقط 2 تا را از دست داد. 7 دوئل را برد و دو ریکاوری توپ و 6 تکل با موفقیت انجام داد. این آمار ثبت شده توسط هافبک 30 ساله بود.

کواچیچ که فصل قبل با 30 میلیون یورو به سیتی پیوست، حالا در حال نشان دادن ارزش‌هایش است. او درپایان بازی گفت: «امروز نقش رودری را بازی کردم، ولی ما همیشه به رودری نیاز داریم زیرا اگر نگوییم بهترین بازیکن، قطعا یکی از بهترین‌های جهان است.»

دیدگاه‌ها