کد خبر : 2063210 | 29 مرداد 1403 ساعت 05:16 | 21.6K بازدید | 12 دیدگاه

همیشه سعی می‌کردم از او یاد بگیرم؛

برترین مدافع تاریخ لیگ برتر از نظر‌ جرارد پیکه!

جرارد پیکه، مدافع سابق منچستریونایتد، از بازی در کنار ریوفردیناند می‌گوید.

برترین مدافع تاریخ لیگ برتر از نظر‌ جرارد پیکه!

به گزارش "ورزش سه"، جرارد پیکه مدافع سابق تیم ملی اسپانیا و بارسلونا که دو سالی است از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است، زمانی که چندان شناخته شده نبود و به عنوان یک مدافع جوان در ترکیب یونایتد به میدان می‌رفت، در چند بازی کنار ریو فردیناند، ستاره آن روزهای منچستر، به میدان رفت. جرارد پیکه و ریو فردیناند از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ در یونایتد پرستاره فرگوسن هم تیمی بودند هرچند تنها ۸ بار کنار هم به میدان رفتند.

حالا جرارد پیکه در گفت‌وگویی با رسانه تاک اسپورت، در واکنش‌ به سؤال مجری در خصوص تاثیر بازی در کنار ریو فردیناند پاسخ داد: "واقعا چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. فردیناند به سبک انگلیسی دفاع می‌کرد. سبک بازی در انگلیس بسیار متفاوت‌تر از فوتبال اسپانیاست. البته که از نظر سبک بازی من و ریو خیلی شبیه به هم بودیم. ما هر دو پا به توپ بودیم در حالی که در اسپانیا، مدافعان چندان حرکت اضافه‌ای با توپ انجام نمی‌دهند.

جرارد پیکه در خصوص یادگرفتن از او عنوان کرد: "زمانی که به تیم بزرگسالان یونایتد اضافه شدم، به طور کامل بازی فردیناند را زیر نظر گرفتم تا از او یاد بگیرم. خود ریو فردیناند نیز در آن مقطع مشاوره‌های زیادی به من می‌داد."

جرارد پیکه همچنین اضافه کرد: "از نظر خیلی‌ها، جان تری برترین مدافع تاریخ لیگ برتر انگلیس است. اما از نظر من اینطور نیست و ریو فردیناند بهترین مدافعی است که در لیگ برتر به میدان رفته است.

دیدگاه‌ها