کد خبر : 2063187 | 28 مرداد 1403 ساعت 20:28 | 58.4K بازدید | 24 دیدگاه

شمسایی در نقش کی‌روش؛

وضعیت مبهم گلر تیم ملی: سرنوشت رحمتی یا آزمون!

خداحافظی احساسی و غیرمنتظره باقر محمدی از تیم ملی فوتسال و صرف‌نظر از تصمیم خود در کمتر از 24 ساعت، خاطرات بازنشستگی مهدی رحمتی و سردار آزمون از تیم ملی را زنده کرده است.

وضعیت مبهم گلر تیم ملی: سرنوشت رحمتی یا آزمون!

به گزارش "ورزش سه"، باقر محمدی، دروازه‌بان ملی‌پوش باشگاه گیتی پسند اصفهان که نقش تعیین کننده‌ای در قهرمانی و موفقیت ایران در جام ملت‌های آسیا 2024 داشت و موفق شد دستکش طلایی رقابت‌ها را تصاحب کند، طی روزهای گذشته پس از ال‌کلاسیکوی جنجالی و با دلخوری از اتفاقات رخ داده در آن مسابقه، در تصمیمی کاملا احساسی و غیرمنتظره با انتشار متنی در اینستاگرام خود از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. اگرچه محمدی در کمتر از 24 ساعت با ابراز پشیمانی در یادداشتی دیگر اعلام نمود که می‌خواهد همانند یک سرباز در خدمت ایران باشد.

2069973

به هر حال، چهره دوگانه محمدی در نهایت به ضرر او تمام شد، زیرا وحید شمسایی پس از خداحافظی مرد شماره یک با جامه تیم ملی، بلافاصله از لیست اولیه برای اردوی آماده‌سازی جام جهانی رونمایی کرد که هیچ نامی از باقر محمدی در سیاهه 22 نفره دیده نمی‌شد. به عبارت دیگر روی اسم وی خط قرمز کشید.

تصمیم احساسی سنگربان تیم ملی برای علاقه‌مندان به فوتبال و فوتسال همان‌ اندازه که تعجب‌برانگیز بود، تجدید خاطرات را هم داشت. درست یک دهه قبل، مهدی رحمتی دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال و سرمربی فعلی باشگاه هوادار، پس از بازی با ازبکستان که با شکست تیم ملی در آزادی همراه بود، در اقدامی احساسی و عجیب از تیم ملی خداحافظی کرد. رحمتی در آن برهه دلایل خاص خود را داشت، اما پس از تصمیمی که گرفته بود، به هیچ عنوان توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت نشد و برای همیشه از قفس توری تیم ملی دور ماند. بعدها، رحمتی در مصاحبه‌های مختلفی به ماجرای خداحافظی‌اش اشاره کرد، ولی حقیقت این بود که او فرصت بازی در آوردگاه بزرگ جهانی را از دست داد.

2069974

این اتفاق برای سردار آزمون، مهاجم مشهور فوتبال ایران رخ داد. ستاره تیم ملی در دوران بازی در باشگاه روبین‌کازان روسیه بعد از جام جهانی، دلایلی را اعلام و از تیم ملی خداحافظی کرد. این تصمیم با توجه به سن و سال مهاجم تیم ملی همه را شوکه کرد و بارها صحبت از بازگشت این مهاجم به تیم ملی خبرساز شد. حتی کارلوس کی‌روش، برای مصاف با ازبکستان از ستاره ایرانی دعوت کرد اما او در تصمیم خود مصمم بود و تیم ملی را در آن دیدار همراهی نکرد. مقاومت آزمونِ جوان بالاخره شکسته شد و سرانجام در اردوی بعدی تیم ملی شرکت کرد. به نظر می‌رسید کارلوس کی‌روش با اصرار خود سردار آزمون را متقاعد کرده که از تصمیم خود برگردد و از خداحافظی پشیمان شود.

دو ماجرای یک شکل که هر کدام به خداحافظی از میادین ملی مربوط می‌شود و دو رفتار و تصمیم متفاوت از کی‌روش که به قیمت کنار رفتن رحمتی از تیم ملی و دیگری بازگشت سردار آزمون و شکوفایی او بود.

با این وصف، سرنوشت باقر محمدی، سنگربان تیم ملی فوتسال، به تصمیم وحید شمسایی گره خورده است. در صورتی که سرمربی تیم ملی با بازگشت او مخالفت کند، این دروازه‌بان حضور در جام جهانی را از دست می‌دهد و برعکس آن موافقت شمسایی فرصتی برای به میدان رفتن او در آوردگاه بزرگ خواهد بود.

باقر محمدی در جام جهانی قبلی به عنوان گلر سوم با تیم ملی و تحت هدایت ناظم الشریعه راهی جام جهانی شد و با خوش اقبالی در این رقابت‌ها درون دروازه تیم ملی ایستاد. اما در دومین دوره حضورش می‌توانست با نقش اول به میدان می‌رود و باید دید این فرصت را به دست می‌آورد یا خیر

دیدگاه‌ها