کد خبر : 2063172 | 29 مرداد 1403 ساعت 04:09 | 16.5K بازدید | 11 دیدگاه

هشت بازیکنی که باشگاه دارند

امباپه جوان‌ترین ستاره‌ سهامدار فوتبال جهان!

در جهان فوتبال، برخی از بازیکنان فوتبال پس از پایان دوران بازیگری خود به جای سرمربی‌گری ترجیح دادند مالک یک تیم باشند.

امباپه جوان‌ترین ستاره‌ سهامدار فوتبال جهان!

به گزارش "ورزش سه"، به تازگی کیلیان امباپه فوق ستاره جوان فرانسوی رئال مادرید در اقدامی جالب، باشگاه کان فرانسه را خریداری کرد و حالا در سن 25 سالگی، سهام‌دار یک باشگاه اروپایی است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که او جوان‌ترین مالک یک باشگاه فوتبال محسوب می‌شود اما در این بین فوتبالیست‌های زیادی هستند که در تیم‌های اروپایی سهام‌دار هستند که آنها را با هم مرور خواهیم کرد.

دیوید بکهام
او در این کار با جذب لیونل مسی به شهره رسید. بکهام سال‌های زیادی بود که مالکیت باشگاه اینتر میامی را بر عهده داشت و سعی داشت با جذب ستارگان مشهور فوتبال اروپا، تیمش را به مردم جهان معرفی کند که این اتفاق با جذب مسی صورت گرفت. بکهام که هیچوقت وارد امر مربی‌گری نشده بود، با ورود به جمع سرمایه‌گذاران مهم جهان، علاقه دارد تا این کار را در تفریح محبوبش یعنی فوتبال انجام دهد!

2069940

دیدیه دروگبا
هواداران چلسی هنوز دوست دارند او دوباره به تیم‌شان برگردد یا اگر شرایط بازی کردن ندارد، یک کلاس آموزشی برای مهاجمان این تیم بگذارد اما با این حال، این چهره ساحل عاجی نیز سهام باشگاه مونترال را خریداری کرده. با این حال این اتفاق در روزهایی انجام شد که دروگبا در این تیم بازی می‌کرد تا اولین مالک-بازیکن فوتبال باشد!

2069941

انگولو کانته
پس از ترک چلسی در تابستان گذشته، کانته باشگاه رویال ویرتون را در سطح سوم بلژیک خریداری کرد و اگر چه خودش در عربستان است اما در طی این دو سال، در امور این باشگاه صاحب نظر است. او حالا از نظر منابع مالی، با درآمد ویژه‌ای که در عربستان دارد می‌تواند سرمایه‌اش را بیشتر کند و به رشد این باشگاه بیشتر کمک کند.

2069939

پائولو مالدینی
پیش از ورود دیوید بکهام به فلوریدا، این شهر توسط یک پیشکسوت دیگر فتح شده بود؛ در واقع چهره ایتالیایی محبوب جهان فوتبال در سال 2015 باشگاهی به نام میامی در این شهر تاسیس کرد و البته بکهام بارها و بارها درباره مشورت گرفتن از مالدینی در جریان تاسیس باشگاه اینتر میامی صحبت کرده است. مالدینی که این مدت به عنوان مدیر فنی باشگاه میلان فعالیت داشت، در طی دو سالی که از این سمت برکنار شده تمام تمرکزش بر امور باشگاه میامی است و بعید نیست به زودی این تیم هم به لیگ ام‌ال‌اس برسد.

1957586

رونالدو
نازاریو مالکیت 82 درصد از سهام باشگاه رئال وایادولید را پیش از شیوع ویروس کرونا خریداری کرد و در این مدت این تیم همیشه در مسیر لالیگا و لالیگا 2، بالا و پایین شده است. او در برزیل هم مالک تیم کروزیرو بود اما در ماه آوریل در جریان کشمکش‌های خارج از زمین این تیم، تصمیم گرفت سهام باشگاه دوران کودکی خود را واگذار کند. البته او اعلام کرد به زودی وایادولید را هم می‌فروشد که تا امروز پیشنهادی دریافت نکرده و به نظر می‌رسد از این اتفاق صرف نظر کند.

2069944

جرارد پیکه
او حالا مسیر جدیدی در پی گرفته و مالک کینگز لیگ است اما پیکه پیش از اینکه از فوتبال خداحافظی کند، وارد این عرصه شده بود؛ مدافع بلند قامت سابق بارسلونا از سال 2018، باشگاه آندورا را در کشور آندورا خریداری کرد و این شروعی بود برای اینکه پیکه به مدیریت باشگاه بارسلونا نیز فکر کند. هیچ بعید نیست او جانشین بعدی لاپورتا باشد!

2069943

تیری هانری
هانری مدت زیادی است که در تلاش است خودش را به عنوان یک سرمربی ممتاز نشان دهد اما در این مدت نتوانسته هنوز افتخار بزرگی کسب کند و او به تازگی با تیم امید فرانسه، نایب قهرمان المپیک شد. هانری پس از دوران فوتبالش، مدتی درگیر گذراندن کلاس‌های سرمربی‌گری بود ولی همزمان با آن، برای سرمایه‌گذاری نیز اقدام کرد. او مدتی در شرکت‌های بازاریابی سرمایه‌داری می‌کرد اما به یک‌باره در سال 2021، وارد باشگاه کوموی ایتالیا شد و سهامی کوچک را از این باشگاه ایتالیایی خریداری کرد.

2069942

زلاتان ابراهیموویچ
پس از ماجراجویی زلاتان در آمریکا و بازی کردن در پاری‌سن‌ژرمن، او ترجیح داد بخشی از درآمدش را برای خرید سهام باشگاه هاماربی هزینه کند و این باشگاه را در سال 2019 خریداری کرد. قرار بود این باشگاه، اخرین تیمی باشد که زلاتان در آن بازی می‌کند اما مرد سوئدی با ورود به میلان، وضعیتش تغییر کرد. هاماربی در لیگ سوئد وضعیت بسیار خوبی دارد و بعید نیست به زودی این تیم را در رقابت‌های اروپایی ببینیم.

2069938

دیدگاه‌ها