کد خبر : 2063070 | 28 مرداد 1403 ساعت 12:03 | 50.4K بازدید | 47 دیدگاه

زوبیمندی و انجام کار عجیبی که هیچ‌کس نمی‌کند

انقلاب یک فوتبالیست علیه حاکمیت پول و دلار!

پاسخ منفی مارتین زوبیمندی به پیشنهاد جذاب لیورپول و ادامه حضورش در رئال سوسیداد توجه بسیاری را به این حرکت ستاره اسپانیایی جلب کرده است.

انقلاب یک فوتبالیست علیه حاکمیت پول و دلار!

به گزارش "ورزش سه"، یکی از دلایل نارضایتی و فاصله گرفتن و ناامید شدن هوادارانی که اشتیاق و عشقی بی‌اندازه به فوتبال داشتند این است که این ورزش خاص و تماشایی تبدیل به یک تجارت شده که مبالغ هنگفتی در آن در حال رد و بدل شدن است.

بعضی از باشگاه‌ها به تیم‌های چند ملیتی تبدیل شده‌اند و بعضی از مالکان که در نقش یک تاجر و سرمایه‌گذار بزرگ قرار دارند به فکر این هستند که بتوانند سودی را از هزینه صورت گرفته شده از سوی کشورهای عربستان سعود و قطر به دست آورند.

در چنین فضایی است که بازیکنان عملا به سربازانی اجیر شده تبدیل می‌شود که فقط به‌خاطر پول به باشگاهی دیگر می‎‌روند و بازی می‌کنند. از دست رفتن بخش رمانتیک این ماجرا و احساس وفادای که از نگاه یک هوادار مشخص است باعث شده است که نسل جدیدی از هواداران مصنوعی یا «هواداران پلاستیکی» معروف شکل بگیرد. این موضوع حتی در کشورهایی که فوتبال را به صورت سنتی دنبال نمی‌کنند هم مشخص است. 

«بازیکنانی مانند تو در تاریخ بیشتر از همیشه به یاد سپرده خواهند شد. تو یک الگو هستی، ۱۵ سال در اینجا ماندی و در آینده نامت ماندگار خواهد بود.» این کلماتی است که خوکین آپریبای در مراسم خداحافظی ژابی پریتو برای نشان دادن ارزش او و همچنین بازیکنی مانند مارتین زوبیمندی مطرح کرد که در سن ۲۵ سالگی پیشنهاد قابل توجه لیورپول را که حاضر بود ۶۰ میلیون یورو بند فسخش را پرداخت کند رد کرد.

2069783

آرنه اسلوت با تایید این موضوع گفت: «متاسفانه زوبیمندی تصمیم گرفت که به لیورپول ملحق نشود. مشخص است که کاری که او تصمیم به انجامش گرفته است چندان طبیعی و رایج نیست.» هرچند واقعیت این است که این بازیکن در واقع پیشنهاد لیورپول را رد نکرد بلکه تصمیم گرفت که به حضورش در رئال سوسیداد ادامه دهد.

عملکرد درخشان او در نیم فصل دوم و همچنین نمایش خوبی که در ترکیب تیم ملی اسپانیا در رقابت‌های جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۴ داشت و توانست حتی جای رودری را هم پر کند باعث شد که لیورپول به صورت جدی به دنبال جذب او باشد و بسیاری معتقد بودند که او بازیکنی در سطح ژابی آلونسو خواهد شد.

پیشنهاد لیورپول بسیار بالاتر از رئال سوسیداد بود و از نظر ورزشی هم پوشیدن پیراهن یکی از بزرگترین باشگاه‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس و اروپا از ارزش زیادی برخوردار بود. مشخصا از نظر حرفه‌ای، هر بازیکنی آزاد است تا مسیر خودش را انتخاب کند. و او هم این مسیر را انتخاب کرد و قرار است امشب در اولین دیدار از فصل جدید رقابت‌های لالیگا روبه‌روی رایو وایه‌کانو به میدان برود.

2069784

در حالی که میکل مرینو به دنبال ترک این باشگاه و پیوستن به پرژه میکل آرتتا در آرسنال با قراردادی به ارزش ۴۰ میلیون یورو است، رئال سوسیداد نمی‌تواند از دست دادن یک ستاره دیگرش در خط میانی را تحمل کند.

این بازیکن حالا مورد تحسین بسیاری است. ژابی پریتو می‌گوید: «وقتی احساس کنید که از سوی مردم‌دوست داشته می‌شوید، نیاز به هیچ چیز دیگری ندارید.» اما برای اثبات این حرف درباره زوبیمندی باید تا پایان دوران فوتبال او صبر کنیم تا ببینیم که آیا در چند سال پیش رو هم موقعیت دیگری برای جدایی پیش خواهد آمد و تصمیم او در این باره چه خواهد بود.

تبدیل شدن به بازیکنی با سابقه حضور در تنها یک باشگاه چیزی نیست که در فوتبال امروز چندان رایج باشد، جایی که میلیون‌ها یورو رد و بدل می‌شود و با وجود تمام حرف‌هایی که بازیکنان مطرح می‌کنند، پول تنها چیزی است که برای بسیاری از آنها انگیزه خوبی برای تعویض پیراهن‌شان است.

ژابی پریتو پیش از این گفته بود که وقتی پیراهن رئال سوسیداد را به تن کنید، به آدمی اهل همین‌جا تبدیل می‌شود. اما مهم نیست که زوبیمندی کجا به دنیا آمده یا تمرین کرده است. او احساسی در درونش دارد که فقط توسط کسانی درک می‌شود که باور دارند فوتبال فقط به پیروزی و قهرمانی یا پول، جام و شهرت مربوط نیست.

دیدگاه‌ها