کد خبر : 2063017 | 28 مرداد 1403 ساعت 08:00 | 85.2K بازدید | 1468 دیدگاه

پرسپولیس یک تنه مقابل سه مدعی؛

نظرسنجی: با قانون سقف بودجه موافقید یا مخالف

بار دیگر مجادلات بر سر افزایش سقف بودجه داغ شده و در این بین سه باشگاه در مقابل پرسپولیس قرار گر‌فته‌اند.

نظرسنجی: با قانون سقف بودجه موافقید یا مخالف

به گزارش "ورزش‌سه"، سال گذشته با ورود نهادهای بالادستی قوانین جدیدی برای جلوگیری از ریخت و پاش در فوتبال به اجرا درآمد و باشگاه سپاهان که پنجره تابستانی داغی را با جذب چند ستاره شاخص به خدمت گرفته بود در طول فصل به عدم رعایت سقف بودجه با مشکل مواجه شد تا در فصل جدید دیگر باشگاهی به دنبال دور زدن قانون نباشد و پیامدهای عبور از سقف را جدی بگیرد.

در این شرایط چهار نماینده فوتبال ایران در رقابت‌های آسیایی روش دیگری را در پیش گرفتند و سعی کردند با برگزاری جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال سقف بودجه را افزایش بدهد که در جلسه‌ای که با مسئولان فدراسیون، سازمان لیگ و کارگروه ناظر بر قراردادها تشکیل شد، باشگاه پرسپولیس مقابل تلاش سه باشگاه استقلال، سپاهان و تراکتور برای افزایش سقف ایستاد و تاکنون توانسته به چیزی که برآن اصرار دارد دست پیدا کند و همچنان خبری از افزایش بودجه برای تیم‌های آسیایی ایران هم نیست.

*دلایل پرسپولیس برای مخالفت با افزایش سقف بودجه 
در این بین رضا درویش که مخالف اصلی افزایش سقف بودجه است جدایی سه ستاره تیم خود که علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر هستند را به دلیل قوانین مربوط به سقف بودجه می‌داند و معتقد است در این شرایط تغییر قانون باعث متضرر شدن پرسپولیس می‌شود و بر همین اساس تاکید دارد که هر طور شده قوانین تصویب شده با جدیت اجرا و نظارت شوند.

2069676

*دلایل سه باشگاه مخالف پرسپولیس 
در سوی مقابل سه باشگاه استقلال، تراکتور و سپاهان موافق سرسخت افزایش سقف بودجه هستند و دلایل خاص خودشان را هم دارند. هر سه باشگاه معتقدند که در حال حاضر و با ورود بانک شهر و هولدینگ خلیج فارس و همینطور ادامه مالکیت زنوزی در تراکتور و حمایت شرکت فولاد از سپاهان، امکان بستن تیمی قدرتمند برای هر 4 نماینده ایران در آسیا وجود دارد و اگر به آنها اجازه داده شود می‌توانند با شرایط بهتری به رقابت با غول‌های فوتبال آسیا بروند.

2069673

*لزوم توجه به اعتبار فوتبال ایران در آسیا  
از سوی دیگر باید به این نکته بسیار مهم توجه کرد که عملکرد 4 نماینده فوتبال ایران در رقابت‌های آسیایی فصل پیش رو تاثیر مستقیمی در تعداد سهمیه‌های فوتبال ایران طی سال‌های آینده دارد.
همین حالا به دلیل قهرمانی سال گذشته العین در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا سهمیه سال آینده فوتبال ایران در لیگ نخبگان از 1+2 به 1+1 کاهش پیدا کرده و این در حالی است در  که حذف سپاهان در مرحله اول مقابل شباب‌الاهلی نیز وضعیت را برای فوتبال ایران بدتر کرده است.

2069738

در این شرایط اگر عملکرد نمایندگان فوتبال ایران در دو رقابت آسیایی یعنی استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان و تراکتور و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا (سطح دوم) قابل دفاع نباشد، در سال‌های آینده سهمیه ایران باز هم در لیگ نخبگان کاهش پیدا خواهد کرد و این مهم‌ترین موضوعی است که لزوم تفکر بیشتر برای افزایش سقف بودجه برای 4 نماینده آسیایی فوتبال ایران را توجیه می‌کند.

2069674

به تازگی جلسه مهمی در فدراسیون فوتبال برای افزایش سقف بودجه برگزار شده که خروجی آن اصرار بر رعایت قوانین تصویب شده قبلی است. 
شما مخاطبان ورزش‌سه هم نظر خود را به اشتراک بگذارید. آیا دلایل پرسپولیس را برای ادامه وضعیت فوتبال و رعایت قانون منطقی‌تر می‌دانید یا دلایلی که استقلال، تراکتور و سپاهان بر آن تاکید دارند و معتقدند سقف بودجه با توجه به شرایط این روزهای فوتبال در کشورهای رقیب باید افزایش پیدا کند.

دیدگاه‌ها