کد خبر : 2062976 | 28 مرداد 1403 ساعت 07:00 | 36.6K بازدید | 60 دیدگاه

سرمربی پرسپولیس، 24 ساعت زیر ذره‌بین خبرنگار "ورزش سه"

گاریدو، مردی که زورکی لبخند می‌زند

سرمربی اسپانیایی پرسپولیس خصوصیات اخلاقی خاصی دارد؛ او خیلی سخت لبخند می‌زند و معمولا در حال انجام کارش با انضباط ویژه‌ای است.

گاریدو، مردی که زورکی لبخند می‌زند

به گزارش "ورزش سه"، بیش از یک‌ماه از حضور خوان کارلوس گاریدو در تهران و قبول سرمربیگری پرسپولیس توسط این سرمربی اسپانیایی می‌گذرد اما هواداران سرخ‌پوش هنوز از خصوصیات اخلاقی و رفتاری او اطلاع چندانی ندارند. آشنایی پرسپولیسی‌ها با گاریدو محدود به تماشای او چند مصاحبه و ایستادن او لب خط در مسابقه با ذوب‌آهن برمی‌گردد.

مرد 55 ساله اسپانیایی که هدایت تیم قهرمان ایران را برعهده گرفته، خوب می‌داند که هواداران انتظاری جز ماندن در کورس قهرمانی لیگ برتر از او ندارند و البته که نقشه‌های بزرگ‌تری از جمله موفقیت در لیگ نخبگان را برای او کشیده‌اند.

در چنین شرایطی گاریدو چاره‌ای جز جاری کردن نظم و دیسیپلین در اردوی تیمش ندارد و شاید اینکه خیلی سخت تصویری از او در حال لبخند زدن در فضای مجازی پیدا می‌شود را بتوان به همین مسئله ربط داد. البته که این مرد اسپانیایی حتی در جاهایی که شاگردانش هم حضور ندارند، فردی گوشه‌گیر نشان می‌دهد که بیشتر در خلوت خود مشغول کار کردن با لپ‌تاپ یا تلفن همراهش است.

اردوی 24 ساعته پرسپولیس در اراک برای دیدار با ذوب‌آهن در هفته نخست لیگ برتر باعث شد تا خبرنگار "ورزش سه" رفتارهای این سرمربی اسپانیایی را زیر نظر بگیرد و به برخی خلق و خوهای جالب گاریدو پی ببرد.

*آرام در مواجهه با خبرنگاران
دو سه دقیقه بیشتر از رسیدن اعضای تیم پرسپولیس به هتل امیرکبیر اراک نگذشته بود که گاریدو متوجه شد باید سریعا به کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی برود و پاسخگوی خبرنگاران باشد. اولین نشست خبری او در ایران در مکانی دور از انتظار در اراک برگزار شد و خیلی‌ها تصور می‌کردند که گاریدو با تجربه سال‌ها کار در کشورهای مختلف و نشستن روی صندلی در سالن کنفرانس‌های شیک به صحبت درباره بازی کنار پذیرش هتل و جنب راه‌پله و درست در محلی که افراد مختلف در لابی رفت و آمد می‌کنند اعتراض کند ، اما او هیچ واکنش خاصی نداشت و خیلی راحت پذیرای شرایط شد. گاریدو که بدون تعویض لباس در اتاق خود به نشست رفته بود، سعی کرد خیلی آرام و شمرده درباره مسابقه با ذوب‌آهن صحبت کند و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ بدهد.

2069592

*خوددار و منضبط در اردو
به غیر از جلسه فنی که روز بازی برگزار شد و ساعات صرف صبحانه، ناهار و شام که گاریدو کنار اعضای تیم بود، در سایر ساعات او معمولا به تنهایی اوقات می‌گذراند. سرمربی اسپانیایی در بسیاری از زمان اردو همراه با لپ‌تاپ خود در کافی‌شاپ هتل حضور داشت و در این بین دستیاران خارجی خود گاها به او سر می‌زدند و درباره نکات فنی مربوط به مسابقه با هم گفت‌وگو می‌کردند. در تمام این مدت گاریدو مشغول کار و تماشای فیلم و آنالیز بود و وقت آزاد خود را هم به کار کردن با تلفن همراه، گشتن در فضای مجازی و صحبت با اعضای خانواده‌اش اختصاص می‌داد.
جالب اینکه در مکالمات تلفنی گاریدو هم که به زبان اسپانیایی بود، او جدیت خاص خودش را داشت و خیلی کم پیش می‌آمد کسی صدای خنده بلند را درباره موضوعی بشنود.

**خشک و سخت‌گیر در رختکن
سرمربی اسپانیایی پرسپولیس حتی موقع خروج از هتل و سوار شدن در اتوبوس هم جدیت و دیسیپلین خود را به نمایش گذاشته بود. او در لابی و جلوی در هتل با تجمع هواداران پرسپولیسی  مواجه شد که قصد داشتند با سرمربی خود عکس یادگاری بگیرند. عکس‌ها گرفته شد اما گاریدو در هیچ‌کدام از آنها لبخندی به صورتش نیامد. شاهدان عینی می‌گویند او هنگام ورود به ورزشگاه و داخل رختکن هم تمرکز خود را روی مسائل فنی گذاشته و با رفتارهای خشک و سخت‌گیری‌های خاص خودش سعی کرده تیمش را به بهترین شکل آماده مسابقه با ذوب‌آهن در افتتاحیه لیگ برتر کند.

2069071

**جدی و معترض در کنار زمین
سرمربی پرسپولیس هنگام دیدار و خوش و بش با نیمکت نشینان تیم حریف لبخندی کوچک زد و جلوی دوربین‌ها ایستاد؛ او که از عرف فوتبال ایران درباره عکس گرفتن سرمربیان دو تیم قبل از بازی خبر نداشت، برای عکس گرفتن با سرمربی ذوب‌آهن هم صبر نکرد و سریعا به نیمکت خودش برگشت. جالب اینکه در عکس‌های گرفته شده روی نیمکت هم هرگز کسی نتوانسته لب‌های باز شده این سرمربی را شکار کند.
گاریدو وقتی تیمش در ثانیه‌های ابتدایی گل بدموقعی را دریافت کرد، از شدت عصبانیت بطری آبی که در دست داشت را روی زمین کوبید و سعی کرد با خلق و خوی اسپانیایی خود بازیکنانش را برای جبران نتیجه تهییج کند. او یک دقیقه هم کنار زمین آرام و قرار نداشت و در برخی صحنه‌ها که نسبت به عملکرد داور اعتراض داشت هم با فریادهای بلند سعی می‌کرد این مسئله را نشان بدهد.

2069593

**خوشحالی بعد از گل با فریاد و اخم!
تصاویری که از خوشحالی بعد از گل تساوی پرسپولیس به ذوب‌آهن از گاریدو منتشر شده هم قابل توجه است. سرمربی سرخ‌پوشان با مشت‌های گره کرده و رگ‌ گردن بیرون زده با فریادهای بلند خوشحالی اش را نشان می‌دهد و برای تشکر از گلزن تیمش هم خنده‌ای از او دیده نمی‌شود. البته که میمیک صورت گاریدو نیز او را بیشتر به عنوان یک شخص همیشه اخمو نشان می‌دهد.

2069192

**گاریدو، مردی با خلق و خوی اسپانیایی
در سال‌های اخیر سرمربیان اسپانیایی متعددی به ایران آمدند؛ گاریدو هم یکی از این سرمربیان است که از نظر رفتاری بسیار به پاکو خمس، آلکاراس، مارتینز و ... شباهت دارد. او درست مثل آنها زود عصبانی می‌شود و برای گرفتن حق تیمش خیلی زود ناراحتی‌اش را نشان می‌دهد. گاریدو یک مربی زودجوش است که بر اساس زندگی طولانی در کشور اسپانیا رفتارهایی خاص را از خود نشان می‌دهد. رفتارهایی مبتنی بر جدیت وانضباط در کار و اخم‌هایی که خیلی کم از روی پیشانی‌اش کنار می‌روند.
گاریدو با همین خلق و خوی خاص هدفی جز قهرمانی با پرسپولیس نخواهد داشت؛ شاید هم او برای کنترل اوضاع و شرایط اردویی تیمش بیش از آنچه است خودش را اخمو نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ها