کد خبر : 2062906 | 27 مرداد 1403 ساعت 18:42 | 36.1K بازدید | 51 دیدگاه

توره و کاسادو در مرکز زمین

اولین یازده تای فلیک در لالیگا با دو سورپرایز

نخستین ترکیب بارسای فلیک در لالیگا می‌تواند جذاب اما شکننده باشد.

اولین یازده تای فلیک در لالیگا با دو سورپرایز

به گزارش "ورزش سه"، امشب فصل تازه لالیگا برای بارسا در والنسیا و بازی مقابل این تیم آغاز می‌شود.
این نخستین بازی هانسی فلیک بعد از افتضاح بازی خوان گامپر مقابل موناکو است.بارسای فلیک در تورنمنت امریکا از حیث نتیجه خوب بود اما آنچه در تمام این بازی‌ها اهمیت پیدا می‌کند رسیدن به ترکیب نهایی، ایجاد هماهنگی و جا انداختن فلسفه سرمربی است.
بارسای فلیک در بازی با موناکو در هیچ کدام از این آیتم‌ها امیدوارکننده نبود اما انتظار می‌رود شرایط در بازی رسمی همان‌گونه که سرمربی بارسا گفته تغییر کند.
از جمع بازیکنان شاخص بارسای فصل قبل آرائوخوی مصدوم تا دسامبر بیرون خواهد بود، پدری دو سه روز اخیر با تیم تمرین کرده و با اینکه به والنسیا رفته شانسی برای فیکس بازی کردن ندارد، فرانکی دی یونگ و گاوی هنوز شرایط تمرین با تیم را ندارند، کانسلو همچنان با من سیتی تمرین می‌کند و مشخص نیست که برگردد و البته دیگر خبری از ژوائو فلیکس نیست.همچنین گوندوغان بعد از مصدومیت در بازی خوان گامپر همراه تیم به والنسیا نرفته ضمن اینکه دنی اولمو تنها ستاره خریداری شده تیم هم به عنوان بازیکن لالیگا ثبت نام نشده هم از نظر فلیک شرایط بدنی مساعدی ندارد.
دیگر بازیکن بیرون مانده از لیست تیم هم آنسوفاتی دیگر بازیکن مصدوم بلوگراناست که در بازگشت به تیم دوباره بدشانسی آورد و زمان بازگشتش مشخص نیست.همچنین فرمین لوپز ستاره نوظهور فصل قبل بارسا که در تیم المپیک اسپانیا درخشید نیز همچنان استراحت می‌کند و جایی در فهرست بازی با والنسیا نخواهد داشت.

2065224

از بین بازیکنان اسکواد فعلی احتمالا کلمنت لنگله و ویتور روکه اهداف نقل و انتقالاتی اتلتیکو مادرید و یکی دو تیم انگلسی جدا می‌شوند کما اینکه هر دو بازیکن جایی در فهرست بازی نخست فصل ندارند ضمن اینکه برخی جوان‌هایی که به تور امریکا رفتند نیز جایی در فهرست اصلی تیم پیدا نکرده اند.
بارسا در حال حاضر شش مدافع میانی برجسته دارد که احتمالا لنگله جدا می‌شود و آرائوخو تقریبا نیم‌فصل را از دست خواهد داد.همچنین در شرایطی که خبری از ژوائو کانسلو نیست و الکس واله با وجود درخشش در  بازی‌های پیش‌فصل،جوان و بی‌تجربه به نظر می‌رسد ژول کنده دوباره باید مدافع راست باشد.در چنین شرایطی رقابت برای بازی کردن در دفاع میانی بین کریستنسن، کوبارسی ،اینیگو مارتینز و اریک گارسیا خواهد بود که  تصور می‌شد با توجه به خستگی کوبارسی و اریک از بازی‌های المپیک شاید زوج اینیگو – کریستنسن مقابل والنسیا بازی کنند اما ظاهرا همان زوج مرکز دفاع تیم المپیک اسپانیا شامل کوبارسی و گارسیا فیکس خواهند بود.این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که گارسیا بعد از یک فصل درخشان در خیرونا حتی در یکی از بازی‌های تدارکاتی پیش فصل بارسا حاضر نبوده است.

2011717

در دفاع چپ بازگشت الکس بالده یک اتفاق خوب برای فلیک خواهد بود و احتمالا او در ترکیب اصلی بازی می‌کند و هکتور فورت پدیده فصل قبل در این جناح رزرو او به حساب می‌آید.
همچنین در خط میانی با توجه به سیستم 1-3-2-4 مد نظر فلیک احتمالا زوج کاسادو – برنال یا کاسادو و پابلو توره در ترکیب اصلی بازی خواهند کرد.البته با توجه به اشتباه برنال مقابل موناکو شاید کریستسن یک خط جلو بیاید و کنار پابلو توره یا کاسادو بازی کند کما اینکه اکانت‌های بارسایی مدافع دانمارکی را گزینه اصلی هافبک دفاعی کنار کاسادو می دانند.
در خط تهاجمی بازی کردن رافینیا و یامال به عنوان وینگرهای چپ و راست تقریبا قطعی است اما برای پست 10 با توجه به دیر آماده شدن پدری و مصدومیت گوندوغان و البته مشکلات دنی اولمو، قرار است پابلوه توره در پست 10 بازی کند.مهاجم نوک اصلی تیم هم کسی نیست جز لواندوفسکی ، شماره 9 معتمد مرد آلمانی چرا که گزینه‌ای برای رقابت با او وجود ندارد و شاید فران تورس نزدیک‌ترین بازیکن برای گزینه تعویضی او باشد.

2068105

به نظر می‌رسد اگر دی یونگ، گاوی، گوندوغان و اولمو طی یکی دو هفته آینده آماده بازی شوند و پدری به فرم ایده آل برسد قطعا شرایط بهتر خواهد شد اما با وجود این همه بازیکن جوان فوق‌العاده از لاماسیا مثل پائو ویکتور، بارسا هم یک مهاجم نوک خبره برای رقابت با لوی می‌خواهد هم نیاز به یک وینگر قابل بالاتر از ژوائو فلیکس دارد هم اگر کانسلو برنگردد، لاپورتا و دکو باید دنبال مدافع راست تخصصی توانمند باشند کما اینکه طی یکی دو هفته اخیر گزینه‌هایی برای این دو پست مطرح شده و تا پایان زمان نقل و انتقالات باید منتظر فعالیت‌های بارسا ماند.
ترکیب احتمالی بارسا:

 مارک آندره تراشتگن، اریک گارسیا،پائو کوبارسی، الکس بالده،ژول کنده، مارک کاسادو،آندرس کریستنسن، پابلو توره ، رافینیا، لمینه یامال، روبرت لواندوفسکی.

دیدگاه‌ها