کد خبر : 2062892 | 28 مرداد 1403 ساعت 02:22 | 8.2K بازدید | 6 دیدگاه

فعالیت علیه تصادفات جاده‌ای

مسئولیت اجتماعی جدید فوتبال ایران

فدراسیون فوتبال «کاستن از تصادفات جاده‌ای» را به عنوان یکی از مسئولیت‌های اجتماعی به هیئت‌های استانی و باشگاه‌های لیگ برتری ابلاغ خواهد کرد.

مسئولیت اجتماعی جدید فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، سال گذشته ملیکا محمدی بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان و محمد عجمی‌پور بازیکن جوان صنعت‌نفت آبادان در نتیجه تصادف رانندگی جان باختند و جامعه فوتبال را سوگوار کردند، این اتفاق باعث شد تا فدراسیون فوتبال در فصل جدید «کاستن از تصادفات جاده‌ای» را به عنوان یکی از مسئولیت‌های اجتماعی به تمام هیئت‌های استانی و باشگاه‌های لیگ برتر ابلاغ کند.

تصادفات جاده‌ای جان ستاره‌های زیادی را در فوتبال ایران گرفته است، از سیروس قایقران تا رضا حسن‌زاده و علیرضا نیک‌مهر دو بازیکن تراکتور، از مسعود استیلی تا علی زادعلی ستاره ابومسلم و … . حتی اسطوره‌ای مثل علی دایی هم در دوران مربیگری در نتیجه تصادف تا یک قدمی مرگ پیش رفت‌‌. همچنین تصادف، فوتبال جواد منافی را تمام کرد و مهدی قایدی به واسطه یک تصادف تا مدت‌ها درگیر پرونده‌ای رنج‌آور شد.
 
احسان محمدی، رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال، با اشاره به اینکه تصادف یکی از سه عامل اصلی مرگ و میر در ایران است و بسیاری از جوانان موتورسوار بدون‌ کلاه ایمنی جان می‌بازند یا دچار صدمات جبران‌ناپذیر‌می‌شوند اعلام کرد که «کاستن از تصادفات جاده‌ای» یکی از چهار استراتژی فوتبال ایران در فصل جدید خواهد بود.

2069420

وی گفت: طبق آمار سال گذشته نزدیک به ۲۰ هزار کشته در تصادفات جاده‌ای داشته‌ایم که ۳ هزار نفر آنها زیر ۱۸ سال بودند، ما اگر بتوانیم حتی یک درصد در کاهش مرگ یا مصدومیت‌های ناشی از این تصادفات اثرگذار باشیم، فوتبال مسئولیت اجتماعی خود در این حوزه را انجام داده است.

آموزش کودکان در مدارس فوتبال، استفاده از ظرفیت فرهنگی باشگاه‌ها به منظور اثرگذاری روی ورزشکاران و هواداران، معرفی ورزشکاران برگزیده در حوزه رانندگی سالم، ارتقای آگاهی عمومی با استفاده از پتانسیل ستاره‌ها فوتبال، معرفی سفیران و ... از جمله اقداماتی است که انتظار می‌رود باشگاه‌های فوتبال ایران با کمک پلیس راهور در این حوزه انجام دهند.

حفاظت از محیط‌زیست، تسهیل شرایط حضور معلولان و افراد دارای ناتوانی‌های ویژه برای حضور در ورزشگاه‌ها و لذت بردن از فوتبال و همچنین ترویج تغذیه سالم (غذای سبز) سه استراتژی دیگری هستند که از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان مسئولیت اجتماعی جدید فوتبال در سال جدید ابلاغ شده است.

دیدگاه‌ها