کد خبر : 2062871 | 27 مرداد 1403 ساعت 16:28 | 55K بازدید | 120 دیدگاه

گندوز نه، همه پرسپولیسی‌ها مقصر بودند!

پرسپولیس با گل ثانیه 44 ذوب آهن غافلگیر شد و در نهایت نتیجه‌ای بهتر از تساوی به دست نیاورد، اما در این گل غافلگیرکننده تعداد زیادی از بازیکنان گاریدو اهمال کردند.

گندوز نه، همه پرسپولیسی‌ها مقصر بودند!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از گل زودهنگام مجید علیاری مقابل پرسپولیس که اولین گل فصل بیست و چهارم هم لقب گرفت، این نقد به خط دفاعی و حتی کادر فنی پرسپولیس مطرح شد که چرا این نکته مهم که ذوب آهن اساسا تیمی است که از اوت‌های بلند استفاده می‌کند به دروازه‌بان جدید تیم انتقال داده نشده بود یا چرا مدافعانی که تجربه حضور در لیگ برتر خودمان را داشتند در این صحنه کوتاهی کردند.

نکته اینجا بود که وحید امیری کاپیتان پرسپولیس هم در مصاحبه بعد از بازی خود تاکید کرد مدافعان تیمش باید در این لحظه هوشیارتر عمل می‌کردند و توقع می‌رفت انتظار استفاده از چنین حربه‌ای از سوی ذوب آهن را داشته باشند.

ویدئو: 350137

بعد از بازی پرسپولیس مقابل ذوب آهن بسیاری از نقدهای کارشناسی و البته هواداری حکایت از آن داشت که هم محمدحسین کنعانی‌زادگان هم فرشاد فرجی مثل الکسیس گندوز در ثبت این گل مقصرند، اما واقعیت اینکه تعداد مقصران این گل بیشتر از این‌هاست.

واقعیت اینکه در برخی پژوهش‌های فوتبالی ثابت شده برخی پرتاب‌های اوت بلند حتی می‌توانند پنج برابر خطرناک‌تر از ضربات کرنر باشند.

البته هر دو تقریبا یک مسافت را پوشش می‌دهند، اما پرتاب‌های اوت بلند به خاطر سرعت کمترشان باعث می‌شوند که بازیکنان داخل باکس حریف، آرایش و جهت‌گیری بهتری را نسبت به توپ بلند ارسالی داشته باشند.

2069318

در  صحنه مورد اشاره از بازی پرسپولیس مقابل ذوب آهن هم در زمان پرتاب اوت بلند سیدمحمد قریشی کاپیتان حریف، حول محور بازیکن ضربه زننده حضور دارند اما در پوشش فضاها درست عمل نمی‌کنند و اصطلاحا فضاهای بلااستفاده را پوشش می‌دهند.

این چیزی نیست که بگوییم چون دقیقه یک بازی بوده بازیکنان سردرگم بودند و حواسشان نبوده، چرا که در یکی دو صحنه بعد از آن هم  تکرار شد و می‌تواند برای کادر فنی و خط دفاعی پرسپولیس مثل یک هشدار باشد. با در نظر گرفتن این مسئله نمی‌توان به دروازه‌بانی که تازه به فوتبال ایران آمده و با قواعد بازی‌های لیگ برتر چندان آشنا نیست خرده زیادی گرفت و با اینکه او نیز در جایگیری‌اش اشتباه کرده اما اشتباه بقیه بازیکنان که اشتباه کرده و بازی‌خوانی نکرده‌اند تا بدانند توپ کجا فرود می‌آید بزرگ‌تر است.

دیدگاه‌ها