کد خبر : 2062801 | 27 مرداد 1403 ساعت 11:25 | 13.7K بازدید | 53 دیدگاه

نگرانی مربی پاختاکور از بازی برابر هواداران سرخابی

سرمربی پاختاکور می‌گوید که بازی در زمین استقلال و پرسپولیس دشوار است.

نگرانی مربی پاختاکور از بازی برابر هواداران سرخابی

به گزارش "ورزش سه"، قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ نخبگان روز گذشته برگزار شد که طی آن مشخص گردید استقلال و پرسپولیس باید با هشت حریف یکسان و در مکان‌های کاملا مشابه روبرو شوند. یکی از این تیم‌ها، پاختاکور است که نماینده ازبکستان باید برای تقابل با سرخابی‌ها عازم تهران شود.

سرمربی تیم پاختاکور، ماکسیم شاتسکیخ، در مورد نتایج قرعه‌کشی لیگ نخبگان، مصاحبه کوتاهی را با سایت چمپیونات ازبکستان انجام داده که در زیر می‌خوانیم.

* تیم پاختاکور با حریفان خود در لیگ قهرمانان آسیا آشنا شد. نظرتان درباره نتایج قرعه‌کشی چیست؟ آیا از این نتایج راضی هستید؟
راستش را بخواهید، من قرعه‌کشی‌ها را دنبال نمی‌کنم. در این نوع رقابت‌ها تیم ضعیفی وجود ندارد و ما باید آماده رویارویی با هر تیمی باشیم. درست است که ممکن است از نظر نام حریفان آسان‌تری به ما افتاده باشند، چون همه از قدرت تیم‌های عربستانی آگاه هستند. اما این فقط یک نظر است؛ همه چیز در زمین بازی مشخص می‌شود.

طبق برنامه، پاختاکور ۴ بازی را خارج از خانه برگزار خواهد کرد. مسابقات مقابل تیم‌های پرسپولیس، استقلال و الشرطه در سفرهای خارج از خانه انجام می‌شود. بازی و سفر به کشورهای ایران و عراق تا چه حد می‌تواند دشوار باشد؟
- ما هنوز به این موضوع فکر نکرده‌ایم. نمی‌توانم درباره نحوه سفر چیزی بگویم، اما باید مقابل آن‌ها بازی کنیم. بازی با چنین حریفانی کمی ناراحتی ایجاد می‌کند. مشکلات سفر و حمایت هواداران محلی از تیم محبوب‌شان نیز می‌تواند به نفع حریف باشد. ما از هیچ‌کس نمی‌ترسیم و از سطح خود آگاهیم. مهم نیست کجا و مقابل چه تیمی بازی می‌کنیم؛ مهم‌ترین چیز وضعیت ما در روز بازی است.

2069238

* نتایج قرعه‌کشی پاختاکور را مقابل سه تیم قطری قرار داده است. این احتمال وجود داشت که به جای تیم‌های قطری، با تیم‌های عربستانی روبه‌رو شویم. آیا اینکه با تیم‌های عربستانی روبه‌رو نشدیم، بیشتر به نفع ماست یا ضرر؟ به نظر می‌رسد عدم رویارویی با تیم‌های عربستانی شانس صعود به مرحله بعد را افزایش داده است. نظرتان در این باره چیست؟
- سخت است که بگویم این به نفع ما بود یا نه. مثلاً تصور کنید که با الهلال بازی می‌کنیم. وقتی نیمار توپ را از دست می‌دهد، برای کمک به تیمش به عقب برنمی‌گردد. اما یک بازیکن قطری حتماً این کار را می‌کند و تلاش می‌کند توپ را پس بگیرد. در این شرایط اظهار نظر دقیق دشوار است. نمی‌گویم که برای ما بهتر یا بدتر شد؛ وضعیت تیم‌ها تعیین‌کننده است. مهم نیست حریف چه تیمی باشد، در این نوع رقابت‌ها تیم ضعیفی وجود ندارد. چه تیمی از عراق باشد و چه از عربستان، همه آن‌ها قهرمان هستند. از طریق چنین بازی‌هایی ما تجربه زیادی کسب می‌کنیم.

* اگر بخواهید شانس تیم‌تان برای صعود به مرحله پلی‌آف را ارزیابی کنید، چه نظری دارید؟ آیا می‌توان انتظار زیادی از پاختاکور مقابل چنین حریفانی داشت؟
- شانس ما ۵۰/۵۰ است. ما به اشتباه وارد این رقابت‌ها نشده‌ایم و با حداکثر توان مقابل همه تیم‌ها می‌جنگیم. هدف ما صعود به مرحله بعدی است. تنها آرزوی من این است که چمن ورزشگاه بنیادکار بهبود یابد؛ زیرا بازی باکیفیت در چنین زمینی مشکل است.

دیدگاه‌ها