کد خبر : 2062782 | 27 مرداد 1403 ساعت 03:30 | 16.2K بازدید | 7 دیدگاه

تیم هاوارد:

کارهای کلینزمن کلیشه‌ای بود، فوتبالی در کار نبود!

تیم هاوارد، دروازه‌بان سابق منچستر یونایتد و تیم ملی آمریکا از یورگن کلینزمن، سرمربی سابق ایالات متحده انتقاد کرد.

کارهای کلینزمن کلیشه‌ای بود، فوتبالی در کار نبود!

به گزارش "ورزش سه"، پس از جست‌وجوی طولانی، اکنون مشخص شده است که مائوریسیو پوچتینو ۵۲ ساله سرمربی جدید تیم ملی آمریکا خواهد بود. این سرمربی آرژانتینی به این ترتیب پس از یورگن کلینزمن ۶۰ ساله، اولین سرمربی خارجی آمریکایی‌ها خواهد بود.

سرمربی پیشین تیم ملی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ کنار پسران آمریکایی بود. با این حال، همه خاطرات خوبی از دوران حضور او ندارند. اکنون تیم هاوارد ۴۵ ساله، ستاره سابق، به شدت به کلینزمن حمله کرده است.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی آمریکا (۲۰۰۲ تا ۲۰۱۷) به دیلی میل گفت: «من قبل، در طول و بعد از دوران تصدی او آنجا بودم. من ۱۵ سال در تیم ملی گذراندم و نمی‌توانم زمانی را به یاد بیاورم که فاصله بین بازیکنان و مربی بیشتر از دوران یورگن باشد.»

سپس هاوارد توضیح می‌دهد: «او برنامه‌های تفریحی زیادی برای تیم ترتیب داد. او در شعارهای کلیشه‌ای و لفاظی‌های فلسفی تخصص داشت. اما هیچ فوتبالی وجود نداشت. او ما را مجبور کرد که در زمان ناهار سرود ملی بخوانیم. او تعیین می‌کرد که چه زمانی بخوابیم و چه زمانی بیدار شویم. او تصمیم می‌گرفت که چه بپوشیم.»

2069195

او ادامه داد: «او تنقلات شیرین را جایگزین کرد و مقررات منع رفت و آمد سخت‌گیرانه‌تری اعمال کرد. او سعی کرد نحوه تنفس ما را تغییر دهد و ما را وادار کرد که صبح‌ها با معده خالی بدویم. او افرادی را استخدام کرد و به معنای واقعی کلمه برای آنها شغل اختراع کرد.»

هاوارد حمله خود به کلینزمن را اینگونه پایان می‌دهد: «یورگن سعی کرد چرخ را دوباره اختراع کند، اما فوتبال زیادی به ما یاد نداد. بنابراین ما مجبور بودیم برای کنار هم آوردن تیم و بردن بازی‌ها به بازیکنانی مانند مایکل بردلی، کلینت دمپسی، لاندون دونوان و جوزی التیدور اعتماد کنیم.»

کلینزمن به عنوان سرمربی تیم ملی آمریکا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل حضور داشت که در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل بلژیک شکست خورد (۱-۲). پس از شروع بد انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸، کلینزمن اخراج شد. در مجموع، او ۹۸ بار کنار آمریکایی‌ها بود و به‌طور متوسط ​​۱.۸۴ امتیاز در هر بازی کسب کرد.

تا همین اواخر، گرگ برهالتر ۵۱ ساله سرمربی تیم ملی آمریکا بود، اما پس از حذف زودهنگام از کوپا آمه‌ریکا (مرحله گروهی)، فدراسیون با او قطع همکاری کرد. پوچتینو احتمالا حدود دو سال قبل از جام جهانی ۲۰۲۶ در آمریکا، کانادا و مکزیک این سمت را بر عهده خواهد گرفت.

هاوارد می‌گوید: «درک بازیکن آمریکایی. آن را مال خود نکنید. هر فرهنگی تفاوت‌های ظریفی دارد - مهم نیست که شما در کجا در دنیا مربی هستید. بله، بازیکنان باید از منطقه امن خود خارج شوند، اما شما همچنین باید یاد بگیرید که چگونه به بازیکنان انگیزه بدهید.»

دیدگاه‌ها