کد خبر : 2062774 | 27 مرداد 1403 ساعت 04:53 | 42.9K بازدید | 6 دیدگاه

حالا دو تا تیم ملی جوانان داریم

عبدی: یک گل استثنایی زدیم که ندیده بودم!

سرمربی تیم ملی جوانان گفت دو بازی تدارکاتی مقابل تیم چین دستاورد ویژه‌ای برای او و کادر فنی تیمش به همراه داشت.

عبدی: یک گل استثنایی زدیم که ندیده بودم!

به گزارش "ورزش سه"، حسین عبدی  درباره سفر به چین برای دو بازی تدارکاتی هفته گذشته توضیح داد: سفر سختی داشتیم چون که 30 ساعت در راه رفت بودیم و همین زمان را هم برای برگشت صرف کردیم. برای سفر رفت ما 4 ساعت در مسیر و فرودگاه بودیم، سپس به دبی رفتیم، از آنجا به پکن رفتیم که هفت ساعت و نیم پروازمان طول کشید و 7 ساعت هم آنجا بودیم تا به شهر شن‌زن برویم که یک ساعت و نیم هم این پرواز زمان برد. به همین علت با خستگی فراوان به آنجا رسیدیم.
عبدی درباره شرایط تیمش گفت: متاسفانه در این سفر با کمبود بازیکن مواجه بودیم. ما با 15 بازیکن و سه دروازه‌بان به چین رفتیم که در بازی اول یکی از بازیکنان‌مان مصدوم شد و در بازی دوم هم جانشین همان بازیکن در دفاع چپ دچار مصدومیت شد.

2069178

سرمربی تیم ملی جوانان درباره دو مسابقه‌ای که مقابل تیم ملی جوانان چین برگزار کردند گفت: ما در این دو بازی به 9 بازیکن جدید و تازه وارد میدان دادیم و تنها دو نفر از بچه‌های قدیمی در ترکیب بودند. در بازی اول که شکست خوردیم نیمه اول پایاپایی داشتیم اما در نیمه دوم چندین موقعیت گل از دست دادیم. متاسفانه در این سن وقتی تیم شکست می‌خورید هم ریکاوری بازیکنان برای دیدار دوم دشوار می‌شود اما دو گل خوب زدیم که یکی از گل‌هایمان استثنایی بود و در چند سال اخیر چنین گلی در فوتبال‌مان ندیده‌ام.
او درباره این گل توضیح داد: بعد از خطایی که برای تیم ما به دست آمد مبین دهقان از فاصله‌ای حدودا چهل متری با یک ضربه آزاد مستقیم موفق به گلزنی شد که این ضربات را در تمرین کار کرده بودیم. جالب اینکه توپ در تمام مسیری که می‌رفت اصلا تکان نخورد و یک گل استثنایی رقم خورد که من نمونه‌اش را در این سال‌ها در فوتبال‌مان ندیده‌ام.

عبدی ادامه داد: اگر نخواهم اغراق کنم در بازی نخست که با نتیجه دو بر صفر شکست خوردیم حداقل باید سه یا چهار گل می‌زدیم که توپ‌هایمان تبدیل به گل نشد. موقعیت‌های متعددی داشتیم که بیشتر آنها را دروازه‌بان چین مهار کرد. در بازی اول همچنین حداقل سه پنالتی ما را نگرفتند. در بازی دوم هم داور حداقل می‌توانست دو پنالتی برایمان بگیرد. همان‌جا من به چینی‌ها گفتم با این مدل بازی کردن اگر در مسابقه‌ای VAR وجود داشته باشد حتما متضرر می‌شوید چون بازیکنان‌شان مدام در محوطه جریمه به بازیکنان ما آویزان می‌شدند و با انجام خطا خیلی بی‌محابا بازی می‌کردند.
او در خصوص کیفیت تیم ملی جوانان چین هم گفت: واقعا تیم خوبی داشتند و به نظرم حتما جزء چهار تیم برتر آسیا خواهند بود. واقعا تیم خشن و قدبلندی داشتند و میزبانی‌شان از سطح آسیا هم بالاتر بود. امکانات‌شان فوق‌العاده بود و تماشاگران زیادی هم به ورزشگاه می‌آمدند. سطح میزبانی‌شان هم در حد جام جهانی بود.

2003484

عبدی ادامه داد: به نظرم نسل بعدی فوتبال چین خیلی بهتر از تیم بزرگسالان فعلی‌شان خواهد بود چون از نظر فیزیکی بهتر شده‌اند و تقریبا قد تمام بازیکنان‌شان هم از بازیکنان ما بلندتر بود. دروازه‌بان‌شان هم عالی عمل کرد.
سرمربی تیم ملی جوانان گفت: این دو بازی از نظر فنی دستاورد بزرگی برای ما داشت. هر چند برخی بازیکنان ما در این سفر همراه مان نبودند اما برخی‌شان در تیم‌های لیگ برتری خود در هفته نخست بازی کردند که اتفاق خوبی بود. با این وجود کار برای آنها سخت خواهد شد چون ما الان یک تیم دیگر هم درست کرده‌ایم که با بازی‌های دوستانه بین‌المللی آبدیده و باتجربه می‌شوند.
او در ادامه گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده الان دیتای بزرگتری از بازیکنان تحت اختیارمان داریم و با این شرایط و بازیکنان باکیفیتی که داریم می‌توانیم بهتر برنامه‌ریزی کنیم.
عبدی با تمجید از بازیکنانش گفت: واقعا فکرش را نمی‌کردم که بازیکنان اینقدر باکیفیت کار کنند. تمام نکات تاکتیکی که به آنها گفتم را دقیقا در زمین انجام دادند اما احتیاج به زمان و امکانات داریم تا در مسابقات رسمی کیفیت بالاتری ارائه دهیم.
سرمربی تیم ملی جوانان درباره برنامه آینده تیمش هم توضیح داد: اردوی بعدی تیم ما از اول شهریور آغاز خواهد شد و تا نهم این ماه ادامه پیدا می‌کند. در این اردو ما شرایط کل بازیکنان را بررسی می‌کنیم و آنها را می‌بینیم تا لیست نهایی را اعلام کنیم چرا که روز 14 شهریور باید لیست نهایی را بدهیم و 16 شهریور راهی مسابقات شویم. البته سعی خواهیم کرد باز هم یکی دو بازی تدارکاتی دیگر در برنامه داشته باشیم.

دیدگاه‌ها