کد خبر : 2062731 | 26 مرداد 1403 ساعت 23:06 | 10K بازدید | 27 دیدگاه

فکر نمی‌کنم این شرایط عادلانه باشد؛

اخباری: آخرین قربانی نقش جهان بودیم

سرمربی تیم فوتبال چادرملو برگزاری بازی استقلال و پرسپولیس با VAR را ناعادلانه دانست.

اخباری: آخرین قربانی نقش جهان بودیم

به گزارش "ورزش سه"، سعید اخباری سرمربی تیم فوتبال چادرملو پس از شکست تیمش در اولین بازی فصل مقابل سپاهان در نقش جهان این‌طور حرف‌هایش را آغاز کرد: فکر می‌کنم برای شروع مسابقات با توجه به اینکه بسیاری از بازیکنان برای اولین مرتبه برای تیم ما بازی کردند شروع بدی نبود. در نیمه اول فقط یک موقعیت به سپاهان دادیم و چند موقعیت نیز داشتیم. 
او سپس با انتقاد از پنالتی‌ای که برای سپاهان در نیمه دوم گرفته شد اضافه کرد: پنالتی سپاهان شبهه‌برانگیز بود، شاید اگر VAR بود تصمیم دیگری گرفته می‌شد، مشابه همین صحنه در سال‌های گذشته پنالتی گرفته نشد. در آن لحظه از بازی به نظرم اشتباهی صورت گرفت. 
او ادامه داد: به هر حال به بازی برگشتیم. بازیکنان ما جنگیدند و نتیجه ۳ بر یک برای این بازی به نظرم عادلانه نبود. سعی می‌کنیم از اشتباهات این بازی درس بگیریم و خطاهای فوتبال را بیشتر یاد بگیریم. حالا نمی‌شود در کنفرانس همه چیز را گفت امیدوارم خودتان متوجه شده باشید.  

او سپس درباره اینکه گفته بود درباره وی آی آر صحبت نمی‌کند ولی درباره نبود وی آی آر صحبت کرد و اینکه چقدر بودن VAR اهمیت دارد اضافه کرد: ما با نبود خیلی چیزها کنار آمده‌ایم و الان هم با این موضوع کنار آمدیم و تمکین کردیم. فکر می‌کنم از همه چیز مهم‌تر نگاه عادلانه است. بخش خصوصی اگر نگاه عادلانه نباشد دلسرد می‌شود. نگاه عادلانه لازمه وجودی برای این رقابت است. شرکت صنعتی هم با این شرایط دلسرد می‌شود. به هر حال ما تمکین کردیم ولی خود سپاهان هم می‌داند که ۳ بر یک نتیجه عادلانه‌ای نبود. ما سعی کردیم در شرایط مساوی نیز موقعیت ایجاد کنیم، سعی می‌کنیم هماهنگ‌تر شویم و همین که در این زمین مصدوم ندادیم نکته مثبتی است. به هر حال این اتفاق رخ خواهد داد ولی زمان لازم داریم. 
او سپس با انتقاد از شرایط چمن نقش جهان اضافه کرد: در مورد بحث فنی این بازی صحبت نکنیم بهتر است. شما فقط ببینید هر بازیکن چند مرتبه سر خورد. واقعا این زمین شرایط خطرناکی دارد. فکر می‌کنم آخرین باری بود که بازی در این ورزشگاه برگزار شد و ما آخرین قربانی بودیم. خدا را شکر که بازیکنان مصدوم نشدند. البته یکی از بازیکنان مصدوم شد که مجبور به تعویض شدیم. هم سپاهان بازی مستقیم می‌کرد و هم ما. چون مجبور بودیم و شرایط پاس دادن نداشتیم. به هر حال چون اولین بازی لیگ برتری ما بود به نظرم نتیجه قابل قبول بود و برای بازی‌های بعدی با شرایط بهتری آماده می‌شویم.  

2043078

او سپس درباره حضور هواداران و اینکه تیمش هفته آینده نمی‌تواند در یزد میزبانی کند بیان کرد: واقعا سر این موضوع ناراحتیم که در هفته آینده جایی غیر از یزد بازی می‌کنیم و حضور هواداران خود را نداریم. حق یزدی‌ها بود که در کنار تیم ما باشند. دیدید سال گذشته چطور حمایت کردند. امیدوارم نگاهی که به دیگر ورزشگاه‌ها وجود دارد، برای ورزشگاه ما هم باشد. این چمنی که امروز تایید شده بود و سلامت بازیکنان در خطر بود امیدوارم همین نگاه به ورزشگاه ما هم باشد. 
اخباری با بیان این که از نقل‌وانتقالات تیم خود بسیار راضی هستم، خاطرنشان کرد: از نقل و انتقالات راضی هستم. بازیکنان جوان خوبی گرفتیم و یک مقدار هماهنگی زمان لازم دارد.  بعد از یکی دو هفته هماهنگ‌تر خواهیم شد. به زودی در مسیر قرار می‌گیریم.

خبرنگاری از اخباری خواست بیشتر درباره داوری صحبت کند و درباره گل آفساید سپاهان هم حرف بزند. او گفت: باید کارشناسان نظر بدهند. من در مورد داوری صحبت نکردم و گفتم باید اطلاعات خود را در خصوص صحنه‌هایی که می‌تواند خطا باشد بالا ببریم؛ به نظرم باید بیشتر یاد بگیریم تا خطا نکردن را یاد بگیریم. چون چیزی که در رختکن دیدیم شاید اگر وی آی آر بود اتفاق دیگری رخ می‌داد. به همین خاطر مطالبه این را دارم. نمی‌گویم اگر VAR بود ما برنده می‌شدیم ولی نتیجه متفاوت می‌شد. فوتبال به شکلی نیست که بتوان گفت اگر این اتفاق رخ می‌داد، آن نتیجه رقم می‌خورد. فوتبال در لحظات مختلف اشتباهات و اتفاقات زیادی دارد. به‌خصوص در چنین زمینی. واقعا به بازیکنان دو تیم تبریک می‌گویم. گل‌هایی که زده شد هم را دیدید. گل سوم هم ما در حمله بودیم. سپاهان در آسیا نیز گل‌هایی به ثمر رساند و دریافت کرد که به دلیل شرایط زمین‌بازی بود. گل اول و گل دوم شباب الاهلی. در این شرایط فوتبال از حالت عادی خارج می‌شود. به هر حال نمی‌شود با اما و اگر درباره‌ی فوتبال صحبت کرد. اگر آن صحنه اینطور می‌شد یا آنطور می‌شد. به تیم داوری هم خسته نباشید می‌گویم.

او سپس به انتقاد از برگزاری بازی استقلال و پرسپولیس با وی آی آر پرداخت و افزود: فکر نمی‌کنم صورت خوشی داشته باشد که دو بازی وی آی آر داشته باشد و بقیه بازی‌ها نداشته باشد. من شخص خودم را نمی‌گویم. من نماینده یک استان هستم و از جانب ۲۰ هزار تماشاگر یزدی در استادیوم حرف می‌زنم. ما در سه هفته پایانی نمی‌دانیم کجا میزبان هستیم.

دیدگاه‌ها