کد خبر : 2062717 | 26 مرداد 1403 ساعت 22:44 | 27.3K بازدید | 14 دیدگاه

مشت آلپای اوزالان بر صورت احمد شیک

بزرگترین جنجال سیاسی ترکیه با حضور یک فوتبالیست!

آلپای اوزالان، ستاره سابق فوتبال ترکیه، نقش پررنگی در درگیری در پارلمان این کشور داشت.

بزرگترین جنجال سیاسی ترکیه با حضور یک فوتبالیست!

به گزارش "ورزش سه"، روز جمعه به درخواست احزاب اپوزیسیون ترکیه، جلسه‌ای برای رسیدگی به وضعیت جان آتالای، نماینده مجلس، وکیل معروف و فعال حقوق بشر، تشکیل شد‌.

آتالای به دلیل سازمان‌دهی اعتراضات ضددولتی و با اتهاماتی مانند فعالیت علیه منافع ملی، به ۱۸ سال زندان محکوم شده است و در حال حاضر در زندان مارمارا در ترکیه به‌سر می‌برد.

انتظار می‌رفت که این جلسه نتایج مثبتی برای هر دو طرف داشته باشد اما زمان زیادی نگذشته بود که پارلمان ترکیه محل درگیری نمایندگان احزاب شد!

2069076

در این جلسه احمد شیک، نماینده حزب کارگران ترکیه در حال دفاع از منافع حزبش بود که آلپای اوزالان، نماینده حزب عدالت و توسعه که در جام جهانی ۲۰۰۲، مدافع تیم ملی ترکیه بود، با اعتراض به او نزدیک شد.

اعتراضات اوزالان و عصبانیت او در نهایت منجر به این شک که او کنترل خود را از دست بدهد و با مشت به نماینده دیگر حمله کند. پس از دقایقی سایر نماینده‌های احزاب هم به صحن پارلمان هجوم بردند و همین باعث شد که درگیری بزرگی رخ دهد که آغازکننده آن فردی آشنا برای دنیای فوتبال و هواداران این ورزش است.

2069075

آلپای اوزالان که اکنون نماینده حزب عدالت و توسعه است، در باشگاه‌هایی مانند بشیکتاش، فنرباغچه و استون ویلا بازی کرده و در بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵ از مدافعان تیم ملی ترکیه بود و در جام جهانی ۲۰۰۲ برای این تیم به میدان رفت.

دیدگاه‌ها