کد خبر : 2062715 | 27 مرداد 1403 ساعت 05:00 | 42.7K بازدید | 32 دیدگاه

آمار خاص گاریدو در بین مربیان خارجی پرسپولیس

سرمربی اسپانیایی با توقف مقابل ذوب آهن در گام نخست یک آمار منحصر بفرد را بر جای گذاشت.

آمار خاص گاریدو در بین مربیان خارجی پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس با سرمربی‌گری خوان کارلوس گاریدو در نخستین بازی رسمی خود در هفته نخست لیگ برتر بیست و چهارم مقابل ذوب آهن متوقف شد.
این تساوی در حالی رقم خورد که هیچ یکی از سرمربیان خارجی سرخ‌ها در تاریخ لیگ برتر فصل را با تساوی شروع نکرده بودند.

شیرین‌ترین شروع یک سرمربی خارجی روی نیمکت پرسپولیس، به فصل 83-82 برمی‌گردد. جایی که وینکو بگوویچ با تیم پرستاره و آماده خود، با هشت گل در ورزشگاه آزادی پگاه گیلان را شکست داد و نوید قهرمانی به هواداران داد اما مسائل حاشیه‌ای، اجازه تاریخ‌سازی به این تیم پرستاره نداد. در فصل بعد، راینر سوبل آلمانی به عنوان سرمربی پرسپولیس معرفی شد که در اولین مسابقه خود، سه بر یک مقابل فولاد در اهواز شکست خورد. پرسپولیس فصل 86-85 را هم با یک مربی خارجی یعنی مصطفی دنیزلی آغاز کرد که این سرمربی هم در هفته اول مسابقات، مقابل ابومسلم در مشهد با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد.

تا زمان حضور زلاتکو کرانچار در ابتدای فصل 89-88، پرسپولیس هیچ فصلی را با یک سرمربی خارجی آغاز نکرد تا اینکه این مربی کروات، در یک رقابت جذاب و نزدیک مقابل مس کرمان در این شهر، به تساوی ۳-۳ رسید. رقابتی که با دو گل و درخشش مرحوم هادی نوروزی برای پرسپولیس همراه بود. مانوئل ژوزه به عنوان یکی از مربیان ناموفق خارجی در تاریخ پرسپولیس، شروع خوبی در لیگ ایران داشت و در اولین مسابقه فصل 92-91، مقابل صنعت نفت در آبادان به پیروزی رسید.

به جز کالدرون، سایر مربیان خارجی پرسپولیس از جمله برانکو و اوسمار در میانه فصل هدایت تیم را برعهده گرفتند و تنها مربی آرژانتینی بود که مانند گاریدو، اولین بازی رسمی خود را در هفته اول لیگ برتر ایران تجربه کرد. بازی‌ای که با تک گل مهدی ترابی، با برتری پرسپولیس مقابل پارس جنوبی جم‌ همراه شد. 

در یک دهه اخیر، مربیان خارجی پرسپولیس معمولاً شروع خوبی روی نیمکت این تیم داشتند اما گاریدو مقابل تیم ربیعی نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک – یک به دست نیاورد و دو امتیاز خانگی را از دست داد.

دیدگاه‌ها