کد خبر : 2062709 | 26 مرداد 1403 ساعت 22:24 | 36.3K بازدید | 153 دیدگاه

آنها تاکتیکی نبردند و تجربه کمک‌شان کرد

دقیقی: استقلال امروز قسر در رفت

سرمربی شمس آذر مدعی است تیمش مقابل استقلال برتر بود و تنها بر اساس بی‌تجربگی شاگردانش بازنده این جدال شدند.

دقیقی: استقلال امروز قسر در رفت

به گزارش “ورزش سه”، شمس آذر در ثانیه‌های پایانی دیدار مقابل استقلال شکست خورد و این در حالی‌ست که سعید دقیقی با گفتن جمله «آنها امروز قسر در رفتند» از برتری تیمش در این بازی صحبت کرد.

سعید دقیقی با اشاره به این موضوع که بازیکنان تیمش پتانسیل بالایی خواهند داشت و در ادامه این موضوع را به نمایش خواهند گذاشت، از برتری تیمش در این بازی خبر داد. او مدعی شد که شاگردانش برای شادی گل انرژی زیادی صرف کردند و این موضوع دلیل اصلی خالی کردن بدن‌شان در صحنه گل برتری عنوان کرد: من از بازیکنانم خواستم که بلافاصله بعد از گل کردن پنالتی، توپ را بردارند و به وسط زمین بیاورند و این انرژی را حفظ کنند. با این حال شما دیدید که ۱۰ بازیکن از تابلو پریدند و به سمت تماشاگران رفتند و روی سر و کول هم پریدند. این اتفاق انرژی زیادی از آنها گرفت. من این تجربه را در بازی با پرسپوليس داشتم و همین موضوع را گوشزد کردم اما در آن صحنه و گلی که زدیم آنها همه چیز را فراموش کردند.

ویدئو: 350340

دقیقی با مقایسه شرایط بازیکنانش با نماینده سنگین‌وزن کشتی فرنگی ایران در المپیک 2024 پاریس گفت: امیرحسین زارع در 30 ثانیه آخر فینال المپیک، به قول معروف لاکتیک شده بود و نمی‌توانست فن بزند. بازیکنان ما بعد از گل با همین شرایط مواجه شدند. بازیکنان شمس آذر روی یک اوت استقلال، پرس لازم را انجام ندادند و این تیم از تجربه خودش استفاده کرد.

وی با یادآوری اتفاق دیدار فصل گذشته شمس آذر مقابل پرسپولیس عنوان کرد: در دیدار با پرسپولیس هم پیش از زدن گل تساوی، هفت کرنر تا دقیقه 60 زده بودیم و جوانی گریبان‌گیر ما شد. از آن مسابقه درس گرفته بودم و به بازیکنان گفتم توپ را زود وسط زمین بگذارید، اما فوتبال همین است. به استقلال بابت پیروزی در این مسابقه تبریک می‌گویم. این تیم به‌خاطر تجربه به برتری رسید؛ نه کیفیت تاکتیکی.

سرمربی شمس آذر قزوین که پیش از دیدار با استقلال از مازیار زارع سرمربی پیشین تیمش گلایه کرده بود، در این باره عنوان کرد: 80 درصد بازیکنان فصل گذشته ما از شمس آذر جدا شدند. همچنین 50 درصد بازیکنانی که در نقل‌ و انتقالات به خدمت گرفتیم، از جمع ما جدا شدند. برای زارع آرزوی موفقیت می‌کنم. با همین شرایط پیشنهاد شمس آذر را پذیرفتم و تیم را می‌سازم، اما من ملوان را آماده تحویل دادم.

2027740

دقیقی با بیان اینکه فوتبال انزلی باید از امکانات بهتری بهره ببرد، گفت: 95 درصد ترکیب ملوان (مقابل گل‌گهر) همان اَرِنج بازی‌های دوستانه‌ای بود که پشت سر گذاشتیم. البته بازیکنان ملوان در فُرم تاکتیکی زارع بازی کردند و تیم عملکرد بسیار خوبی داشت. این مسئله نشان‌دهنده توانایی زارع است. شرایطی که من از شمس آذر تحویل گرفتم، دلیلی بر این نیست که زارع تیم را بد تحویل داده است.

وی با تأکید بر اینکه شمس آذر را در نقطه بحرانی تحویل گرفت، گفت: سیستم مدیریتی شمس آذر باید حفظ می‌شد. بچه‌های لایق شمس آذر به دنبال یادگیری هستند و می‌خواهند خودشان را به فوتبال ایران ثابت کنند. آنها خیال مرا راحت کرده‌اند. رسیدن از اعتبار به افتخار نیازمند سخت‌افزار بیشتر است. فصل گذشته را با بحران و منفی سه امتیاز آغاز کردیم و قول می‌دهم همگان از بازی شمس آذر لذت ببرند.

سرمربی شمس آذر قزوین در مورد استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) در اعلام پنالتی به سود شمس آذر و تأیید گل سالم استقلال گفت: VAR به فوتبال ایران کمک می‌کند، اما باید روی خط آفساید دوربین داشته باشیم و نقطه پرسپکتیو را در نظر داشته باشیم. کمک داور بهترین فرد برای تصمیم‌گیری روی گل استقلال بود، اما به نظر داوران احترام می‌گذاریم.

دیدگاه‌ها