کد خبر : 2062653 | 26 مرداد 1403 ساعت 21:34 | 107.7K بازدید | 154 دیدگاه

همه خریدهای دراگان گل کاشتند؛

مس رفسنجان 0 - 2 تراکتور : شروع طوفانی ستاره‌ها

دو گل از حسین‌زاده و اشترکالی روی پاس‌های ترابی و دانیال کاری کرد تا تراکتور فصل جدید را مقتدرانه آغاز کند.

مس رفسنجان 0 - 2 تراکتور : شروع طوفانی ستاره‌ها

به گزارش "ورزش سه"، مس رفسنجان در شرایطی نخستین بازی فصل جدید لیگ برتر را برگزار کرد و میزبان تراکتور بود که محرم نویدکیا نتوانست از هیچ خرید جدیدی استفاده کند و با 11 بازیکن اصلی و دو مهره گمنام در روی نیمکت کارش را آغاز کرد و همین شرایط دشوار هم موجب شد تا تیمش در همان نیمه اول شوکه شود و تراکتور که نمایش تاکتیکی و فنی بهتری به نمایش گذاشته بود، روی دو نفوذ از سمت راست زمین و ارسال کوتاه مهدی ترابی و ضربه امیرحسین حسین‌زاده در دقیقه 10 و سانتر زمینی دانیال اسماعیلی‌فر و شوت اشترکالی در دقیقه 28 گل دوم را به ثمر رساند و برد ارزشمندی با حضور ستاره‌های تازه وارد کسب کند.

ویدئو: 350311

هفته اول لیگ برتر؛ جمعه: 1403/05/26؛ ساعت 19:15
ورزشگاه: شهدای صنعت مس رفسنجان
داور: محمدرضا تارخ / کمک‌ها: محمد هاشمی‌نسب، بهمن عبداللهی و مسعود حقیقی/ ناظر: اسماعیل صفیری.

2068949

🟠 ترکیب مس رفسنجان
حامد لک، سید مجید نصیری، محمد نژادمهدی، محمدرضا مهدی‌زاده، حسن جعفری، میثم تیموری، فرشید باقری، جلال‌الدین علی‌محمدی، محمدحسین کریم‌زاده (ماهان کاکولاریمی، دقیقه 88)، عرفان شهریاری (میثم رضایی، دقیقه 76) و محمد اکبری‌

سرمربی: محرم نویدکیا

🔴 ترکیب تراکتور تبریز
علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، دانیال اسماعیلی‌فر (مهدی شیری، دقیقه 60)، محمد نادری، ایگور پوستونسکی، ریکاردو آلوز (پوریا پورعلی، دقیقه 88)، مهدی ترابی، امیرحسین حسین‌زاده (مهدی هاشم‌نژاد، دقیقه 60)، رحمان جعفری (سیدمهدی حسینی، دقیقه 50) و تومیسلاو اشترکالی (مهدی عبدی، دقیقه 60)

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

2068965

🟡 اخطارها:

🟨 تراکتور: امیرحسین حسین‌زاده (دقیقه 21)

🟨 تراکتور: دانیال اسماعیلی‌فر (دقیقه 24)

🟨 مس رفسنجان: فرشید باقری (دقیقه 34)

🟨 تراکتور: سیدمهدی حسینی (دقیقه 56)


⚽️ شرح گل:

مس رفسنجان صفر - تراکتور یک (دقیقه 10: امیرحسین حسین‌زاده): بازیکنان تراکتور کرنر سمت راست زمین را کوتاه کار کردند و به پشت محوطه جریمه آوردند که پاس در عمق ایگور پوستونسکی را مهدی ترابی با ارسال در عرض و زمینی به مقابل دروازه مس رفسنجان فرستاد تا امیرحسین حسین‌زاده به راحتی گلزنی کند و توپ پس از برخورد به پای میثم تیموری به تور بچسبد.

ویدئو: 350287

مس رفسنجان صفر - تراکتور دو (دقیقه 28: تومیسلاو اشترکالی): فرار دانیال اسماعیلی‌فر از جناح راست زمین و ارسال زمینی این بازیکن روی تعلل مدافعان مس به اشترکالی رسید تا این ستاره جدید تراکتور با چرخش و شلیک به زیر طاق دروازه گل دوم تیمش را بزند.

ویدئو: 350291

⏱ لحظات حساس:

دقیقه 4: ریباند یک ارسال از جناح راست زمین به محوطه جریمه مس رفسنجان را تومیسلاو اشترکالی قصد داشت با شوت روی پا تبدیل به گل کند که ضربه والی این بازیکن با اختلاف کم از روی دروازه حامد لک به بیرون رفت.

دقیقه 25: موقعیت عالی گلزنی برای مس رفسنجان را کریم‌زاده از دست داد و نتوانست کار تیمی عالی و ارسال توپ از جناح چپ زمین را از مقابل تیرک دوم تبدیل به گل کند.

دقیقه 41: تراکتور روی حمله سریع نزدیک بود توسط ایگور پوستونسکی به گل برسد که حامد لک با خروج به موقع از دروازه نگذاشت توپ تبدیل به گل شود و گلر مس مقابل حمله تراکتور ایستاد.

دقیقه 44: مهدی ترابی باز هم خطرناک ظاهر شد و این‌بار پشت محوطه جریمه توپ را به رحمان جعفری رساند که شوت بی‌دقت این بازیکن بی‌حاصل بود.

دقیقه 44: نزدیک بود تراکتور روی توپ ارسالی از جناح راست غافلگیر شود که بیرانوند توپ را به کرنر فرستاد و نگذاشت توپ به دروازه برود.

2069012

دقیقه 4+45: رحمان جعفری می‌توانست تراکتور را در آخرین ثانیه نیمه اول به گل سوم برساند، اما پس از فرار 50 متری تا محوطه جریمه مس رفسنجان، نژادمهدی سد راه او شد و نگذاشت شوت این بازیکن به سمت چهارچوب برود.

دقیقه 47: فرار فرشید باقری از میانه زمین تا پشت محوطه جریمه و شوت زمینی این بازیکن با کمترین اختلاف از کنار تیرک دروازه تراکتور به بیرون رفت.

دقیقه 52: حامد لک با خروج به موقع از دروازه نگذاشت حسین‌زاده به توپ برسد و گلزنی کند که در ادامه هم دو بازیکن با یکدیگر برخورد داشتند و مصدوم شدند.

دقیقه 55: ضدحمله سریع مس رفسنجان با نفوذ باقری از سمت چپ محوطه جریمه تبدیل به موقعیت جدی شد که در نهایت یک کرنر به دنبال داشت.

2069013

دقیقه 58: فرشید باقری بدشانس بود که مزد بازی خوب خود را نگرفت و ضربه سر او روی توپ ارسالی از کرنر سمت راست زمین به تیرک عمودی دروازه تراکتور اصابت کرد و در ریباند هم ضربه نصیری از مقابل دروازه به بیرون رفت تا دروازه بیرانوند با فرصت‌سوزی عجیب بازیکنان مس باز نشود.

ویدئو: 350298

دقیقه 58: حامد لک در دو مرحله موقعیت‌های خطرناک تراکتور را با حمله از سمت چپ زمین و شوت از زاویه بسته دفع کرد و ضربه سر آلوز را در اختیار گرفت.

دقیقه 66: سر توپ و شوت تماشایی پوستونسکی از پشت محوطه جریمه با کمترین فاصله از بالای دروازه مس رفسنجان رد شد.

دقیقه 73: نژادمهدی با تکل عالی در محوطه جریمه خودی اجازه نداد مهدی عبدی از موقعیت گلزنی تراکتور استفاده کند و توپ را به کرنر زد.

دقیقه 90: موقعیت عالی مس رفسنجان از دست رفت و ضربه سر فرشید باقری و در ادامه ضربه سر نژادمهدی را باقری از مقابل دروازه خالی به تیرک عمودی کوبید تا بیرانوند گلی دریافت نکند.

دقیقه 3+90: شوت عجیب و غریب علی‌محمدی از پشت محوطه جریمه با فاصله زیاد از دروازه تراکتور به اوت رفت.


⭕️ حواشی:

* امیرحسین حسین‌زاده در دقیقه 21 به دلیل تمارض کارت زرد گرفت.

* ورزشگاه زیبا و جمع‌وجور مس رفسنجان با استقبال نسبتا خوب هواداران تیم میزبان پذیرای تراکتوری‌ها است.

* تراکتور با کیت دوم تازه امسال و پیراهن‌های سفید و مشکی و شورت سفید مقابل مس رفسنجان قرار گرفته است.

* دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران پس از دو سال غیبت در ورزشگاه‌های ایران امروز با تیشرت و شلوار مشکی و کفش سفید از کنار زمین تیمش را هدایت می‌کند.

* حدود 100 تماشاگر تراکتور در ورزشگاه مس رفسنجان حاضر هستند و تیم خود را تشویق می‌کنند.

2068975

* تراکتور از هر دو بازیکن کروات خود در ترکیب اصلی استفاده می‌کند که این دو مهره امروز کیفیت فوق‌العاده خود را به نمایش گذاشتند.

* دو گل زودهنگام تراکتور روی حرکات وینگرهای این تیم از جناح راست به ثمر رسید؛ مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر دو ستاره سابق پرسپولیس دو گل ابتدایی تراکتور را پایه‌ریزی کردند.

* حضور علیرضا بیرانوند در دروازه تراکتور پس از هشت سال، اولین نمایش شماره یک تیم ملی در تیمی غیر از پرسپولیس (در داخل ایران) خواهد بود.

* مس رفسنجان مثل سال گذشته با پیراهن نارنجی و شورت سبز و بدون تغییر در کیت در زمین حاضر است.

2068979

* مس رفسنجان به دلیل عدم ثبت‌نام بازیکنان تازه وارد در 48 ساعت مانده به مسابقه با ترکیب متفاوت و نیمکت خالی به میدان آمده و این موضوع شرایط کار را برای محرم نویدکیا بسیار دشوار کرده است.

* در دقیقه 48 فرشید باقری نزدیک بود با کارت زرد دوم جریمه شود که داور این کار را انجام نداد.

* اولین تعویض مسابقه در دقیقه 50 با خروج رحمان جعفری و ورود سیدمهدی حسینی رقم خورد و تراکتور با تغییر سبک بازی با نیم نگاهی به حفظ نتیجه، آرایش خود را تغییر داد؛ البته به نظر میرسید دراگان از نمایش رحمان جعفری نیز رضایت ندارد.

* علیرضا بیرانوند در نیمه اول با انجام یک سیو نشان داد که از آمادگی نسبتا خوبی برخوردار است. او در نیمه دوم با دریبل مهاجم مس رفسنجان در صحنه پرس تیمی حریف، ورزشگاه را به وجد آورد.

ویدئو: 350303

* حامد لک در دقیقه 52 پس از برخورد با امیرحسین حسین‌زاده به دنبال ترغیب کردن داور برای اخراج وینگر شماره 99 تراکتور بود. حسین‌زاده در این صحنه مصدوم شد؛ صحنه‌ای که داور می‌توانست برای تراکتور پنالتی بگیرد.

* دو بازیکن مس رفسنجان در این مسابقه، کم نام و نشان و بازی نکرده محسوب می‌شوند.

* در دقیقه 53 ورود یک جیمی جامپ به زمین و رفتن او به سمت علیرضا بیرانوند با واکنش کند و دیرهنگام ماموران انتظامی کنار زمین همراه بود. او با در آغوش گرفتن تماشاچی خونسردی خود را به نمایش گذاشت.

ویدئو: 350305

* فرشید باقری فعال‌ترین بازیکن تیم میزبان در ترکیب نارنجی‌پوشان محسوب می‌شود.

* امیرحسین حسین‌زاده پس از برخورد با حامد لک دچار مصدومیت شد و در دقیقه 58 از زمین بیرون برده شد تا جای خود را به مهدی هاشم‌نژاد بدهد.

* محرم نویدکیا از یکی از تعویضی‌هایش استفاده کرد و یکی از دو مهره ذخیره را به زمین فرستاد؛ عرفان شهریاری از زمین بیرون رفت و میثم رضایی جای او را گرفت.

* محمدرضا تارخ در دقیقه 79 نظر خود را برای اعلام اوت به سود مس رفسنجان عوض کرد و توپ را به تراکتور تحویل داد.

* در دقیقه 81 علی‌محمدی، هافبک با تجربه مس رفسنجان پس از خطا روی پای ریکاردو آلوز، با او درگیری لفظی پیدا کرد که دخالت مهدی حسینی، هافبک تراکتور و هم‌تیمی سابق جلال به این بحث پایان داد.

* کمک داور دوم مسابقه برخورد عارف آقاسی با اکبری، مهاجم مس را خطا تشخیص داد که این اتفاق با اعتراض مدافع تراکتور همراه بود.

* دومین و آخرین تعویض مس رفسنجان در دقیقه 88 انجام شد و کاکولاریمی، بازیکن گمنام این تیم به جای کریم‌زاده به زمین آمد.

* پوریا پورعلی اولین بازی خود برای تراکتور را با ورود به زمین در دقیقه 88 به جای ریکاردو آلوز انجام داد.


🥇 بهترین بازیکن:

امیرحسین حسین‌زاده را می‌توان فعال‌ترین بازیکن تراکتور دانست که علاوه بر زدن اولین گل فصل تیمش، روی بیشتر موقعیت‌ها نقش داشت و نمایش کم‌نقصی ارائه داد و در ایجاد فرصت گلزنی درخشان بود و دروازه نارنجی‌پوشان را تهدید کرد.


📌 اتفاق ویژه: 

تراکتور با خریدهای جدیدش فصل را طوفانی شروع کرد و ترابی و دانیال پاس گل دادند و اشترکالی هم گلزنی کرد، اما اتفاق مهم‌تر، حضور دو بازیکن ذخیره روی نیمکت مس رفسنجان و عدم حضور خریدهای جدید این تیم در این مسابقه بود.

دیدگاه‌ها