کد خبر : 2062652 | 26 مرداد 1403 ساعت 21:50 | 235K بازدید | 727 دیدگاه

بازگشت با پاس رامین بعد از شوک پنالتی

شمس آذر 1- استقلال 2: وی‌ای‌آر هست، لذت ببرید!

استقلال با دخالت مستقیم و اثرگذار VAR، موفق شد از سد شمس آذر قزوین عبور کند و یک بار دیگر ثابت شد که فناوری کمک داور ویدیویی می‌تواند عدالت را در لیگ به اجرا بگذارد.

شمس آذر 1- استقلال 2: وی‌ای‌آر هست، لذت ببرید!

به گزارش "ورزش سه"، در روز دخالت VAR و تصمیمات کاملا اثرگذار و مهم، استقلال موفق شد به لطف گل دقایق پایانی محمدحسین اسلامی، با نتیجه دو بر یک از سد شمس آذر قزوین عبور کرده و اولین سه امتیاز فصل جدید را از آن خود کند.

ویدئو: 350316

نخستین موقعیت جدی بازی را شمس آذر خلق کرد. این تیم پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد که ضربه علی آزادمنش با اختلاف کمی به بیرون رفت. چند دقیقه بعد، رامین رضاییان این موقعیت را پاسخ داد. او با یک حرکت در عرض و جا گذاشتن بازیکنان شمس آذر، ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که توپ او با برخورد به مدافعان حریف راهی کرنر شد.

در دقیقه 20 بود که محمدامین رضایی، گلر شمس آذر از دروازه خارج شد و پشت محوطه جریمه با سر، توپ را به پای ماشاریپوف کوبید و خوش شانس بود که استقلالی‌ها از این توپ سرگردان و دروازه خالی میزبان استفاده نکردند. در ادامه رضاییان در محوطه جریمه در موقعیت خوبی مقابل دروازه حریف قرار گرفت که شوت او با برخورد به پای محمدامین رضایی، راهی کرنر شد.

نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید. اما در دقایق ابتدایی نیمه دوم، شاگردان نکونام به گل رسیدند. سیلوا یک ضربه خطا را از مرکز زمین به روی دروازه ارسال کرد که رمضانی با ضربه سر، روی توپ اثر گذاشت که محمدی، کاپیتان شمس آذر، توپ را به صورت ناقص دفع کرد و توپ به رمضانی رسید که این بازیکن خودش را به سمت توپ پرت کرد و با یک ضربه، دروازه را باز کرد.

علی آزادمنش دو ارسال بسیار خطرناک و تند و تیز را به روی دروازه ارسال کرد که هر دو از کنار تیرک دروازه به بیرون رفتند. او سپس به‌طور اتفاقی تا آستانه گلزنی پیش رفت. ارسال آزادمنش به دلیل وزش بسیار شدید باد تغییر مسیر داد و در آستانه ورود به دروازه بود که حسینی با یک سوپرواکنش دیدنی، توپ را راهی کرنر کرد.

در ادامه و با دخالت VAR، شمس آذر صاحب یک ضربه پنالتی شد. پس از سرنگونی مدافع شمس آذر در محوطه جریمه استقلال،  کوپال ناظمی از پیام حیدری خواست تا برای بررسی صحنه به کنار زمین بیاید و او پس از بازبینی صحنه، یک خطای پنالتی برای میزبان اعلام کرد که امیرمحمد نسایی آن را برخلاف جهت حرکت حسینی وارد دروازه کرد.

در دقیقه 90+4 بود که باز هم دخالت VAR باعث یک اثرگذاری مهم در نتیجه بازی شد. پس از حرکت دیدنی رامین رضاییان از سمت راست و ارسال این بازیکن، محمدحسین اسلامی با یک ضربه دیدنی، گل دوم را به ثمر رساند ولی کمک داور آن را آفساید اعلام کرد که پس از بازبینی صحنه توسط کمک داور ویدیویی، این گل تأیید شد.

در نهایت نیز بازی با نتیجه دو بر یک به سود استقلال به پایان رسید تا شاگردان نکونام سه امتیاز دشوار خارج از خانه را کسب کنند.


گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های شمس آذر قزوین و استقلال را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

بازی از هفته اول – بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر ایران 

جمعه: 26/05/1403؛ ساعت: 19:30 

ورزشگاه: سردار آزادگان قزوین /  پنج هزار تماشاگر 

گروه داوری: پیام حیدری / کمک‌ها: سعید قاسمی، محمد عطایی؛ داور چهارم: حسین زمانی / داور VAR: کوپال ناظمی؛ کمک داور VAR: احمد محمدی / ناظر: رضا سخندان  


🔴ترکیب شمس آذر:

محمدامین رضایی، امیرحسین صدقی، هومن ربیع‌زاده، مهدی محمدی، علی آزادمنش، میلاد فخرالدینی (82- حسین شهابی)، امیرمحمد نسایی، صادق آلبوصبیح، امید علیپور (70- علی وزیری پناه)، نوید کومار (74- خشایار زبرجد) و مجتبی فخریان (82- ایمان اکبری)

سرمربی: سعید دقیقی

2068957

🔵ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس (6+90: سامان فلاح)، آرش رضاوند، محمدحسین اسلامی، جلال‌الدین ماشاریپوف و آرمان رمضانی(90- علیرضا کوشکی)

سرمربی: جواد نکونام

2068958

🟡اخطارها:

🟨 مهدی محمدی از شمس آذر در دقیقه 11

🟨 صادق آلبوصبیح از شمس آذر در دقیقه 53

🟨 علی وزیری پناه از شمس آذر در دقیقه 78


⚽️شرح گل:

شمس آذر صفر – استقلال یک (دقیقه 54: آرمان رمضانی): رافائل سیلوا از زمین خودی، ضربه خطا را به روی دروازه میزبان ارسال کرد که ابتدا رمضانی با یک ضربه سر روی توپ اثر گذاشت که دفع توپ مهدی محمدی ناقص بود و توپ دوباره به رمضانی رسید که این بازیکن با یک ضربه در حالت نامتعادل، دروازه را باز کرد.

ویدئو: 350301

شمس آذر یک – استقلال یک (دقیقه 89: امیرمحمد نسایی): پس از ارسال یک کرنر به روی دروازه استقلال، رافائل سیلوا با کشیدن مدافع شمس آذر مرتکب خطا شد که این صحنه پس از بررسی توسط VAR تأیید شد و پیام حیدری یک پنالتی به سود میزبان اعلام کرد و نسایی برخلاف جهت حرکت حسینی، توپ را وارد دروازه کرد.

ویدئو: 350313

شمس آذر یک – استقلال 2 (دقیقه 4+90: محمدحسین اسلامی): روی یک حمله سریع از سمت راست و ارسال رامین رضاییان به روی دروازه، محمدحسین اسلامی موفق شد دروازه را باز کند که ابتدا این گل به دلیل آفساید رد شد اما پس از بازبینی صحنه توسط اتاق VAR، گل اسلامی تأیید شد تا بازی دو بر یک شود.

ویدئو: 350315

⏱لحظات حساس:

دقیقه 2: پس از خطای روزبه چشمی، شمس آذر پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد که ضربه علی آزادمنش با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 5: رامین رضائیان با یک حرکت در عرض دیدنی و جا گذاشتن بازیکنان شمس آذر، ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که توپ او با برخورد به مدافعان راهی کرنر شد. ارسال کرنر رامین نیز به شکل خطرناکی و به صورت مستقیم، به بیرون رفت.

دقیقه 17: استقلال صاحب یک موقعیت خوب شد که شوت رمضانی در آستانه ورود به دروازه با برخورد به پای مدافع شمس آذر دفع شد. در ادامه کمک داور آفساید رضاوند را اعلام کرد که قبل از این شوت در آفساید بود ولی به دلیل حضور VAR، کمک‌داور اجازه ادامه بازی را داده بود.

دقیقه 20: روی یک توپ ارسالی به پشت مدافعان شمس آذر، گلر میزبان از دروازه خارج شد و پشت محوطه جریمه قصد داشت با ضربه سر توپ را دور کند که خوش شانس بود توپ پس از برخورد به پای ماشاریپوف، از او فاصله گرفت و در نهایت راهی اوت شد.

دقیقه 31: استقلالی‌ها حمله خوبی را از سمت چپ آغاز کردند که ابتدا پاس رضاوند به زبیر رسید و او نیز توپ را به رضاییان داد که شوت رامین را محمدامین رضایی، گلر شمس آذر راهی کرنر کرد.

ویدئو: 350294

دقیقه 60: یک ارسال بسیار خطرناک از بازیکنان شمس آذر به روی دروازه از مقابل دو بازیکن عبور کرد و فخریان نتوانست دروازه را باز کند.

دقیقه 62: ارسال خطرناک بازیکنان شمس آذر توسط آزادمنش پس از برخورد به بازیکنان استقلال راهی کرنر شد.

دقیقه 65: ارسال سریع و تند و تیز آزادمنش به یک‌باره و به دلیل وزش شدید باد تغییر مسیر داد و در شرایطی که نزدیک بود وارد دروازه شود، حسینی با یک سوپرواکنش، توپ را راهی کرنر کرد.

ویدئو: 350306

دقیقه 73: شمس آذر در گوشه زمین یک ضربه کاشته را به دست آورد که ارسال دیدنی و سریع بازیکنان این تیم به شکل خطرناکی از کنار تیرک به بیرون رفت.

دقیقه 77: روی یک کار تیمی دیدنی از سمت راست، محمدحسین اسلامی توپ را با یک پاس زمینی تند و تیز به روی دروازه ارسال کرد که توپ از مقابل ماشاریپوف عبور کرد و او نتوانست دروازه خالی را باز کند.

دقیقه 80: شوت هومن ربیع‌زاده از راه بسیار دور به شکل خطرناکی روانه دروازه استقلال شد که حسینی با واکنش دیدنی توپ را دور کرد.

دقیقه 84: شوت حسین شهابی با اختلاف از بالای دروازه حسینی به بیرون رفت.


⭕️حواشی:

* آی‌تی‌سی دیدیر اندونگ صادر نشد و او از جایگاه تماشاگران بازی را دنبال کرد. او در ابتدا و به همراه سایر هم‌تیمی‌هایش به گرم کردن پرداخت ولی در ادامه متوجه شد که این بازی را از دست داده است.

* کولینا، رئیس کمیته داوران فیفا تماشاگر ویژه بازی شمس‌آذر و استقلال شد.

* محمدحسین مرادمند، مدافع بلاتکلیف استقلال از جایگاه VIP این بازی را تماشا کرد.

* به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها و ناآماده بودن VAR، بازی با هفت دقیقه تأخیر آغاز شد.

* مهرداد محمدی به دلیل محرومیت، گوستاوو بلانکو به‌خاطر مشکلات ثبت قراردادش، ابوالفضل جلالی نیز به‌خاطر مصدومیت، این بازی را از دست داده‌اند.

* ورزشگاه سردار آزادگان قزوین نسبت به پروتکل‌های استانداردسازی مجهز به گیت‌های الکترونیکی است و با مکانیزم خوبی در این فصل آماده میزبانی از مسابقات شده.

* اتوبوس تیم فوتبال استقلال در محاصره و استقبال پرشور هواداران این تیم وارد ورزشگاه شد.

* رامین رضاییان خرید جنجالی استقلال در این فصل بیش از سایرین مورد توجه هواداران استقلال قرار گرفت و بیشتر از سایر بازیکنان تشویق شد. هواداران استقلال در تشویق رضاییان به هواداران پرسپولیس کنایه زدند.

* بانوان هوادار دو تیم هم در قسمتی از ورزشگاه مستقر شدند.

* این دیدار نیز به‌مانند بازی روز گذشته پرسپولیس و ذوب‌آهن با VAR برگزار شد و سیستم سیار VAR امروز در ورزشگاه مستقر بود که اعضای کمیته داوران قبل از بازی تمام موارد را تست کردند. به دلیل آماده نبودن سیستم کمک داور ویدیویی بازی با تأخیر چند دقیقه‌ای آغاز شد.

* هواداران استقلال دقایقی مهدی هاشمی‌نسب مربی فصل گذشته این تیم را تشویق کردند.

* هواداران با شعار «جواد لالیگایی» سرمربی استقلال را تشویق کردند.

* بازیکنان استقلال قبل از ورود به زمین نسبت به خشک بودن زمین اعتراض کردند که این ایراد توسط مسئولان اجرایی ورزشگاه برطرف شد.

* نور ورزشگاه سردار آزادگان قزوین هم طبق استاندارد فیفا و AFC در این فصل به 1600 لوکس ارتقا یافته است.

دیدگاه‌ها