کد خبر : 2062649 | 26 مرداد 1403 ساعت 21:15 | 33.1K بازدید | 71 دیدگاه

کم نیاوردند و زمین‌گیر نشدند

سپاهان 3 - 1 چادرملو : شروعی که انتظار داشتیم!

تیم فوتبال سپاهان موفق شد اولین بازی فصل را با پیروزی سه بر یک پشت سر بگذارد.

سپاهان 3 - 1 چادرملو : شروعی که انتظار داشتیم!

به گزارش "ورزش‌ سه"، این پیروزی البته آسان برای مورایس و شاگردانش رقم نخورد و آنها در دقیقه ۶۰ روی یک ضربه والی تماشایی ترس آخرین شکست خود را در ورزشگاه نقش جهان را به‌خاطر آوردند. 

ویدئو: 350309

سپاهان البته بازی را خوب آغاز کرد و در حالی که می‌توانست حتی در نیمه اول به گل دست پیدا کند، در نیمه دوم بود که با ضربه پنالتی کاوه رضایی در دقیقه ۵۴ که با تیزهوشی آریا یوسفی به دست آمده بود به گل اول دست پیدا کرد. 
با این حال چند دقیقه بعد تیم فوتبال چادرملو روی یک والی تماشایی توسط محمد پاپی در دقیقه ۶۲ به گل تساوی دست پیدا کرد تا نگرانی هواداران سپاهان فزونی بگیرد و شعار علیه مدیران باشگاه را تشدید کنند.  
در شرایطی که اوضاع به سود سپاهان به نظر نمی‌رسید محمد کریمی روی پاس کاوه رضایی موفق شد در اوج التهاب در دقیقه ۶۹ دروازه حجت صدقی را برای دومین مرتبه باز کند. 

2069034

در ادامه بازیکنان سپاهان موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند و تیم سعید اخباری هم برای بازگشت دوباره تلاش می‌کرد اما در نهایت این سپاهان بود که از تجربه و تعویض‌های خود بهتر استفاده کرد و در دقیقه اول وقت‌های رضایی روی پاس تماشایی و دقیق کریمی و ضربه رضا شکاری به گل سوم دست یافت تا از کسب ۳ امتیاز در اولین بازی فصل مطمئن بشود. 
این بازی در شرایطی برگزار شد که نقش جهان اصلا وضعیت خوبی نداشت و شاید آخرین میزبانی را برای مورایس و شاگردانش برگزار کرد. سپاهان با پیروزی در اولین گام با امیدواری به ادامه مسابقات می‌اندیشد و در سوی دیگر اخباری و شاگردانش باید برای کسب اولین امتیاز تاریخ لیگ برتر همچنان منتظر بمانند و چشم به بازی خانگی داشته باشند.

با گزارش زنده این دیدار همراه "ورزش سه" باشید.

جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
داور امیر عرب‌براقی - کمک‌ها علیرضا مرادی، هادی طوسی و میثم صفاری - ناظر محسن ترکی


🟡 ترکیب سپاهان برابر چادرملو

پیام نیازمند، صالح حردانی (آقایی‌پور "65) (رضا اسدی "75)، برایان دابو، محمد کریمی، کاوه رضایی (اسماعیل فلامرزی "89)، آریا یوسفی، وحدت حنانوف، محمد محبی (رضا شکاری "65)، حسین گودرزی، امین حزباوی و محمد دانشگر
سرمربی: ژوزه مورایس

2068942

🔵 ترکیب چادرملو برابر سپاهان
حجت صدقی، سیروس صادقیان، محمد بختیاری، محمدحسین فلاح، محمد پاپی (والاس آلمیدا "72)، هادی حبیب‌نژاد، علی طاهران، محمد حسینی (سعید محمدی‌فر "77)، علی خدادادی (علاالدین الدالی "65)، علی یحیی‌زاده و رضا دهقان (متئوس سانتوس "72)
سرمربی: سعید اخباری

2068943

⚽ شرح گل:

سپاهان (۱-۰): در دقیقه ۵۴ کاوه رضایی موفق شد با ضربه‌ای به وسط دروازه در حالی که صدقی به سمت راست خود رفته بود پنالتی‌ای که آریا یوسفی از محمد بختیاری گرفته بود را به گل اول تیمش تبدیل کند.

ویدئو: 350296

چادر ملو (۱-۱): در دقیقه ۶۲ توپ برگشتی به پشت محوطه جریمه را محمد پاپی با یک والی تماشایی به زیباترین شکل ممکن وارد دروازه پیام نیازمند کرد.

ویدئو: 350297

سپاهان (۲-۱): در دقیقه ۶۹ محمد کریمی موفق شد روی پاس عرضی کاوه رضایی با شوتی که آرام ولی به گوشه دروازه زده شد، دروازه چادرملو را برای دومین مرتبه باز کند.

ویدئو: 350299

سپاهان (۳-۱): در دقیقه ۱+۹۰ پاس دقیق محمد کریمی مهاجم سپاهان رضا اسدی را در موقعیت تک به تک با صدقی گلر حریف قرار بدهد. اسدی قصد عبور از صدقی را داشت اما موفق نبود تا در ادامه شکاری از راه برسد و دروازه بی‌سنگربان را با یک بغل پا باز کند.

ویدئو: 350307

🟨 کارت زرد: 

سپاهان: صالح حردانی ("15) - حزباوی ("60) - کریمی ("61)

چادرملو: محمد پاپی ("2+45) - علی طاهران ("61)


⏱ لحظات حساس:

دقیقه ۴: سپاهان موقعیت خوبی را از سمت چپ خط هجومی خود با ارسال حسین گودرزی ایجاد کرد که مدافعین تیم حریف زودتر از مهاجمین به توپ رسیدند.

دقیقه ۵: شوت کاوه رضایی در موقعیت بسیار خوبی زده شد ولی بی‌دقت بود.

دقیقه ۸: شوت آریا یوسفی در موقعیت تک به تک با واکنش خوب سنگربان چادرملو به گل تبدیل نشد.

دقیقه ۳۰: سپاهان موفق به گلزنی توسط کاوه رضایی شد اما در حالی که ضربه این بازیکن به گل تبدیل شد کمک داور در موقعیتی بسیار مشکوک اعلام افساید کرد.

ویدئو: 350293

دقیقه ۳۶: محمدامین حزباوی روی کرنر ارسالی از سمت چپ دروازه چادرملو صاحب موقعیت شد که ضربه مدافع سپاهان به شکل خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۴: ضربه کاوه رضایی که از بالای سر دروازه‌بان قصد باز کردن دروازه را داشت با اختلاف بسیار کمی به اوت رفت و روی تور دروازه فرود آمد.

دقیقه ۹۰: خروج به موقع پیام نیازمند مانع از گلزنی مهاجم تیم حریف شد.

2068966

⭕️ حواشی:

*در حالی که استقلال و‌ پرسپولیس با استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی مقابل حریفان خود قرار گرفتند سپاهان بدون این تکنولوژی مقابل چادرملو بازی می‌کند.

*ژوزه مورایس با وجود سرماخوردگی و غیبت در آخرین تمرین تیم و نشست خبری هر طور شده خودش را به این بازی رسانده است.

*نگرانی بزرگ در این مسابقه به‌مانند مصاف قبلی طلایی‌پوشان وضعیت چمن نقش جهان است که اصلا شرایط خوبی ندارد.

*حضور وحدت حنانوف در ترکیب اصلی از نکات ویژه این مسابقه است.

*فوتبال یزد پس از ۱۸ سال و سقوط شهید قندی یزد بار دیگر در سطح اول کشور با چادرملو با سرمربی‌گری سعید اخباری صاحب نماینده شده است.

*نکته جالب دیگر در فهرست سپاهان مقابل چادرملو خط خوردن مهدی لیموچی است که در مصاف با شباب الاهلی بازیکن ثابت بود.

*استقبال قابل توجهی از بازی اول سپاهان در لیگ بیست و چهارم به‌ عمل نیامده که نشان از نارضایتی هواداران اصفهانی از وضعیت تیم است.

*نکته قابل توجه دیگر در ترکیب سپاهان غیب جواد آقایی‌پور است.

*علاوه بر مهدی لیموچی، سیاوش یزدانی و هادی محمدی نیز در فهرست سپاهان برای این مسابقه حضور ندارند.

*عرب‌براقی، حنیف عمران‌زاده را به دلیل اعتراض به تصمیماتش از کنار زمین اخراج کرد.

*هواداران سپاهان به شکل عجیبی پیش از گل محمد پاپی و پس از گل تماشایی این بازیکن شعارهای قبلی خود را علیه مدیران باشگاه سر دادند.

*جواد آقایی‌پور که به عنوان یار جایگزین در نیمه دوم وارد زمین شده بود به دلیل مصدومیت جای خود را به رضا اسدی داد و حالا باید مصدومیت این بازیکن چقدر جدی است.

*پیام نیازمند سنگربان تیم فوتبال سپاهان پس از دریافت گل تساوی به شدت ناراحت بود. و این موضوع را با پرتاب بطری آب به بیرون زمین و کوبیدن آن نشان داد.


بهترین بازیکن زمین 
محمد کریمی توانست در این مسابقه با زدن یک گل حساس و بهنگام و ارسال پاس‌های دقیق نقش مهمی در پیروزی تیمش داشته باشد. این همان کاری بود که کاوه رضایی هم انجام داد و با زدن گل اول و ارسال پاس گل دوم که بسیار حیاتی بود، لایق کسب بهترین بازیکن زمین و حتی هفته اول لیگ برتر باشد.


اتفاق ویژه 
عدم برگزاری این مسابقه در ورزشگاه نقش جهان که چمن فاجعه‌باری داشت و بدون استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدیویی در حالی که استقلال و پرسپولیس با وی‌آی‌آر بازی کرده بودند، اتفاق ویژه این بازی پر حادثه و پر اتفاق بود.

عکس‌ها: حمیدرضا مهدی‌زاده اردکانی

دیدگاه‌ها