کد خبر : 2062549 | 26 مرداد 1403 ساعت 13:14 | 16.7K بازدید | 54 دیدگاه

مرادی: لیگ خوبی را شروع کردیم؛

تشریح استفاده از VAR در اولین بازی لیگ برتر

گزارش اتاق سیستم کمک داور ویدئویی نخستین دیدار لیگ برتر در فصل بیست و چهارم تشریح شد.

تشریح استفاده از VAR در اولین بازی لیگ برتر

به گزارش ورزش‌سه، افتتاحیه بیست و چهارمین دوره رقابت‌هلهای لیگ برتر در حالی شب گذشته میان دو تیم پرسپولیس و ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه امام خمینی شهر اراک برگزار شد که این دیدار با استفاده از سیستم VAR برگزار شد تا فوتبال باشگاهی کشور پس از چندین سال سرانجام همچون لیگ‌های معتبر دنیا از این قابلیت بهره ببرد و در دیداری غیر از دربی هم شاهد استفاده از این فناوری باشیم. 

در همین راستا دانیال مرادی، رئیس دپارتمان داوری با دریافت گزارش مربوط به عملکرد سیستم VAR گفت: ابتدا باید خوشحالی خود و مجموعه کمیته داوران و بدون شک جامعه فوتبال کشور را بابت استفاده از این سیستم در فوتبال کشور عنوان کنم و بگویم با وحود اینکه چنین تکنولوژی همچنان در بسیاری از کشورها نیست اما توانستیم آن را با وجود تمام مشکلات به کشور بیاوریم و از آن استفاده کنیم.

وی افزود: در جریان بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن چند صحنه مشکوک وجود داشت که خوشبختانه تصمیم VAR مهر تایید روی تصمیمات داوری زد. آرامش دو تیم هم در جریان بازی و نوع نگاه به عملکرد داوری نیز کاملا مشهود بود. فکر می‌کنم لیگ خیلی خوبی را شروع کردیم. تیم داوری از سیستم مورد استفاده رضایت داشت و این موضوع بدون شک در هفته‌های آینده بیش از پیش به ما کمک می کند.

او تاکید کرد: امیدوارم امروز هم بازی استقلال و شمس‌آذر با توجه به حضور داور ویدوئویی به خوبی برگزار شود.

دیدگاه‌ها