کد خبر : 2062544 | 26 مرداد 1403 ساعت 12:44 | 11.1K بازدید | 13 دیدگاه

پرواز دوباره یزد در لیگ برتر بعد از ۱۸ سال!

پس از نزدیک به دو دهه بار دیگر علاقه‌مندان به فوتبال در یزد شاهد حضور تیم شهر و استان خود در بالاترین سطح فوتبال ایران خواهند شد.

پرواز دوباره یزد در لیگ برتر بعد از ۱۸ سال!

به گزارش ورزش‌سه ، استان یزد آخرین بار در فصل 1384- 1385 در لیگ برتر ایران نماینده داشت؛ تیم شهید قندی یزد بعد از یک فصل حضور در لیگ برتر به دسته اول سقوط کرد و از آن پس مردم استان یزد دیگر رنگ داشتن تیم لیگ برتری را ندیدند.

حالا چادرملو اردکان بعد از 18 سال انتظارها را خاتمه داد و یزد را صاحب نماینده در لیگ برتر ایران کرد.

سعید اخباری و شاگردانش دومین نماینده استان یزد در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر خواهند بود که البته دوست ندارند مثل شهید قندی خیلی زود به جای قبلی برگردند و علاقه‌مند هستند سال‌ها در سطح اول فوتبال ایران باقی بمانند.

2042048

اولین و آخرین حضور نماینده یزد در لیگ برتر مربوط به 18سال قبل است که تیم شهید قندی راهی این لیگ شد و فقط یکسال دوام آورد و باز به لیگ دسته یک سقوط کرد و از آن سال تاکنون این استان هیچ نماینده‌ای در لیگ برتر نداشته است و هواداران متعصب و خونگرم یزدی در حسرت حضور در لیگ مانده بودند.

البته یزدی‌ها پیش‌تر و در دهه ۶۰ نیز با دو تیم منتخب یزد و استقامت در لیگ قدس در فوتبال ایران خودنمایی کردند و درخشش محمد عادل‌زاده که ستاره بی‌چون و چرای آنها بود بر محبوبیت این رشته در یزد افزود. 

اکنون بار دیگر درهای سعادت به روی یزدی‌ها باز شده و این تیم می‌تواند در لیگ برتر فوتبال ایران عرض اندام کند و استعداد جوانان یزدی را به رخ حریفان بکشد اما این آغاز یک راه دشوار است و حساب لیگ برتر با لیگ‌های پایین‌تر متفاوت است و این را خود چادرملویی‌ها و دست اندرکاران این تیم و فوتبال یزد هم به خوبی می‌دانند.

باید دید شروع اخباری و شاگردانش پس از چند هفته آماده‌سازی در اولین بازی لیگ برتری مقابل یک تیم مدعی چطور خواهد بود.

دیدگاه‌ها