کد خبر : 2062522 | 26 مرداد 1403 ساعت 10:24 | 32.6K بازدید | 39 دیدگاه

معادلات و سیدبندی به سود سپاهان؛

قرعه مرگ هم برای تراکتور زندگی است! (عکس)

از ساعتی بعد قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا در مقر ای اف سی برگزار خواهد شد.

قرعه مرگ هم برای تراکتور زندگی است! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا سرانجام از دو تورنمنت جذاب خود، لیگ نخبگان و قهرمانان، رونمایی خواهد کرد و حضور چهار نماینده ایران در این دو رقابت باعث شده تا چشم طرفداران ایرانی هم به قرعه‌کشی این رقابت‌ها باشد. پرسپولیس و استقلال در لیگ الیت حضور دارند و سپاهان و تراکتور هم در لیگ قهرمانان حاضر هستند.

با این حال نکته جالب در مورد لیگ قهرمانان این است که به جز چند تیم ایران، عربستان، امارات و قطر، عملا تیم سرشناسی در منطقه غرب دیده نمی‌شود و به همین علت در هر گروهی، می‌توان انتظار صعودی ساده و بی دردسر را برای نمایندگان ایران داشت.

سپاهان در بدترین حالت با تیمه‌های شارجه امارات، استقلال تاجیکستان و الوحدات اردن رودررو خواهد شد و تراکتور در دشوارترین گروه با شباب الاهلی امارات، استقلال تاجیکستان و الوحدات اردن بازی خواهد کرد که هر حالت، نمایندگان ایران شانس اول یا دوم صعود خواهند بود.

2068729

مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از روز 27 شهریور آغاز خواهند شد و تا روز 27 اردیبهشت ادامه خواهند داشت تا لیگ قهرمانان، تورنمنتی 7 ماهه در سطح فوتبال آسیا لقب بگیرد. بازی‌های مرحله گروهی 14 آذر به پایان خواهند رسید و بعد از دو ماه تعطیلی، از 23 بهمن دور حذفی به انجام می‌رسد.

نکته مهم اینکه بازی‌های لیگ قهرمانان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در مرحله غرب برگزار خواهد شد و بر اساس قرعه‌کشی، برنامه تیم‌های ایرانی هم مشخص می‌شود. شلوغ‌ترین اسفند خواهد بود که بازی برگشت یک هشتم و دیدارهای رفت و برگشت یک چهارم نهایی در آن برگزار می‌شوند.

2068730

نکته حائز اهمیت این است که دیدار فینال به صورت تک بازی برگزار می‌شود اما یک هشتم، یک چهارم و نیمه‌نهایی به صورت رفت و برگشت انجام خواهد شد. همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که از مرحله یک چهارم نهایی تیم‌های غرب و شرق آسیا هم بایکدیگر رودررو خواهند شد.

هفته اول: سه‌شنبه و چهارشنبه، 27 و 28 شهریور
هفته دوم: سه‌شنبه و چهارشنبه، 10 و 11 مهر
هفته سوم: سه‌شنبه و چهارشنبه، 1 و 2 آبان
هفته چهارم: سه‌شنبه و چهارشنبه، 15 و 16 آبان
هفته پنجم: سه‌شنبه و چهارشنبه، 6 و 7 آذر
هفته ششم: سه‌شنبه و چهارشنبه، 13 و 14 آذر

یک هشتم نهایی - رفت: سه‌شنبه و چهارشنبه، 23 و 24 بهمن
یک هشتم نهایی - برگشت: سه‌شنبه و چهارشنبه، 30 بهمن و 1 اسفند

یک چهارم نهایی - رفت: سه‌شنبه و چهارشنبه، 14 و 15 اسفند
یک چهارم نهایی - برگشت: سه‌شنبه و چهارشنبه، 21 و 22 اسفند

نیمه نهایی - رفت: سه‌شنبه، 19 فروردین
نیمه نهایی - برگشت: سه‌شنبه، 26 فروردین

فینال: شنبه، 27 اردیبهشت

دیدگاه‌ها