کد خبر : 2062394 | 25 مرداد 1403 ساعت 21:36 | 245.8K بازدید | 791 دیدگاه

روزهای سخت، دور از خانه

پرسپولیس ۱-۱ ذوب‌آهن : تیم گاریدو هنوز دارد لود می‌شود!

پرسپولیس در اولین بازی خود در لیگ برتر مقابل ذوب آهن به تساوی یک بر یک رضایت داد.

پرسپولیس ۱-۱ ذوب‌آهن : تیم گاریدو هنوز دارد لود می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، در اولین مسابقه لیگ بیست و چهارم، پرسپولیس به دلیل آماده نبودن ورزشگاه‌های تهران مجبور به میزبانی در شهر اراک مقابل ذوب آهن اصفهان بود و در این ورزشگاه با نتیجه یک بر یک متوقف شد.

ویدئو: 350162

مدافع عنوان قهرمانی بعد از یک نقل و انتقالات تابستانی پرالتهاب و کوچ دسته جمعی ستاره‌هایش و همچنین رفتن اوسمار ویرا، با تغییرات زیادی پا به لیگ جدید گذاشت و با هدایت خوان کارلوس گاریدو اسپانیایی، تنها یک امتیاز از بازی اول به دست آورد.

پرسپولیس در شرایطی لیگ را شروع کرد که هنوز ضعف‌هایی در برخی پست‌ها دارد و دقایق زیادی از مسابقه نتوانست شکل خوبی از خود نشان بدهد.

سرخ‌ها در ابتدای بازی و در ثانیه ۵۳ روی یک پرتاب اوت دروازه خود را توسط مجید علیاری باز شده دیدند و پس از آن فشار زیاد پرسپولیس به گلزنی سعید صادقی پیش از پایان نیمه اول ختم شد.

در نیمه دوم نیز مدافع عنوان قهرمانی تاکتیک و نظم خاصی برای باز کردن دروازه حریف خود نداشت و با ارسال‌های بلند سعی در باز کردن دروازه ذوب آهن داشت که هر دفعه به در بسته خوردند‌. البته شاگردان گاریدو با ورود ارونوف چند موقعیت پا به توپ خوب خلق کردند که با بی‌دقتی مهاجمان نتوانستند از حریف خود پیش بیفتند.

در نهایت می‌توان گفت پرسپولیس با تیمی که ضعف‌هایش مشهود است و به تازگی از فصل بدنسازی برگشته، نمایش امیدوار‌کننده و تیم سرحالی نداشت. ذوب آهن نیز که روی شروع مجددها حساب کرده بود و روی کارهای دفاعی برنامه داشت به خوبی یک امتیاز از حریف گرفت و به اصفهان برگشت.

نکته مهم در مورد پرسپولیس این است که آنها سعی در بازی تهاجمی داشتند اما در این مسابقه فرصت‌طلب نبودند و عیسی آل‌کثیر و علی علیپور چند موقعیت خوب را از دست دادند که در صورت گل شدن آنها، شرایط تیم گاریدو در افتتاحیه دگرگون می‌شد. باید دید پرسپولیس در ادامه راه طولانی و فرسایشی لیگ چه نتیجه‌ای خواهد گرفت.


هفته اول لیگ بیست و چهارم/ پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰/ ورزشگاه امام خمینی اراک

تیم داوری بازی: بیژن حیدری؛ کمک‌ها: علیرضا ایلدروم، علی احمدی، میثم حیدری/ داور وی‌ای‌آر: موعود بنیادی‌فرد و کمک: حسین زیاری

2068523

🔴 ترکیب پرسپولیس:
آلکسیس گندوز، فرشاد فرجی(۸۷-مرتضی پورعلی گنجی)، حسین کنعانی، ایوب العملود، وحید امیری(۷۸-یعقوب براجعه)، مسعود ریگی(۷۸-محمد خدابنده‌لو)، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، سعید صادقی(۵۹- اوستون ارونوف)، عیسی آل‌کثیر(۸۷-ابوالفضل بابایی) و علی علیپور

2068524

سرمربی: خوان گاریدو

🟢 ترکیب ذوب آهن:
پارسا جعفری، سید محمد قریشی، فریبرز گرامی، رامتین سلیمان‌زاده، گریگول چابرادزه(۸۸-شایان مصلح)، امیرحسین جدی، کمال کامیابی‌نیا(۵۲-پویا مختاری)، فردین یوسفی، محسن آذرباد، مجید علیاری و امید لطیفی(۸۰-مهدی ممی زاده)

2068525

سرمربی: محمد ربیعی


🟡 اخطار ها:

🟨 کمال کامیابی‌نیا از ذوب آهن در دقیقه ۴۰


⚽️ شرح گل:

پرسپولیس صفر - ذوب‌آهن یک (دقیقه ۱: مجید علیاری): در اولین موقعیت مسابقه درحالی که هنوز دقیقه یک تمام نشده بود، پرتاب منجنیق‌وار محمد قریشی به سمت محوطه جریمه با ضربه سر مجید علیاری به راحتی تبدیل به گل شد تا اولین گل فصل را مدافع عنوان قهرمانی بسیار زودهنگام دریافت کند.

ویدئو: 350137

پرسپولیس یک-ذوب‌آهن یک (دقیقه ۳+۴۵: سعید صادقی):  پاس عمقی خوب حسین کنعانی پشت مدافعان و گوشه محوطه جریمه ذوب‌آهن به سعید صادقی رسید که او بعد از یک توی سر توپ زیبا و جا گذاشتن گریگول چابرادزه؛ مدافع مستقیم خود با شوتی محکم با پای چپ گل تساوی را به ثمر رساند.

ویدئو: 350150

⏱ لحظات حساس:

دقیقه 1: ذوب‌آهن اصفهان در دقیقه یک افتتاحیه لیگ دروازه پرسپولیس را باز کرد.

دقیقه ۶: پرتاب اوت بلند نادر محمدی با ضربه سر مهاجم این تیم همراه شد و گندوز نخستین واکنش خود را نشان داد و توپ را جمع کرد.

در دقیقه ۱۰: روی ضدحمله خوب پرسپولیس، توپ با پاس صادقی به علی علیپور رسید اما پاس نهایی او خوب نبود و به آل‌کثیر نرسید.

دقیقه ۱۲: این بار پاس عمقی ریگی پشت مدافعان ذوب‌آهن به علیپور رسید اما ارسال او به عجیب‌ترین شکل ممکن و بدون برخورد با مدافعان حریف به اوت رفت.

دقیقه ۲۰: حرکت پا به توپ وحید امیری با ارسال رو به جلوی او همراه شد اما توپ به کسی نرسید تا این حمله هم بی‌ثمر باشد.

دقیقه ۲۲: سانتر ایوب از سمت راست با ضربه سر علی علیپور راهی به چارچوب نیافت و به بیرون رفت.

ویدئو: 350142

دقیقه ۲۵: اشتباه خط دفاعی پرسپولیس می‌رفت که یک تک‌به‌تک را به ذوب‌آهن بدهد اما با خروج گندوز توپ دور شد.

ویدئو: 350145

دقیقه ۲۹: سانتر خوب فرشاد احمدزاده به محوطه جریمه با ضربه سر خطرناک عیسی آل‌کثیر همراه شد و توپ نفس‌گیر به بیرون رفت.

ویدئو: 350146

دقیقه ۳۲: کار تمرین شده سرخ‌پوشان روی ضربه ایستگاهی با سانتر احمدزاده به صادقی رسید و پس از سانتر صادقی با ضربه سر بد و عجیب فرجی توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

پرسپولیس پیش از پایان نیمه اول با گل سعید صادقی توانست به گل تساوی برسد.

دقیقه ۴۹: حرکت انفرادی علیپور و دریبل‌های او به جایی نرسید و مدافعان ذوب آهن توپ را دور کردند.

دقیقه ۵۴: حمله خطرناک پرسپولیس با ارسال احمدزاده و پاس کات‌بک صادقی با ضربه سر خطرناک علیپور همراه شد اما پارسا جعفری توپ را دور کرد.

ویدئو: 350155

دقیقه ۶۲: حرکت خوب ارونوف از سمت چپ با پاس رو به بیرون او برای آل‌کثیر همراه شد که شوت سرضرب او با فاصله کمی به بیرون رفت.

ویدئو: 350157

دقیقه ۷۰: چابرادزه وحید امیری را در سمت چپ خط دفاعی جا گذاشت و توپ را به آذرباد رساند اما دو مدافع پرسپولیس خود را جلوی شوت بازیکن حریف انداختند تا توپ دور شود.

دقیقه ۷۳: شوت سنگین پویا مختاری از پشت محوطه از بالای دروازه گندوز به بیرون رفت.

دقیقه ۸۴: حرکت پا به توپ و عالی ارونوف با برخورد او در محوطه با مدافعان همراه شد و توپ دور شد اما بیژن حیدری پس از چک کردن با اتاق VAR ادامه بازی را اعلام کرد.


⭕️ حواشی:

* بازیکنان ذوب‌آهن زودتر از اتوبوس کاروان پرسپوليس به استادیوم رسید و با حضور در رختکن آماده جدال شدند. اتوبوس پرسپوليس دقایقی بعد و با استقبال هواداران و اصحاب رسانه به استادیوم رسید و بازیکنان مسیر رختکن را در پیش گرفتند.

* در اتفاقی عجیب نیروی انتظامی اسکورت اتوبوس را برعهده نداشت. گفته می‌شود در جلسه هماهنگی شب گذشته نیز این موضوع به اطلاع پرسپوليس رسیده بود. در این شرایط کانون هواداران پرسپوليس شخصا اسکورت اتوبوس را از مسیر هتل تا استادیوم عهده‌دار شد.

* یاسین سلمانی و محمد خدابنده‌لو دو بازیکن جوان پرسپوليس زودتر از سایر بازیکنان وارد چمن شدند و دقایقی با بازیکنان حریف به صحبت پرداختند.

* الکسیس گوندوز گلر الجزایری پرسپوليس در زمان حضور در چمن به شدت از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفت. او با حضور در نزدیکی سکوها به ابراز احساسات هواداران این تیم پاسخ داد.

*بیژن حیدری و تیم داوری‌اش در ابتدا با لباس شخصی در چمن حاضر شدند و وضعیت آن را مورد ارزیابی قرار دادند.

* این دیدار با امکانات کمک داور ویدیویی به انجام خواهد رسید تا بعد از اینکه دو دربی اخیر فوتبال ایران با VAR انجام شد، این سومین بازی لیگ برتری با این امکان باشد.

* اوستون اورونوف به دلیل مصدومیتی که داشت با صلاحدید گاریدو در جمع بازیکنان ذخیره حاضر شده است.

* هواداران پرسپوليس با تشویق کمال کامیابی‌نیا که اکنون به عنوان کاپیتان ذوب آهن دومین فصل حضورش در اصفهان را دنبال می‌کنند، نشان دادند خاطرات حضور پرافتخار هافبک اسبق خود را از یاد نبرده‌اند.

* شایان مصلح مدافع چپ اسبق پرسپوليس نیز که در ذوب‌آهن حضور دارد از تشویق هواداران این تیم بی‌نصیب نماند.

* هواداران پرسپوليس دقایقی نیز علیه رامین رضائیان شعار دادند. مدافع راست اسبق پرسپوليس که در این فصل در تصمیمی جنجالی راهی استقلال شده، شوک بزرگی به هواداران پرسپوليس وارد کرد و آنها نیز با این شعارهای انتقادی نشان دادند به هیچ عنوان از این انتقال استقبال نمی‌کنند.

* هواداران پرسپوليس علی علیپور را با شعار «آقای گل» مورد تشویق قرار دادند تا نشان دهند از خرید جدید خود که سابقه آقای گلی را دارد، انتظار تکرار موفقیتی بزرگ را دارند.


📌اتفاق ویژه: 

در این بازی که افتتاحیه لیگ بود از VAR استفاده شد و بیژن حیدری دو صحنه مشکوک در محوطه دو تیم را با موعود بنیادی‌فر چک کرد اما در هر دو صحنه متقاعد نشد که به کنار زمین برای بازبینی صحنه برود و به این ترتیب اولین بازی فصل با کمک داور ویدئویی تاثیر مستقیمی در نتیجه نداشت.


بهترین بازیکن:
ایوب العملود، مدافع راست مراکشی پرسپولیس در اولین بازی خود برای پرسپولیس عملکرد خوبی داشت و با دوندگی بالا و سانتر از جناحین سعی در کمک به تیمش داشت و توانست عملکرد راضی کننده‌ای داشته باشد.

دیدگاه‌ها