کد خبر : 2062345 | 25 مرداد 1403 ساعت 14:34 | 22.1K بازدید | 42 دیدگاه

یحیی گل‌محمدی و شروع عملیات ممکن

تام کروز روی داغ‌ترین نیمکت خوزستان

فصل تازه فوتبال ایران با بازگشت یحیی گل‌محمدی به لیگ برتر حتما می‌تواند جذاب‌تر باشد.

تام کروز روی داغ‌ترین نیمکت خوزستان

به گزارش "ورزش سه"، بعد از نیم فصل نظاره هیاهوی فوتبال باشگاهی در ایران از بیرون یحیی گل‌محمدی فردا در قائمشهر به لیگ برتر باز می‌گردد. 

گل‌محمدی پس از چهار سال سراسر کامیابی که فرودهای آن در مقایسه با فرازهایش بسیار ناچیز بود شش ماه را در خدمت خانواده‌ سپری کرد و اجازه نداد موهایش بیشتر سپید شود اما حالا او یک چالش تازه را آغاز کرده و قرار است عملیات غیرممکن را ممکن کند. 

2059187

25 سال قبل یحیی به‌خاطر ابتلا به تب مالت و بیرون ماندن‌های پیاپی از ترکیب از پرسپولیس کنار گذاشته شد و به فولاد خوزستان پیوست اما در این تیم آنقدر خوب بود که به تیم ملی برگشت و در قامت یک ستاره‌ به پرسپولیس بازگشت. 

حالا که او پس از نزدیک به یک دهه، نه اینکه پرسپولیس او را از سمت نفر اول کادر فنی‌اش کنار گذاشته باشد بلکه یحیی بعد از چهار سال فشار و استرس ترجیح داد که با وجود تمام موفقیت‌ها و جام‌هایی که به‌دست آورد و موفق‌ترین سرمربی ایرانی لیگ برتری پرسپولیس و البته یکی از سه مربی موفق باشگاه لقب گرفت، کنار بکشد. 

یحیی باز هم بعد از پرسپولیس، فولاد را برای خودنمایی انتخاب کرد چرا که احساس آرامش بیشتری در باشگاه قبلی خود داشت و البته یادش بود که در این باشگاه یک بار احیا شده و توانمندی‌هایش را اثبات کرده است. 

گل‌محمدی البته در حکم یک سرمربی موفق از پرسپولیس جدا شد و هر افتخاری که ممکن بود را به دست آورد اما شاید نیاز داشت که با تیمی دیگر در شرایطی متفاوت نخبه بودنش در سطح مربیان داخلی را یادآوری کند.  

2061446

برای این منظور او یکی از دشوارترین چالش‌های دوران مربیگری‌اش را آغاز کرده و مسیری سخت و پر دست انداز پیش روی خود دارد. 

یحیی به فولادی رفت که با سابقه دو بار قهرمانی در لیگ برتر فصل قبل از لبه سقوط برگشته ودر جدول مانده بود.  

فولاد فصل قبل هیچ شباهتی با تیم رویایی اوایل دهه 80 درصد تحت هدایت کروات‌های موفقی مثل بگوویچ و نیکو لیچ و حتی تیم حسین فرکی در شروع دهه گذشته نداشت. آن تیم حتی شبیه مجموعه جنگجوی تحت اختیار جواد نکونام هم نبود که قهرمان جام حذفی شد. به همین خاطر یحیی این‌بار قبل از اینکه بخواهد خودی نشان دهد ماموریت دارد تا قهرمان سابق فوتبال ایران را از بستر بلند کرده و احیا کند.  

ماموریت او اما در لیگ 24 باساعت در نظر گرفتن  گردش مالی وحشتناک تیم‌های متمول و مدعی  شبیه ماموریت غیرممکن خواهد بود.  

یحیی یک بار پدیده یا همان شهرخودروی مشهد را با ارائه فوتبالی پویا و پیشرو به آسیا رسانده و عملکردی درخشان داشته که اگر موفق شود همان فوتبال و رتبه اول لیگ برتری‌اش را با فولاد تکرار کند شاهکار کرده و این ماموریت غیرممکن را ممکن کرده است.  

2067292

در واقع اگر قرار است چهار مدعی پرستاره و متمول در لیگ خودشان بجنگند و برای رسیدن به جام تلاش کنند، یحیی با فولاد در لیگ متوسط‌ها عنوان پنجمی را هدف خواهند گرفت که اگر این عنوان حاصل شود آنها قهرمان لیگ دسته خودشان خواهند بود و البته برای تیمی که فصل قبل را در رتبه سیزدهم به پایان رسانده در حکم یک صعود تاریخی و شاهکار تلقی خواهد شد.  

بازگشت یحیی به لیگ برتر برای پرسپولیسی‌ها هم یک حس عجیب و ویژه خواهد داشت. اول اینکه احتمالا تعداد بسیاری از هواداران و پیشکسوتان این باشگاه به‌خاطر از دست دادن این سرمربی موفق که قرار است تیم دیگری را هدایت کند حسرت خواهند خورد اما به‌خاطر رو آمدن یک مربی پرسپولیسی در لیگ برتر احتمالا تیم دوم بسیاری از آنها فولاد خواهد بود و خیلی‌هایشان منتظر درخشش شماره 4 سابق روی یکی از داغ‌ترین نیمکت‌های لیگ برتری هستند.

دیدگاه‌ها