کد خبر : 2062323 | 25 مرداد 1403 ساعت 13:16 | 86.5K بازدید | 84 دیدگاه

عمق اسکواد مدعی جذاب لیگ

بررسی دقیق و خبر جدید: سپاهان دو ستاره می‌خرد!

با وجود حذف سپاهان از لیگ نخبگان، شاگردان ژوزه مورایس در شرایطی نه چندان ایده‌آل لیگ برتر را به‌عنوان یک مدعی آغاز خواهند کرد.

بررسی دقیق و خبر جدید: سپاهان دو ستاره می‌خرد!

یه گزارش ورزش سه، سپاهان پایانی دیرهنگام در فصل (با قهرمانی حذفی) و شروعی سریع در فصل نقل و انتقالات داشت. طلایی‌پوشان محمدمهدی محبی، جواد آقایی‌پور و مهدی لیموچی را برای تقویت بخش هجومی جذب کردند و در ادامه 4 خرید دفاعی نیز انجام شد که امین حزباوی، صالح حردانی، حسین گودرزی و وحدت حنانوف بودند.
در شرایطی که هواداران انتظار خرید خارجی داشتند این مهم میسر نشد تا مورایس با همین ترکیب به مصاف شباب الاهلی برود و با شکست عجیب و سنگین 4 بر یک زمین مسابقه را ترک کند. در آن مسابقه البته محدودیت بزرگ مورایس محرومیت همزمان سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و هادی محمدی بود که یکی از دلایل خرید وحدت حنانوف هم همین موضوع بود. حالا اما با بازگشت سه مدافع میانی تیم شرایط برای مورایس به مراتب برای انتخاب ترکیب اصلی و استفاده از بازیکنان ذخیره بهتر شده است. از سوی دیگر مدیران باشگاه در تلاشند که با دو بازیکن خارجی با کیفیت و شناخته شده در سطح جهانی دیگر دست مورایس و دستیارانش را در طول فصل برای موفقیت در سه جام بیشتر باز کنند.

در آستانه شروع فصل نگاهی داریم به تمام دارایی مورایس که باید تیمش را تا ساعاتی دیگر در مصاف با چادرملو و در زمین ناهموار نقش جهان راهی میدان کند:

* خط دروازه
در خط دروازه سپاهان با حفظ پیام نیازمند کار بزرگی برای ورود به فصل پیش رو انجام داده و در کنار آن قرارداد نیما میرزازاد نیز تمدید شد تا مورایس در صورت مصدومیت و محرومیت احتمالی سنگربان اصلی خود مشکلی نداشته باشد.

2068402

* قلب خط دفاعی 
مورایس در قلب خط دفاعی بازیکنان شاخص و قابل اتکایی در اختیار دارد. پس از تمام شدن بازی سپاهان و شباب‌الاهلی حالا محمد دانشگر و هادی محمدی در دسترس مورایس هستند و این سه بازیکن در کنار امین حزباوی و وحدت حنانوف شرایط ایده‌آلی برای مورایس ایجاد کرده‌اند. به نظر نمی‌رسد مورایس حتی در طول فصل نگرانی خاصی در این بخش از زمین با وجود 5 بازیکن شاخص و تعیین‌کننده داشته باشد و البته که رقابتی سخت میان این 5 بازیکن برای حضور در ترکیب اصلی شکل گرفته است.

2068404

* دفاع راست 
پس از جدایی رامین رضائیان بلافاصله مدیران باشگاه سپاهان دست به جذب صالح حردانی زدند که هم سن و سال خوبی دارد و هم طی سال‌های اخیر نمایش‌های قابل قبولی در لیگ برتر داشته باشد. در این پست البته آریا یوسفی هم در دسترس است و یوسفی یکی از آن بازیکنانی به‌شمار می‌رود که به دلیل چند پسته بودن دست مورایس را برای انتخاب ترکیب اصلی و بازیکنان جایگزین در این مسابقه سخت باز می‌کند. در مصاف با شباب‌الاهی انتقاداتی علیه عملکرد حردانی ایجاد شد اما به نظر می‌رسد عملکرد حردانی در طول فصل می‌تواند شرایط را به سود او عوض کند. ضمن اینکه آریا یوسفی گزینه قابل اتکایی در همین پست در شرایط حاد و غیرقابل پیش‌بینی به‌شمار می‌رود.

2068376

* دفاع چپ 
در این بخش از زمین نیز پس از جدایی میلاد زکی‌پور اقدام به جذب حسین گودرزی شد و حالا این بازیکن در کنار آریا یوسفی دو گزینه مورایس برای حضور در ترکیب اصلی در مصاف با نماینده امارات هستند. گودرزی در مصاف با شباب الاهلی عملکرد قابل دفاعی داشت و فصل بیست و چهارم می‌تواند زمینه شکوفایی بیشتر این مدافع 23 ساله را هم فراهم کند.

2068377

*هافبک میانی
در این بخش از زمین مورایس به شدت با کمبود بازیکن دست و پنجه نرم می‌کند. محمد کریمی و برایان دابو دو بازیکن کلیدی مورایس در این بخش از زمین هستند و برای انتخاب نفر سوم به نظر می‌رسد کادر فنی سپاهان به دردسر می‌افتد. ارشیا سرشوق، عباس حبیبی و علی احمدی گزینه‌های جوان در دسترس مورایس هستند، اما در مصاف با شباب‌الاهلی این آریا یوسفی بود که در این پست بازی کرد. البته رضا اسدی، رضا شکاری و جواد آقایی‌پور هم توانایی بازی در پست هافبک هجومی را دارند. مدیران سپاهان بی‌شک طی روزهای آینده تا 28 شهریورماه که مهلت نقل و انتقالات تمام می‌شود حداقل یک هافبک و در بهترین حالت دو هافبک شناخته شده جذب خواهند کرد. انزونزی گزینه محتمل برای پیوستن به سپاهان در پست هافبک دفاعی به‌شمار می‌رود و یک بازیکن هم در پست هافبک تهاجمی برای بازی‌سازی جذب اردوی طلایی‌پوشان خواهد شد.

2068403

* هافبک‌های چپ و راست 
مورایس در دو بخش چپ و راست میانی و هجومی تیمش چند بازیکن قابل اتکا در اختیار دارد که شرایط را برای این مربی در این بخش از زمین نسبت به مناطق دیگر امیدوارکننده‌تر می‌کند. محبی و شکاری گزینه‌های مورایس برای حضور در پست وینگر چپ هستند و لیموچی و آقایی‌پور نیز این قابلیت را برای حضور در پست وینگر راست دارند تا کادر فنی سپاهان خیلی نگرانی خاصی برای انتخاب بازیکن در این قسمت از زمین نداشته باشد.

2068396

* خط هجومی: اعتماد به کاوه 
به‌مانند دیدار برابر شباب‌الاهلی شانس کاوه رضایی برای حضور در راس خط هجومی ترکیب اصلی سپاهان بیش از سایر بازیکنان است. برای حضور در این پست رضا اسدی و جواد آقایی‌پور هم در دسترس هستند تا مدیران باشگاه اقدام به جذب یک مهاجم سرشناس کنند؛ موضوعی که طی یکی دو هفته آینده به نظر می‌رسد سرانجام به نتیجه برسد.

2068397

سپاهان در مصاف با شباب‌الاهلی با ترکیب زیر راهی میدان شد: 
پیام نیازمند - حسین گودرزی، امین حزباوی، وحدت حنانوف، صالح حردانی، برایان دابو، محمد کریمی، آریا یوسفی، مهدی لیموچی، جواد آقایی‌پور و کاوه رضایی.

به نظر می‌رسد سپاهان در مصاف با چادرملو که اولین بازی فصل مورایس و شاگردانش خواهد بود با ترکیبی مشابه و البته دو سه تغییر تیمش را راهی میدان کند. در دسترس قرار گرفتن سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و هادی محمدی این تغییرات را محتمل می‎‌کند و البته در بخش هجومی نیز بازیکنانی نظیر محبی و شکاری می‌توانند معادلات بازی اول را عوض کنند.

2068398

دیدگاه‌ها