کد خبر : 2062315 | 25 مرداد 1403 ساعت 12:25 | 20.6K بازدید | 83 دیدگاه

غیبت دیگو در فهرست بهترین چپ‌‌پاهای تاریخ

جنجال در آرژانتین: مسی و دی‌ماریا بالاتر از مارادونا

دولت آرژانتین در فهرستی که در آن از لیونل مسی، دی ماریا، جینوبلی، گیلرمو ویلاس نام برده شده بود، دیگو مارادونا را بین مشاهیر چپ پا قرار نداد.

جنجال در آرژانتین: مسی و دی‌ماریا بالاتر از مارادونا

به گزارش "ورزش سه"، واکنش‌ها فوری بود و فرزندان مارادونا یادآوری کردند که چطور می‌توان مرد چپ پایی که اسطوره فوتبال دنیاست را فراموش کرد؟

در روز جهانی چپ دست‌ها، دولت آرژانتین فهرست از بهترین چپ دست (پا)‌ های ورزش این کشور را منتشر کرد که در میان شگفتی اثری از مارادونا در آن دیده نمی‌شد. همین موضوع جنجال شدیدی را در آرژانتین به راه انداخته است.

سخنگوی ریاست جمهوری آرژانتین، مانوئل آدورنی، در کنفرانس مطبوعاتی معمول خود در کاسا روسادا (مرکز قوه مجریه) از "لیونل مسی، آنخل دی ماریا، امانوئل جینوبیلی، سرخیو ماراویا مارتینز و گیلرمو ویلاس به عنوان بهترین چپ دست (پا)‌ های تاریخ آرژانتین نام برد.

خبرنگاران حاضر در اتاق مطبوعات اشاره کردند که او یک چپ پای برجسته دیگر آرژانتینی را فراموش کرده است که کسی نیست جز اسطوره دیگو مارادونا.

واکنش‌های منفی بلافاصله شروه شد و اندکی بعد، اکانت رسمی مارادونا در اینستاگرام که توسط فرزندان او اداره می‌شود، پست تندی خطاب به آدورنی منتشر کرد: «بازیکن چپ پایی که فراموش کردی، اسطوره همه دنیاست. روز همگی چپ دست‌ها مبارک. کسانی که روزانه باید بر مشکلات دنیایی که توسط راست دست‌ها (کنایه به حزب راست‌گرای حاکم بر آرژانتین) طراحی شده غلبه کنند.»

 دالما مارادونا، آدورنی را عروسک خیمه شب بازی خاویر میِلی (رئیس جمهور) خطاب کرد و در شبکه‌های اجتماعی خود عنوان کرد که «او سخنگوی کسی است که می‌ترسد نظرش را بگوید».

دیدگاه‌ها