کد خبر : 2062313 | 25 مرداد 1403 ساعت 12:13 | 51.6K بازدید | 51 دیدگاه

مسن‌ترین مربیان ایران در رشت

ستاره تاریخی پرسپولیس، 65 ساله مثل یک جوان!

سرمربی سابق پرسپولیس در 65 سالگی دوباره به نیمکت مربیگری بازگشته است.

ستاره تاریخی پرسپولیس، 65 ساله مثل یک جوان!

به گزارش "ورزش سه"، حمید درخشان به تازگی به عنوان سرمربی داماش گیلان انتخاب شده احتمالا یکی از مسن‌ترین مربیان فعال در فوتبال ایران شناخته می‌شود. 

کاپیتان سابق تیم ملی مربیگری را از سال 72 و بعد از پایان فوتبالش در باشگاه خودش پرسپولیس آغاز کرد حالا بعد از  دو دهه اخیر و در 65 سالگی چالش تازه‌ای را در یک تیم پرطرفدار آغاز کرده است. 

البته که در ظاهر و فرم بدنی درخشان نشانه‌هایی از یک فرد کهنسال دیده نمی‌شود اما احتمالا این مربی در کنار اکبر میثاقیان 71 ساله که او هم دیگر تیم محبوب رشت، سپیدرود را هدایت می‌کند مسن‌ترین مربیان فوتبال ایران به حساب می‌آیند. 

پراکندگی جغرافیایی دوران مربیگری سرمربی سابق پرسپولیس هم جالب توجه است. او در حالی هدایت داماش گیلان را پذیرفته که 12 سال قبل هم یک فصل در این تیم مربیگری کرده بود. 

درخشان در جنوب کشور از بوشهر گرفته است تا مسجدسلیمان مربیگری کرده است. او سابقه سرمربیگری در تبریز و خونه به خونه بابل را هم در کارنامه دارد و البته در تیم‌های تهرانی هما، نفت و سایپا هم مشغول به کار بوده است. 

2068366

البته حضور او در سایپا بسیار کوتاه بود و در تیم‌های خونه به خونه، نفت تهران و شاهین بوشهر هم تعداد بازی‌های کمی روی نیمکت نشست.  

گفتنی است در مقطع قبلی حضور درخشان روی نیمکت داماش، او طی 22 بازی سرمربیگری این تیم 6 برد، 9 مساوی و 7 شکست در کارنامه‌اش ثبت کرد.  

درخشان که در مقطعی هدایت تیم ملی نوجوانان را هم در اختیار داشت طی سال‌های اخیر تحصیلات آکادمیک خود را تکمیل کرده و با توجه به این مهم و البته آمادگی بدنی‌اش به نظر یکی از جوان‌ترین 65 ساله‌های فوتبال ایران به حساب می‌آید و همین مهم ثابت می‌کند او در مربیگری هم کاملا باانگیزه و دارای شور و شوق لازم برای موفقیت در شغل تازه باشد.  

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که شاید هفت سال قبل و پس از حضور در نفت تهران به نظر می‌رسید دوران مربیگری درخشان به پایان رسیده اما او خستگی‌ناپذیر نشان می‌دهد و سودای مطرح شدن چندباره به عنوان یک مربی موفق در 65 سالگی دارد.

دیدگاه‌ها