کد خبر : 2062305 | 25 مرداد 1403 ساعت 11:19 | 20.3K بازدید | 87 دیدگاه

امباپه در لباس قهرمانی؛

این شما و این فاتح فینال‌ها: رئال مادرید

در شبی که همه چشم‌ها به کیلیان امباپه بود، رئال مادرید توانست به رکورد یازده پیروزی در دوازده فینال اروپایی دست یابد.

این شما و این فاتح فینال‌ها: رئال مادرید

به گزارش "ورزش سه"، فینالی دیگر و قهرمانی دیگر؛ چه تیمی می‌تواند این ادعا را داشته باشد که می‌تواند با رئال مادرید، پادشاه اروپا، در یک فینال رو در رو شود و آن‌ها را شکست دهد؟

رئال مادرید درحالی توانست با پیروزی بر آتالانتا سوپرجام را به‌دست آورد که کیلیان امباپه برای اولین‌بار پیراهن این تیم را در یک فینال بزرگ به تن می‌کرد. امباپه توانست با به ثمر رساندن اولین گلش برای کهکشانی‌ها نقش مهمی در پیروزی در این مسابقه و فتح فینالی دیگر توسط رئال مادرید داشته باشد.

وقتی به تیم‌هایی که در دهه‌های اخیر تجربه حضور در یک فینال معتبر را داشتند، فکر می‌کنیم، کم‌ترمی‌توانیم تیمی را مانند رئال مادرید، پیروز قطعی تصور کنیم.

مهم نیست چه بازیکنی از این تیم می‌رود یا چه بازیکنی به تیم می‌آید، در هر صورت، یک چیز قطعی است: رئال مادرید باید فینال پیش رو را پیروز از زمین خارج شود. از سال 2014 که این تیم توانست بعد از مدت‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود، تا به دیشب که سوپر جام اروپا را به‌دست آورد، رئال مادرید در دوازده فینال اروپایی حضور یافته که در یازده مورد آن (شش یو سی ال و پنج سوپر جام) قهرمانی را کسب کرده است. تنها باری که دست رئال مادرید از قهرمانی کوتاه مانده به سال 2018 باز می‌گردد که پادشاه اروپا نتوانست از سد اتلتیکو مادرید گذر کند. 

2068266

در مقایسه با این آمار بی‌نظیر، لیورپول در ده سال اخیر سابقه حضور در سه فینال لیگ قهرمانان، یک سوپرچام اروپا و یک لیگ اروپا را داشته که تنها در دو مورد موفق به پیروزی شده است. منچستر سیتی نیز در دو فینال لیگ قهرمانان حضور داشته که تنها یک پیروزی به‌دست آورده است. همچنین یوونتوس در دو فینال لیگ قهرمانان حضور پیدا کرده که در هر دوی آنها شکست خورده است.

با توجه به این آمار، می‌توان به بزرگی دستاوردی که رئال مادرید در ده سال اخیر داشته، پی برد؛ تیمی که تا پیروز نشود از زمین خارج نخواهد شد.

می‌گویند اگر پیش از فینالی تمام بازیکنان رئال مادرید مصدوم شوند و تنها یک بازیکن آماده بازی باشد، باید از آن بازیکن بترسید؛ زیرا او لوگوی پادشاه اروپا را بر سینه دارد و اگر پا به زمین فوتبال بگذارد، تا لحظه‌ای که به پیروزی نرسد، دست از جنگیدن بر نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها