کد خبر : 2062278 | 25 مرداد 1403 ساعت 10:20 | 11.4K بازدید | 14 دیدگاه

پیتر اشمایکل:

سیتی ضرر می‌کند اگر ادرسون را از دست بدهد

پیتر اشمایکل، دروازه‌بان سابق منچستر یونایتد، ادرسون را بازیکنی کلیدی برای ادامه سلطه منچستر سیتی می‌داند.

سیتی ضرر می‌کند اگر ادرسون را از دست بدهد

به گزارش "ورزش سه"، در طول تابستان شایعات زیادی در مورد جدایی ادرسون از سیتی و انتقال او به لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی مطرح شد، اما او اخیراً اعلام کرده که در ورزشگاه الاتحاد باقی خواهد ماند. اشمایکل که دوران حرفه‌ای خود را در سیتی به پایان رساند، معتقد است این خبر، تقویت بزرگی برای تیم پپ گواردیولا به حساب می‌آید.

اشمایکل گفت: "به نظر من ادرسون یکی از مهم‌ترین بازیکنان سیتی است. بله، او مصدوم شد و شاید [استفان] اورتگا به خوبی جای او را پر کرد. شاید اورتگا کسی باشد که بتواند جلوتر از ادرسون بازی کند، اما با تمام احترامی که برای اورتگا قائل هستم، هیچ‌کس ادرسون نیست، هیچ‌کس از پاهایش بهتر از ادرسون استفاده نمی‌کند."

1970260

ادرسون فصل گذشته نبرد جذابی با اورتگا، دروازه‌بان ذخیره سیتی، داشت. دروازه‌بان آلمانی به دلیل مصدومیت‌های دروازه‌بان برزیلی، بارها به میدان رفت. اورتگا در غیاب ادرسون درخشید و در بازی ماقبل آخر فصل سیتی مقابل سون هیونگ مین، یک سیو حیاتی برای قهرمانی در لیگ برتر انجام داد. با این حال، اشمایکل همچنان بر این باور است که ادرسون غیر قابل جایگزین است.

"همه روی پای ادرسون تمرکز می‌کنند، و او بهترین در این زمینه است. هرگز در مورد اینکه او چقدر دروازه‌بان خوبی است صحبت نمی‌کنند، زیرا او واقعاً یک دروازه‌بان فوق‌العاده است. بنابراین هر تیمی که بازیکنی مانند ادرسون را از دست بدهد، ضرر می‌کند. فرقی نمی‌کند که شماره 2 کیست. می‌دانم که مردم می‌گویند اورتگا وارد شد و واقعاً خوب کار کرد، بله عالی. اما اینکه برای دو یا پنج بازی به میدان بروید، با بازی در 55 یا 60 بازی در هر فصل متفاوت است."

اشمایکل اضافه کرد: "با شیوه بازی منچسترسیتی، اگر آنها خوش شانس باشند و تیم‌ها شجاع باشند و مقابل آنها بازی کنند، او کشنده است. او پاس‌های خوبی می‌دهد که می‌تواند از میان تیم حریف عبور کند. لزوما منظورم پاس‌های 50 متری نیست، فقط یک پاس 12 متری مستقیم به مرکز زمین است، بسیاری از دروازه‌بان‌ها از انجام چنین پاس‌هایی دست کشیده‌اند، اما او فقط با یک پاس، چهار یا پنج بازیکن را جا می‌گذارد. من هرگز کسی را ندیده‌ام که چنین کاری انجام دهد."

منچستر سیتی با درخشش ادرسون که یکی از پنالتی‌ها را زد، در ضربات پنالتی منچستر یونایتد را شکست داد و نخستین جام فصل را بالای سر برد. شاگردان پپ گواردیولا در اولین بازی لیگ برتر خود روز یکشنبه به مصاف چلسی خواهند رفت تا برای پنجمین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر بجنگند.

دیدگاه‌ها